آموزش باز کردن تمام قابلیت های بازی Control

قابلیت بازی کنترل

قابلیت بازی کنترل در واقع توانایی‌های مختلفی هستند که در طول بازی کسب می‌کنید و شامل مواردی مانند پرواز کردن، تسخیر کردن و پرتاب کردن است. دستیابی به تمام این قابلیت‌ها برای تکمیل بازی و انجام تمام ماموریت‌های جانبی بسیار مهم است. اما چگونه این قابلیت‌های قدرت را بدست بیاوریم؟ برخی از آن‌ها به داستان‌ بازی قفل شده ‌اند، اما برخی دیگر در ماموریت‌های جانبی بازی Control قرار دارند که ممکن است آن‌ها را از دست بدهید. در اینجا با موقعیت قرارگیری تمامی قابلیت‌های قدرت بازی Control و نحوه دستیابی به آن‌ها آشنا خواهید شد.

قابلیت Launch

قابلیت Launch اولین توانایی‌ای است که شخصیت Jesse می‌تواند قفل آن را باز کند و در حین ماموریت Unknown Caller بازی Control که در ابتدای بازی و در بخش Executive Sector انجام می‌شود، قابل دستیابی است. به محض تکمیل اهداف Dead Letters و Communication Department می‌توانید این شیء را به ‌صورت واقعی در بخش Pneumatics بیابید. باز هم می‌گوییم که این بخشی از ماموریت اصلی بوده، بنابراین انجام آن کاملا بدیهی است. اما یادتان باشد که به محض ورود به اتاق باید از مقابل تیرهایی که به سمتتان شلیک می‌شوند جا خالی دهید و به صورت مخفیانه حرکت نمایید.

هنگامی که از این سمت اتاق به سمت دیگر رفتید و به این قابلیت دست یافتید به یک دنیای خیالی منتقل می‌شوید. در آنجا باید یک دوره آموزشی کوتاه را بگذرانید که در آن بلوک‌های طلایی را وارد حفره‌هایی خواهید کرد تا ثابت کنید که لیاقت استفاده از این قدرت فراطبیعی را دارید. این دوره را کامل کنید و قابلیت Launch را بدست آورید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که اشیا موجود در محیط اطرافتان (و در نهایت خود دشمنان) را بردارد و آن‌ها را به سمت دشمنان خود پرتاب کنید.

قابلیت Evade

قابلیت Evade در مرحله بعدی قرار دارد که در یکی از بخش‌های آسان ماموریت اصلی A Merry Chase بازی Control قرار دارد. اگر به جستجو کردن علاقه داشته باشید به راحتی می‌توانید به آن دست یابید. این‌بار در بخش تاسیسات خواهید بود و باید به دفتر سرایدار (Janitor’s Office) بروید. در نزدیکی شما یک لیفتراک و یک چراغ قرمز چشمک ‌زن وجود دارد. با چراغ قرمز وارد اتاق شوید.

اتاق را کاوش کنید اما منتظر یک شوک باشید (نمی‌خواهیم داستان را اسپویل کنیم). هنگامی که بازی شما را به دنیای خیالی منتقل کرد، وظیفه دارید که هدف Merry-Go-Round Horse (اسب چرخ و فلک) را برای دستیابی به این قابلیت قدرت پاک سازی کنید. با استفاده از مهارت پلتفرمینگ خود (پریدن از روی سکوها) آن را دنبال کنید. پس از پاک سازی این ماموریت می‌توانید با استفاده از آن از این دنیای خیالی فرار کنید. سپس به همان مکان قدیمی The Oldest House بازگردید. اکنون می‌توانید از قابلیت Evade برای فرار از هر نوع موقعیت خطرناک استفاده کنید و از جسی در برابر پرتاب گلوله محافظت نمایید.

قابلیت Shield

باز کردن قابلیت Shield در بازی Control سخت‌ترین بخش باز کردن قابلیت‌ها است و دلیل خوبی هم دارد. قابلیت Shield به جسی اجازه می‌دهد تا با استفاده از آوارهای اطراف سدی بسیار قدرتمند بسازد و بدین ترتیب جلوی حملات Hiss را بگیرد.

ما یادمان نمی‌آید که این قابلیت را قبل از ماموریت A Good Defence باز کرده ‌ایم یا بعد از آن. اما برخی از بازیکنان گزارش می‌دهند که برای شروع این ماموریت به سند قابل جمع ‌آوری Research – Home Safe Tests نیاز دارید. این سند در بخش Black Rock Processing یا NSC Energy Converters یافت می‌شود. در آن اطراف کاوش کنید و مراقب اسناد باشید.

می‌توانید آن را بردارید و یا به سادگی به بخش Field Training بروید که در نزدیکی ایستگاه آسانسور بخش Maintenance Sector قرار دارد. در نزدیکی بخش Access Corridor دربی وجود دارد که با علامت Field Training مشخص شده است. برای دسترسی به آن ابتدا باید برخی از موانع Hiss را از بین ببرید. آن‌ها شبیه قطعات قرمز ‌رنگ حاوی داده هستند که روی دیوارها و سقف نزدیک درب Field Training قرار دارند. چند چیز به سمتشان پرتاب کنید و سپس اجازه ورود خواهید داشت.

در این قسمت اوضاع مشکل خواهد شد. آیا شروع بازی Call of Duty: Modern Warfare را به یاد می‌آورید که مجبور بودید یک ماموریت را در زمان مشخص انجام دهید؟ این بخش نیز نسخه Control از همان حالت است و بسیار دشوار خواهد بود. قبل از اینکه بینایی‌تان را از دست دهید، به عنوان یک آغازگر باید از یک اتاق به اتاق دیگر بدوید و کارهایی که لازم است را انجام دهید.

مراحل

قابلیت بازی کنترل

اتاق یک و دو: با استفاده از کلت جسی به اهداف شلیک کنید.

اتاق سه: جعبه الکتریکی نارنجی ‌رنگ را درون حفره دیواری قرار دهید.

اتاق چهار: دو جعبه نارنجی ‌رنگ را درون حفره‌های دیواری قرار دهید.

اتاق پنج: با کلت جسی به سمت اهداف شلیک کنید.

اتاق شش: حفره‌های جعبه‌های نارنجی رنگ را پر کنید تا برای جسی یک پلکان بسازید.

اتاق هفت: دور دیوارهایی که سعی می‌کنند مانعتان شوند بگردید.

اتاق نهایی: اشیای اطرافتان را درون گاو‌ صندوق قرار دهید.

قابلیت بازی کنترل

پس از اتمام این کارها، می‌توانید گاو صندوق را پاکسازی کنید و قابلیت Shield را باز نمایید. باز هم به دنیای خیالی منتقل می‌شوید. در آنجا تلاش کنید که در هنگام فرار از حملات دشمنان طلایی از نظر تاکتیکی سپر محافظتان را بالا نگه‌ دارید و خودتان را به پایان دوره آموزشی برسانید. بدین ترتیب با یک قابلیت جدید به دنیای واقعی باز خواهید گشت.

قابلیت Seize

این قابلیت یکی از قدرتمندترین توانایی‌های بازی است، اما اگر بازیکن هوشیاری نباشید ممکن است آن را از دست دهید، زیرا برای دستیابی به آن باید یک ماموریت جانبی را تکمیل کنید. در ادامه بازی، زمانی که به بخش تحقیقات رسیدید باید به دنبال Marshall بگردید. بدین ترتیب از طریق بخش فراروانشناسی به مکانی می‌رسید که در آنجا یک مجسمه مغز بزرگ به دو قسمت تقسیم شده است. در نزدیکی آن یک تخته ‌سفید وجود دارد که یک سند روی آن قرار گرفته است. اگر آن سند را بردارید ماموریت جانبی A Captive Audience آغاز خواهد شد. بازی شما را به سمت آزمایشگاه هیپنوتیزم هدایت می‌کند که درست پشت سرتان قرار دارد. در واقع بخشی از فضایی‌ است که برای رسیدن به مجسمه آنجا را پاک سازی کرده ‌اید.

قابلیت بازی کنترل

درون این بخش چند مامور وجود دارند که در کنار یک باکس نوری اشعه ایکس در حال صحبت هستند. به سمت راست خود بروید و وارد اتاقی شوید که درون آن چند کامپیوتر وجود دارد، برای حل کردن معمای مربوطه می‌توانید با یکی از این کامپیوترها کار کنید. با کامپیوتر کار کنید و سپس به پس ‌زمینه نگاهی بیاندازید. چند تکه‌ کاغذ که به دیوار شیشه‌ای چسبیده ‌اند را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن کاغذ باید از مانیتور سمت راست استفاده کنید. همان مانیتوری که شکل الماس دارد و حلقه بیرونی آن کاملا رنگی است را انتخاب کنید. نتیجه را از روی تکه کاغذی که در سمت راستتان می‌بینید، کپی کنید.

قابلیت بازی کنترل

آن را پاک سازی نمایید و به دنیای خیالی بروید. مغز چند شخص ضعیف را کنترل کنید تا به شما در از بین بردن دشمنان شکست ‌ناپذیر‌تان کمک کنند و بتوانید قابلیت خارق‌العاده Seize را باز کنید. سپس با استفاده از آن به سرعت روند جنگ را تغییر دهید و همچنین می‌توانید این قابلیت را ارتقاء دهید تا در برابر دشمنان سرسخت یا زره ‌پوش از آن استفاده نمایید.

قابلیت Levitate

تا زمانی که جسی به قابلیت Levitate دست نیابد، بازی Control درست به نظر نمی‌رسد. متاسفانه برای دستیابی به این قابلیت باید یک ماموریت اصلی را تکمیل کنید. هر چه ما تلاش کردیم تا زودتر آن را باز کنیم، نشد. به بازی ادامه دهید تا به ماموریت Mission Six برسید. بدین ترتیب بازی شما را به طبقه چهارم Panopticon در بخش نگهداری می‌برد. ما نمی‌خواهیم اسپویل کنیم که چگونه به آن دست خواهید یافت. زیرا بخش مهمی از داستان اصلی است. اما یادتان باشد که اگر از آن دسته از افرادی هستید که به تکمیل بازی علاقه‌ مندید، حتما خودتان را به این نقطه خواهید رساند.

قابلیت بازی کنترل

قابلیت Levitate همه چیز را ساده‌تر خواهد کرد و به شما اجازه می‌دهد تا به ارتفاعات بالاتر و بخش‌ها‌ی مخفی بروید. همچنین در هنگام مبارزه با دشمن از مزایای این قابلیت بهره‌مند خواهید شد. اگر دلتان می‌خواهد تمام ماموریت‌های جانبی جسی را تکمیل کنید، پس باید قابلیت‌‌های او را به حالت حداکثر ارتقاء دهید. شما باید قبل از ادامه‌ دادن داستان اصلی، تمام این موارد را پیدا کنید. همچنین می‌توانید ابتدا خودتان را به این قابلیت برسانید و پس از دستیابی به آن بازگردید و تمام ماموریت‌هایی که از دست داده ‌اید را دوباره تکمیل کنید.

 

منبع: GamesRadar

امیرمحمد ترابی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =