راه های وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا در قرن ۹ در نروژ و انگلیس، با وجود دسترسی به بسیاری از سیستم‌های جدید می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. البته این مجموعه نکات بازی Assassin’s Creed Valhalla کشتی وایکینگی شما را در مسیر درستی هدایت خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که به دنبال راه سریع برای پولدار شدن هستید، می‌خواهید غنیمت‌های خاصی را بیابید و یا صرفا می‌خواهید سریع‌تر از سرزمین Mercia عبور کنید. به هرحال این مجموعه نکات بدون اسپویل کردن بازی Assassin’s Creed Valhalla می‌توانند به شما کمک کنند.

از قدرت بینایی Synin و Odin استفاده کنید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

شاید این نکته برای بازیکنان قدیمی Assassin’s Creed کمی پیش ‌پا افتاده به نظر برسد اما وقت آن است که دوباره از توانایی‌های خود استفاده کنید. اگر به دنبال راهنمایی‌هایی برای ماموریت خود هستید و به بخش تنظیمات «Explorer» پیش فرض می‌روید، ممکن است صرفا به‌ شکل بی‌هدفانه‌ای به دنبال سرنخ بعدی بگردید. کلاغتان را به پرواز درآورید تا بتوانید موارد مختلف را بررسی کنید. از توانایی تمرکز استفاده نمایید و یک خط آبی ‌رنگ، مسیر رسیدن به منطقه هدف را مشخص خواهد کرد. سپس خواهید دید که کل منطقه مورد نظرتان با رنگ آبی مشخص شده است.

یکی دیگر از توانایی‌های مفیدتان، قدرت بینایی Odin’s Sight است که برای یافتن اهداف ترور در هنگام حملات بسیار به ‌کارتان می‌آید. به استفاده از قدرت بینایی خاصتان ادامه دهید تا بتوانید درخشش طلایی غنایم را ببینید. سپس این غنایم در قطب‌نمایتان به شکل بشکه ظاهر می‌شوند. گنج‌های دیگر نیز در هنگام کاوش به رنگ طلایی درخشان در می‌آیند، پس همیشه حواستان باشد. مخصوصا هنگامی که در جستجوی توانایی‌های Books of Knowledge هستید.

به نقاط همگام‌سازی دست یابید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

این نکته نیز برای جامعه بازیکنان Assassin’s Creed پیش پا افتاده است. اما به دلیل گستردگی فضای بازی Valhalla بهتر است آن را رعایت کنید. حتما به نقاط همگام‌سازی نزدیک که با علامت عقاب مشخص شده ‌اند بروید تا به مکان‌‌هایی جهت سفر سریع دست یابید. این مبارزات به شکل هدفمندی شما را به سراسر نقشه بازی می‌کشانند و قطعا دلتان نمی‌خواهد وایکینگی باشید که یادش رفته به نقاط همگام سازی هر شهر برود.

اگر دوباره بخواهد برای اجرای قرارداد Reda یا به عنوان بخشی از داستان بازی به شهر مورد نظر برگردد با مشکل روبرو شود. بدین ترتیب نقاط همگام‌سازی شهرها و مناطق موردعلاقه‌تان را روی نقشه علامت‌گذاری خواهید کرد و این کار در طول مبارزات برایتان مفید خواهد بود.

جیره‌های غذایی‌تان را زود به زود ارتقا دهید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

بازگشت به سیستم معجون‌های سلامتی تجدیدپذیر حرکتی جسورانه از کمپانی Ubisoft است. این بدان معنا است که دیگر نمی‌توانید با فرار کردن و بازگشتن به ماموریت در زمانی که آماده هستید، پیروز شوید. در عوض، باید با استفاده از توت‌ها و قارچ‌ها غذای خودتان را بسازید و خوشبختانه مقدار زیادی از آن‌ها در جهان بازی وجود دارند. حتی وقتی که سوار اسبتان هستید می‌توانید آن‌ها را جمع‌آوری کنید و عبور از میان مواد غذایی در هنگام سواری کاملا امکان ‌پذیر است.

در سرزمین مرسیا، پیدا کردن غذاهای خام و پخته از درون دیگ‌های کنار آتش بسیار کار آسانی‌ است. اما اگر نگران پیدا کردن غذا هستید می‌توانید جیره ‌غذایی مورد نیاز‌تان را از فروشندگان محلی خریداری کنید. در ابتدا فقط می‌توانید یک جیره غذایی خریداری کنید اما بعدا می‌توانید با استفاده از منابع این تعداد را افزایش دهید. این کار را هر چه زودتر انجام دهید تا در موقعیت‌های آزاردهنده کمتری قرار گیرید.

حواستان به قارچ‌ها باشد

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

حالا که بحث تغذیه شد، دقیقا مانند زندگی واقعی حواستان به قارچ‌های مصرفی‌تان باشد. با اینکه اکثر غذاهای قابل جمع‌آوری برایتان مفید هستند، برخی از قارچ‌ها سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازند. به عنوان یک قاعده کلی، قارچ‌های زرد کاملا خوب هستند اما اگر قارچ سیاهی دیدید که البته اغلب در مکان‌های نفرین شده با آن‌ها مواجه خواهید شد، سریعا از آن‌ها دور شوید تا سلامتی‌تان به خطر نیفتد. خوشبختانه کمپانی Ubisoft آنقدر بدجنس نبوده است. بنابراین خوردن تمام چیزهایی که در مناطق نبرد با رئیس و مناطقی که به آن‌ها حمله می‌کنید رشد می‌کنند، بی‌خطر است.

شیشه‌ها را خرد کنید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

همه چیز در این نسخه جدید بازی نسبت به نسخه‌های قبلی، قابلیت خرد شدن بیشتری دارد. اگر چیزی ضعیف و شکننده به نظر می‌رسد احتمالا همینطور است. شیشه‌های زیبای رنگی صومعه‌ها و کلیساها نیز در این دسته قرار دارند. با اینکه برای محافظت از برخی از این شیشه‌ها از میله‌های فلزی استفاده شده است، اما معمولا پنجره‌هایی وجود دارند که می‌توانید مانند یک وایکینگ خرابکار با استفاده از تیر یا تبر آن‌ها را خرد کرده و از میانشان عبور کنید. همینطور اگر نتوانستید از میان یک پنجره عبور نمایید، می‌توانید از یکی از آن‌ها برای شلیک به قفل درب‌های قفل‌ شده استفاده کنید.

از قابلیت Odin’s Sight استفاده کنید تا این مستطیل‌های چوبی به رنگ قرمز درآیند. هنگام مواجهه با وسایل اتصال دهنده‌ای که از افتادن بسته‌های بزرگ بر سر دشمنان یا سطوح ضعیف جلوگیری می‌کنند و یا دستگاه‌های قفل کننده‌ای که باعث می‌شوند نردبان‌ها از دسترستان خارج شوند، می‌توانید از همین روش تخریبی استفاده کنید.

حواستان به ظروف شعله‌ور باشد

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

حالا که بحث موارد قابل تخریب، داغ است بهتر است بگوییم که باید مراقب ظروف کوچک شعله‌ور باشید. معمولا چندتا از آن‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند. شما می‌توانید از آن‌ها برای منفجر کردن درب یا یک دیوار جهت رسیدن به منطقه جدید استفاده کنید. اگر یکی از این ظروف شعله‌ور را مستقیم به سمت درب‌هایی که از چوب و سنگ قرمز ساخته شده ‌اند پرتاب کنید، می‌توانید آن‌ها را منفجر نمایید. کتاب‌های دانش اغلب در پشت این دیوارها قرار دارند پس حواستان به ظروف شعله‌ور باشد. زیرا اگر آن‌ها را پیدا کنید معمولا یک درب قابل تخریب در نزدیکی آن‌ها خواهید یافت. یادتان باشد که اگر ظرف شعله‌ور را به شکل اشتباهی پرتاب کردید و نتوانستید درب را منفجر کنید می‌توانید کمی در اطراف قدم بزنید تا ظرف شعله‌ور دیگری جایگزین شود و دوباره کارتان را تکرار نمایید.

قفل قتل‌های پیشرفته را باز کنید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

اگر می‌خواهید این بازی را به سبک مخفی‌کاری پیش ببرید، باید بگوییم که در نسخه جدید بازی Assassin’s Creed طناب‌های جدیدی در سراسر خیابان کشیده شده است. برای استفاده از آن‌ها به مهارت‌های پیشرفته قتل نیاز دارید. این مهارت نیز در راستای مهارت‌های Way of the Raven درخت مهارت است. این مهارت به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از آن در ماموریت‌های کوچک فوری نیز پیروز شوید و دشمنان سطح بالا را ترور کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای کشتن دشمن یک بار دکمه قتل را بزنید. سپس هنگامی‌ که نشانگر در منطقه مشخص شده قرار دارد، دوباره آن دکمه را فشار دهید تا حتی قدرتمندترین دشمنانتان نیز نابود شوند. با استفاده از این مهارت حتی می‌توانید رئیس‌های بالقوه را قبل از اینکه از ماجرا باخبر شوند، از پا در آورید.

سریعا تیردانتان را پر کنید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

خب برخلاف بازی Assassin’s Creed Odyssey که همیشه Kassandra مسلح به صدها تیر شعله‌ور و مسموم بود، در این بازی دیگر از این خبرها نیست. در این نسخه نمی‌توانید تیر بسازید و باید خودتان به دنبال آن‌ها بگردید. این بدان معنا است که برای پیدا کردن تیر باید کمپ‌ها و قلعه‌ها را غارت کنید. همچنین می‌توانید تیرها را از روی حیوانات مرده و دشمنان کشته ‌شده بردارید. گاهی اوقات می‌توانید آن‌ها را از درون تنه درخت بیرون بکشید. بنابراین هنگامی ‌که در مناطق روستایی‌تر هستید حواستان به محیط اطراف باشد. تیرها در همان اطراف قرار دارند. مخصوصا اگر راه ‌حل یک معما یا چالش به استفاده از کمانتان بستگی داشته باشد.

برای پیدا کردن غنایم و مارها ظروف را بشکنید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

این یکی دیگر از راه‌های به نمایش کشیدن گستردگی قابلیت تخریب در این جهان است. می‌توانید جعبه‌ها و ظروف سفالی (نه ظروف شعله‌ وری که قبلا به آن‌ها اشاره کردیم، زیرا قطعا دلتان نمی‌خواهد آتش بگیرید.) را بشکنید تا به غنایم موجود در آن‌ها دست یابید. همچنین گاهی‌اوقات این ظروف، سوراخ‌های روی دیوار را می‌پوشانند و با تخریب آن‌ها می‌توانید از میان آن سوراخ‌ها عبور کرده و غنایم بیشتری بیابید. متاسفانه گاهی اوقات شگفتی‌های لغزنده‌ای (مارها) درون این ظروف وجود دارند. اما به محض کشتن مارهای موجود در ظروف، می‌توانید تخم‌های افعی درونشان را جمع‌آوری کنید و آن‌ها را به Hunting Hut برده و با چیزهای ارزشمندتری معامله کنید.

نقشه‌های محل اختفای گنج‌ها را بدست آورید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

اگر نقشه‌های گنج نسخه Black Flag را دوست داشتید، باید بگوییم که تیم سازنده نیز از آن‌ها خوششان می‌آید. به همین دلیل در این نسخه نیز از آن‌ها استفاده کرده ‌اند. یک نقشه اختفای گنج را بردارید و سپس با کمک نشانگر پیمایشی و قطب‌نمای روی نقشه، بدون اتلاف وقت به نقاط X بروید. در صفحه inventory یک بخش مخصوص نقشه گنج وجود دارد و در برخی از این طومارها، محل اختفای گنج رسم شده است. در طومارهای دیگر محل مخفی‌سازی گنج فقط نوشته شده است. این گنج‌ها متفاوت خواهند بود اما ما یک مدل نمایشی از آن‌ها را جهت سفارشی‌سازی کشتی پیدا کرده ‌ایم.

برای شعرخوانی وقت بگذارید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

در سراسر سرزمین مرسیا با شاعران زیادی مواجه خواهید شد. آن‌ها قصه‌گو‌های فوق‌العاده‌ای هستند که خودشان نیز از موضوع خبر ندارند. با آن‌ها وقت بگذرانید و مهارت‌های شعرخوانی و قصه گویی خود را افزایش دهید تا نوار کاریزمایتان پر شود. شعرخوانی به شما جذابیت می‌بخشد. پس برای این کار وقت بگذارید و کمی از خطر دوری کنید. (یادتان باشد که شعرخوانی را فراموش نکنید. زیرا این کار باعث افزایش جذابیت(کاریزما) شما می‌شود. بدین ترتیب دیالوگ‌های جدیدی را باز خواهید کرد)

می‌توانید به ماهی‌ها شلیک کنید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

حالا از فضای شعرخوانی به حالت عادی بازخواهیم گشت و به ماهی‌ها شلیک می‌کنیم. بله جدا به آن‌ها شلیک خواهیم کرد. البته می‌توانید ماهی‌ها را با استفاده از چوب ماهی‌گیری صید کنید. اما اگر آدم صبوری نیستید، می‌توانید به ماهی‌هایی که در اطرافتان شنا می‌کنند شلیک کنید. بدین ترتیب آن‌ها را به دام می‌اندازید. اگر می‌خواهید به اکوسیستم آسیب برسانید می‌توانید یکی از آن ظروف انفجاری را به سمتشان پرتاب کنید.

کمک بخواهید

وایکینگ شدن در اساسینز کرید والهالا

در زندگی واقعی این قانون خوبی است. پس اگر در یک موقعیت آزاردهنده قرار گرفتید مهم است که درخواست کمک کنید. اگر در بازی Valhalla به دریا نزدیک هستید، می‌توانید با انتخاب گزینه longship در منوی شعاعی خود از خدمه کشتیتان بخواهید که به کمک شما بیایند. تا زمانی که به دریا نزدیک باشید، خدمه دوست داشتنی‌تان با استفاده از کمان از درون کشتی به شما کمک خواهند کرد. حتی در جنگ‌های Zealot نیز می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. بنابراین اگر مدت زمانی است که با یک رئیس سرسخت مواجه شده ‌اید، او را به سمت دریا بکشانید. البته این کار سختی نیست. زیرا آن‌ها عاشق تعقیب و گریز هستند و به نحوی او را فریب می‌دهید.

 

منبع: GamesRadar

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =