راهنمای بازی رزیدنت اویل ۲

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

با وجود نگرش جدید درباره کلاسیک zom-com، برخی نکات Resident Evil 2 به شما در شکار گیاهان و جلوگیری از مرگ کمک می‌کند. این همان بازی است، اما کمی متفاوت است، بنابراین باید بدانید که چه چیزهایی تغییر کرده و چه چیزهایی ثابت مانده است، این عوامل به شما کمک خواهند کرد. هنگام رویارویی با این نسخه جدید از ژانر ترسناک بقای سال ۱۹۹۶، می‌توانیم در مواردی چون مدیریت مهمات، کدها ایمن، معماها و کشته شدن زامبی‌ها به شما کمک کنیم. در ادامه با ۱۲ نکته از بازی Resident Evil 2 روبرو خواهید شد که به شما کمک می‌کنند.

مهمات خود را هدر ندهید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

این مورد مشخص است اما اینکه با یک جسد لجباز روبرو شده و تمام مهماتتان را صرف شلیک تیر به سرش کنید، کاری ساده است. مسئله این است که، برای کشتن برخی زامبی‌ها به تعداد زیادی تیر و زمان زیاد نیاز دارید. همیشه فکر کنید که آیا واقعاً مجبورید با هر چیزی درگیر شوید. اگر مجبور به کشتن نیستید بهتر است حتی از دشمنان سریع‌تری مانند Licker ها هم دوری کنید. قانون نانوشته: فقط اگر فکر می‌کنید مجبورید کسی را بکشید یا چیزهای بدی در اطرافتان هستند ماشه را بکشید.

سراغ پاها بروید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

به یاد دارید که چگونه افسانه زامبی‌ها همیشه می‌گفتند که به سراغ سر بروید؟ بلکه، Resident Evil 2 Remake این مورد را ندارد و باید تیرهای زیادی به این اجساد بزنید. بهتر است آن‌ها را به زانو درآورید. اگر سریع باشید، با یک شلیک می‌توانید آن‌ها را زخمی کنید و اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک پایشان را به طور کامل منفجر کنید. این کار باعث کشتنشان نمی‌شود اما کشته شدن شما توسط زامبی که با یک پا روی زمین می‌خزد خیلی طول می‌کشد.

اگر زامبی را کشتید، او را تکه تکه کنید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

اگر چاقو دارید، همیشه از فرصت استفاده کنید و  چند ضربه به زامبی‌هایی که روی زمین افتاده ‌اند وارد کنید. ممکن است مجبور شوید چند لگد بزنید اما اگر سریع باشید بدون هدر دادن حتی یک تیر، کارش را تمام می‌کنید. در بدترین حالت، ممکن است این کار کمی خطرناک یا آهسته انجام شود، یا بدون صرف مهمات فقط کمی صدمه وارد کنید. هر کاری که می‌کنید، فقط به زامبی‌هایی که افتاده ‌اند حمله نکنید، اگر زامبی حرکت نمی‌کند تحریکش نکنید.

یک حرکت سریع وجود دارد

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

انجام ندادن و فراموش کردن این حرکت کاری ساده است اما این حرکت سریع شخصیت شما را ۱۸۰ درجه می‌چرخاند و می‌توانید سمت دیگر را مشاهده کنید. کافی است دسته را به عقب کشیده و روی O ضربه بزنید. این حرکت حتی در ابتدایی‌ترین برخوردها هم بسیار مفید خواهد بود و حرکت اضافی را در موارد سخت به شما ارائه می‌دهد. با این حال، در نبرد با رئیسان که باید فرار کنید و قبل از آتش گرفتن محیط جایی پناه بگیرید، کل بازی را تغییر می‌دهد.

گیاهان را ترکیب نکنید مگر اینکه مجبور شوید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

در دنیای Resi، گیاهان سبز شما را درمان می‌کنند و گیاهان قرمز به خودی خود هیچ فایده‌ای ندارد. با این حال اگر این دو را با هم ترکیب کنید مانند دو گیاه سبز عمل کرده و قدرت درمان دو برابر را به شما می‌دهند. با این حال در صورتی ‌که مجبور نیستید این کار را نکنید. سلامتی شما سه مرحله دارد: Fine، Caution و Danger که مورد آخر زمانی است که حمله بعدی شما را خواهد کشت. یک گیاه سبز سلامتی شما را تا یک بار زیاد می‌کند، ترکیب این قرمز و سبز (و اسپری کمک‌های اولیه) سلامتی‌تان را دوبرابر می‌کند. از آنجایی که منابع کمیاب هستند احتمالاً می‌خواهید صبر کنید تا گیاهان را ترکیب کنید. اگر نگران این هستید که دو فضا در بخش موجودیتان اشغال شود، باید بدانید که اگر فضای موجودی رو به اتمام بود هر زمان که بخواهید می‌توانید آن‌ها را ترکیب کنید.

موجودی خود را به حداکثر برسانید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

زمانی که شروع کنید، فضای موجودیتان به حدی کم خواهد بود که مجبور می‌شوید درباره چیزهایی که می‌خواهید انتخاب کنید فکر کرده و تصمیم بگیرید. می‌توانید فضای موجودیتان را با پیدا کردن Hip Pouches در طول بازی افزایش دهید، هر بار که یکی از این موارد را پیدا کردید می‌توانید دو اسلات به موجودیتان اضافه کنید. کلاً شش مورد وجود دارد: سه مورد در نقاط مختلف Police Station، یکی در Underground Facility، یکی در Sewers و یکی در Laboratory. همیشه آن‌ها را جمع ‌آوری کرده و متوجه می‌شوید که همه ‌چیز خیلی راحت‌تر خواهد شد.

از ذخیره وسایل برای باز شدن جا نترسید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

در کل بازی Resident Evil 2، Item Boxes وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند آیتم‌ها را ذخیره کنید و آن‌ها را از جعبه‌های دیگر در بازی پیدا کنید. به هر حال، تعداد زیادی از این موارد وجود دارند پس نگران نباشید. این مورد به خصوص زمانی مهم است که وارد منطقه جدیدی می‌شوید و هنوز به چیزهایی نیاز دارید اما آنجا پر از هیولا است. هیچ چیز بدتر از این نیست که برای رسیدن به یک آیتم همه تلاشتان را بکنید ولی نتوانید آن را به دست بیاورید. می‌توانید برخی چیزها را نادیده بگیرید اما با این کار باعث نابودی دائمی آن‌ها می‌شوید و دیگر هیچ کاری از دستتان بر نمی‌آید. به ندرت ممکن است بدون دیدن جعبه به نقاط دور بروید و معمولاً پس گرفتن برخی چیزها مشکلی ندارد.

همیشه چاقو، بمب صوتی یا نارنجک به همراه داشته باشید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

گرفتار شدن در دست هیولاها بد است، پس همیشه سعی کنید چاقو، بمب صوتی یا نارنجک داشته باشید. اگر گرفتار شدید پنجره کوچکی باز می‌شود که می‌توانید L1 را فشار داده و از هر چیزی که دارید استفاده کرده و فرار کنید. اگر زامبی را کشتید و دیگر زنده نشد می‌توانید دوباره از چاقو استفاده کنید، در حالی که نارنجک‌ها به چند زامبی صدمه رسانده و آن‌ها را می‌کشند. بمب‌های صوتی فقط چند لحظه بی‌حس می‌کنند و این بهتر از خورده شدن است.

همیشه هر چیزی که پیدا می‌کنید را امتحان کنید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

برخی اشیاء پنهان هستند. جعبه‌هایی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را باز کنید و اگر سوئیچ پنهان را پیدا کنید، آیتم‌های به دست آمده یک چیز مخفی را نشان می‌دهند. برای این کار باید منو را بررسی کنید. زمانی که این کار را کردید می‌توانید چیزی که به آن نگاه می‌کنید را بچرخانید و حرکت دهید. اگر چیزی پیدا کنید X ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با آن ارتباط گرفته و چیزی که داخلش قرار دارد را پیدا کنید. اگر گیر کرده ‌اید، یا مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، هر چیزی که نگاه می‌کردید را دوباره بررسی کنید.

نقاط قرمز روی نقشه چیزهای مفیدی دارند

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

زمانی که به نقشه نگاه می‌کنید نقاط آبی با علامت “جستجوی کامل شده” و نقاط قرمز با برچسب “در حال جستجو” را مشاهده می‌کنید. همه این‌ها به این معنا است که در نقاط قرمز چیزهایی وجود دارد که باید بردارید. این موارد ممکن است هر چیزی باشد از مهمات گرفته تا یک گیاه، یا قطعه‌ها مهم پازلی که از دست داده‌ اید. اگر گیر افتادید اول تمام نقاط قرمز را بررسی کنید.

در صورتی که نمی‌توانید برگردید، قبل از حرکت مطمئن شوید کارتان تمام شده

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

نقاطی در Resident Evil 2 Remake وجود دارند که در واقع بدون بازگشت هستند. ترک ایستگاه پلیس، ورود به Underground Facility از این نوع موارد هستند. در برخی موارد ممکن است راهی برای برگشت پیدا کنید، اما اگر قصد برگشتن و حل معما یا برداشتن یک آیتم را دارید ممکن است متوجه شوید که تا مدتی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. چند نقطه وجود دارد که ممکن است از آنجا پایین بیافتید و محصور شوید. در صورت داشتن کارهای ناتمام در لیست، مراقب ورود به منطقه جدید باشید.

زمانی که شعله افکن را پیدا کردید، فقط از انفجارهای کوتاه استفاده کنید

راهنمای بازی رزیدنت اویل 2

در اواخر بازی Leon شعله افکنی پیدا می‌کند که در برابر انواع خاصی از دمنان مفید است. هرچند سوخت آن کمیاب است و از آنجایی که همه ‌چیز را به آتش می‌کشد ممکن است پس از شلیک آسیب ببیند. به همین دلیل وسوسه نشوید که خیلی از آن استفاده کنید، فقط به اندازه‌ای که نیاز دارید استفاده کنید و صبر کنید. اگر شعله‌های آتش خاموش شد و دشمن زنده است دوباره از آن استفاده کنید.

 

منبع: GamesRadar

امیرمحمد ترابی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =