آموزش گام به گام اتصال دسته Xbox One به گوشی اندروید

اتصال دسته ایکس باکس وان اندروید

آیا می‌خواهید روی گوشی اندروید یا تبلتتان بازی کنید، اما کنترل لمسی روی صفحه نمایش را دوست ندارید؟ خوشبختانه بازی‌های موبایلی مختلفی از کنترلر پشتیبانی می‌کنند و اگر شما هم یک کنترلر Xbox One در خانه دارید، با دنبال کردن آموزش اتصال دسته ایکس باکس وان به اندروید ، می‌توانید به صورت حرفه‌ای،‌ بازی های مورد علاقه خود را دنبال کنید. 

پشتیبانی از کنترلر در اندروید

از نظر فنی، اگر پورت USB دستگاه اندروید شما از On-The-Go (OTG) پشتیبانی می‌کند، می‌توانید هر کنترلر سیمی را به آن وصل کنید. گوشی‌ها و تبلت‌ها از پورت‌های Micro-B و USB-C برای شارژ شدن و انتقال داده از رایانه یا به رایانه استفاده می‌کنند، اما OTG از دستگاه‌های مبتنی بر USV مانند ماوس، صفحه کلید، فلش و غیره نیز پشتیبانی می‌کند.

البته همه دستگاه‌ها دارای اتصال OTG نیستند، برای اینکه متوجه شوید گوشی شما از OTG پشتیبانی می‌کند یا خیر، باید به صفحه مشخصات گوشی رجوع کنید یا برنامه USB OTG Checker را باید بر روی گوشی نصب کنید. همچنین به یک آداپتور نیاز دارید که اتصال USB-A را به پورت Micro-B یا USB-C دستگاه اندروید متصل کند.

البته به صورت بی‌سیم هم می توان دسته Xbox One را به اندروید متصل کرد. بلوتوث روشی برای اتصال تمامی کنترلرها شامل کنترلر ایکس باکس وان به اندروید است. محیط جانبی مایکروسافت هنگام اتصال به ایکس باکس وان و رایانه‌های مشخص از فناوری وای­فای مناسبی استفاده می‌کند، ولی برای دیگر دستگاه‌ها به بلوتوث تغییر می‌کند.

آیا گوشی اندرویدی شما از کنترلر Xbox One پشتیبانی می‌کند؟

گوگل پشتیبانی از اندروید ۹ پای را به کنترلر ایکس باکس وان افزوده است، اما همان‌طور که قبلاً گفته شد، کنترلر ایکس باکس وان حین استفاده از اندروید به بلوتوث نیاز دارد. البته همه مدل‌ها از مؤلفه برخوردار نیستند، به‌خصوص آن‌هایی که با کنسول ایکس باکس وان اصلی عرضه شدند. با نگاه کردن به طراحی کنترلرها می‌توانید تفاوت‌ها را مشاهده کنید.

دسته ایکس باکس وان
دسته ایکس باکس وان

مدل سمت چپ دارای یک صفحه نمای کامل است که به دکمه ایکس باکس و لبه پشتی منتهی می‌شود که این مدل دارای بلوتوث است. در سمت راست، کنترلر اصلی ایکس باکس وان را مشاهده می‌کنید که بدون بلوتوث است. بخش صفحه و دکمه ایکس باکس مجزا هستند.

به‌طور خلاصه، شما برای اتصال کنترلر خود به گوشی اندرویدی، به سه چیز نیاز دارید:

  • گوشی اندرویدی با اندروید ۹ پای یا بالاتر
  • دستگاهی با بلوتوث
  • کنترلر ایکس باکس با بلوتوث

نحوه اتصال دسته ایکس باکس وان به اندروید

تنظیمات روی دستگاه اندروید را باز کنید. این بخش ممکن است با شکل چرخ‌دنده‌ای نشان داده شود و روی صفحه‌نمایش شما ظاهر شده باشد.

اتصال دسته ایکس باکس وان اندروید
اتصال دسته ایکس باکس وان اندروید

تنظیمات بلوتوث را پیدا کنید. بسته به رابط کاربری دستگاه، تنظیمات ممکن است در بخش‌های متفاوتی باشد. مثلاً رابط کاربری One UI سامسونگ، بلوتوث را زیر ارتباطات قرار داده است.

تنظیمات اتصال دسته
تنظیمات اتصال دسته

اگر بلوتوث روشن نیست آن را روشن کنید.

 

وصل کردن دسته Xbox One به گوشی اندروید
وصل کردن دسته Xbox One به گوشی اندروید

روی کنترلر ایکس باکس، دکمه ایکس باکس را نگه دارید تا روشن شود، این کار باعث روشن شدن دستگاه می‌شود.

وصل شدن دسته ایکس باکس وان اس گوشی
وصل شدن دسته ایکس باکس وان اس گوشی

در پشت کنترلر، پورت USB Micro-B و یک دکمه همگام‌سازی را مشاهده می‌کنید. دکمه همگام‌سازی را نگه دارید تا دکمه ایکس باکس روی کنترلر شروع به چشمک زدن کند، حالا در حال جفت شدن با بلوتوث است.

وصل شدن دسته ایکس باکس وان اس گوشی
وصل شدن دسته ایکس باکس وان اس گوشی

دستگاه اندروید را بردارید و روی بلوتوث ضربه بزنید.

اسکن کنترلر ایکس باکس وان در گوشی اندرویدی
اسکن کنترلر ایکس باکس وان در گوشی اندرویدی

دستگاه شما به دنبال دستگاه‌های بلوتوث دیگر می‌گردد. زمانی کنترلر بی‌سیم ایکس باکس روی صفحه ظاهر شد روی آن ضربه بزنید و خواهید دید که دو دستگاه به‌صورت خودکار جفت می‌شوند. حالا می‌توانید بازی‌های موبایلی خود را به سادگی و با استفاده از کنترلر به شکلی حرفه‌ای دنبال کنید. در صورت هر گونه سوالی می توانید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

کوروش نیک منش
دیدگاه کاربران
۴ دیدگاه
  • سید یاسین ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۵:۰۴ ق٫ظ

    سلام و درود خیلی از اموزشتون ممنونم فقط مشکل من اینه که این کار هایی که گفتین رو انجام دادم ولی اسم دسته تو گوشیم نمیاد چیکار کنم هر کاری کردم نشد لطفا پاسخ دهید و گوشی من شیایومی نوت ۸ تی است و دسته ایکس بااکس وان با کنسولش رو دارم ممنونم

    • زهرا حق وردی ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۸:۵۸ ق٫ظ

      سلام، وقت بخیر
      قسمت دستگاه های بلوتوثتون رو به روز رسانی کنین.

  • آیدین ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۳:۵۸ ب٫ظ

    سلام، ممنون بابت آموزش کاملی که منتشر کردین. مشکل من اینه که دسته‌ی ایکس‌باکس وان است رو به گوشی شیایومی زدنی نوت ۱۰ پرومکس، از طریق بلوتوث متصل کردم و به درستی جفت شدن،
    اما وقتی وارد بازی فیفا موبایل می‌شم، عملا دسته هیچ کاری نمی‌کنه یعنی انگار دسته بازی اصلا وصل نیست. جوی‌استیک‌ها و هیچ دکمه‌ای کاری نمی‌کنند.

    • مرکز خرید ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴ ق٫ظ

      کنترلر وقتی وصل بشه به گوشی و داخل منو اگر کار کنه پس درسته و مشکل از بازیه تنظیمات بازی رو چک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =