راهنمای گام به گام ماموریت های بازی Horizon: Zero Dawn (قسمت هجدهم)

ماموریت های بازی Horizon: Zero Dawn

با قسمت هجدهم از راهنمای گام به گام ماموریت های بازی Horizon: Zero Dawn با ما همراه باشید. بخش Cause For Concern یک ماموریت جانبی از این بازی می باشد. این ماموریت شامل یک مامور NPC به نام نیل (Nil) است که ممکن است در گذشته او را دیده باشید و قبل از اینکه شما اولین ماموریتتان را در کمپ تبهکاران انجام دهید در مورد او صحبت شده بود. بعد از پاکسازی همه ی کمپ های تبهکاران، این ماموریت فعال خواهد شد.

ماموریت های بازی Horizon: Zero Dawn
ماموریت های بازی Horizon: Zero Dawn

در این مقاله از سری مقالات راهنمای گام به گام بازی پلی استیشن Horizon: Zero Dawn ساخته استودیو گوریلا گیمز، به ماموریت های جانبی در این بازی می پردازیم.

ماموریت های جانبی بازی Horizon: Zero Dawn

Queen’s Gambit

این بخش یکی از ماموریت های جانبی در بازی Horizon می باشد.

به طرف منطقه ای که روی نقشه علامت زده شده بروید تا شخصی را ملاقات کنید. او به شما می گوید که چگونه مکانش توسط یک ماشین بزرگ مورد حمله قرار گرفته و او به سختی جان سالم به در برده است.

شما میدانید که این حرفها چه معنی میدهد. زمان این است که آلوی (Aloy) برای نابود کردن آن برود. در مسیر تعیین شده حرکت کنید و بعد از طی یک مسافت کوتاه، هیولا به شما حمله می کند. این سنگ شکن ها بسیار خطرناک هستند چون در زیر زمین حرکت می کنند. همیشه باید مراقب اطرافتان باشید. به محض احساس کردن لرزش، آماده فرار و جاخالی دادن شوید. بعد از اینکه از زیر زمین بیرون آمدند، دیگر زیاد خطرناک نیستند اما هنوز احتیاط کنید چون به طرفتان خیز بر میدارند.

یک چیز جالب درمورد سنگ شکن ها این است که آنها دو تانک شعله ور بزرگ در شکمشان دارند. شما می توانید به طرف هر کدام از آنها جریان باد ایجاد کنید و با آتش زدنشان به سنگ شکن آسیب جدی بزنید. بعد از آن از فوکوس برای پیدا کردن نقاط ضعف دیگر استفاده کنید. در اینجا آتش به خوبی عمل می کند. نه فقط به خاطر اینکه به آنها آسیب می زند بلکه وقتی سنگ شکن در زیر زمین در حال سوختن است شما می توانید مسیر حرکتش را تشخیص دهید.

وقتی آن را نابود کردید، آن را غارت کرده و بعد به هوآدیو (Huadiv) برگردید.

حالا شما در یک دره هستید و باید چند تله بگذارید. تعداد کمی سیم تله را در میان سنگ ها پرت کنید، حالا هدف تغییر می کند. مجبور نیستید به جایی که او می گوید بروید. این فقط یک پیشنهاد است. بعد از چند لحظه، چه بروید چه نروید، دشمنان خودشان را نشان می دهند.

در لحظه اول به نظر می رسد که دشمنان انسان نما هستند. آنها نمی توانند مشکل جدی برای شما باشند و می توانید در علف ها پنهان شوید و یواشکی به آنها تیراندازی کنید.

بعد از این، یک گروه دیگر به شما حمله می کند اما اینبار گروه تماشاگر ها هستند. روش شما زیاد تغییر نمی کند. همچنان در علف ها بمانید و به آنها تیراندازی کنید. اگر آنها به طرف شما نشانه گیری کرده اند، به اطراف فرار کنید و سپس آنها را به زمین بزنید و یا اینکه با آتش نابودشان کنید. چون این ماشین ها در برابر آتش بسیار ضعیف هستند.

بعد از کشتن گروه تماشاگرها، با واناشا صحبت کنید. یک تاندرجاو وار می شود. شما احتمالا قبلا با آن جنگیده اید. بنابراین می دانید که باید چه کار کنید. ولی یک چیز را به یاد داشته باشید. این یکی فرق می کند و سطح سلامتی و میزان آسیب زنندگی در آن بالاتر از حد نرمال است.

برای شکست دادن آن پیشنهاد می کنیم که تفنگ ها را به پشت و صورتش بزنید. این باعث می شود که کمتر بتواند به شما آسیب بزند و شما هم این فرصت را دارید که دیسک پرتاب کننده را برای استفاده در برابر او بردارید.  بعد از اینکه آنها شکستند، به دنبال نقاظ ضعف دیگری باشید که بتوانید روی آنها نشانه بگیرید. همانطور که قبلا اشاره شد آتش در اینجا بسیار کارآمد است چون این نوع از ماشینها بر اثر آتش، آسیب بیشتری می بینند.

بعد از نابود کردن آن، آن را غارت کنید و بعد به ساحل برگردید. در اینجا ماموریت تمام می شود.

ماموریت های بازی Horizon: Zero Dawn
ماموریت های بازی Horizon: Zero Dawn

Cause For Concern

این بخش یک ماموریت جانبی از بازی Horizon می باشد.

این ماموریت شامل یک مامور NPC به نام نیل (Nil) است که ممکن است در گذشته او را دیده باشید و قبل از اینکه شما اولین ماموریتتان را در کمپ تبهکاران انجام دهید در مورد او صحبت شده بود. بعد از پاکسازی همه ی کمپ های تبهکاران، این ماموریت فعال خواهد شد و شما باید با نیل صحبت کنید. بنابراین به سمت محل اقامتش بروید. بعد از صحبت کردن، او آرزو می کند که در جای دیگری همدیگر را ببینید.

به جایی که مشخص شده بروید و برای رسیدن به او باید از یک ارتفاعی بالا روید. بعد از اینکه به بالا می رسید، می بینید که او همه را کشته است. با او حرف می زنید و او به شما می گوید که این ها همه برای جنگ بین شما  دو نفر از پیش آماده شده بود. در این زمان، هر جور که صلاح می دانید در برابرش عمل کنید.

اگر با او بجنگید، او مانند رئیس NPC رفتار می کند. او مقدار زیادی سلامتی دارد ولی این نمی تواند موضوع نگران کننده ای باشد مخصوصا اگر این ماموریت را در مراحل بعدی بازی کنید. بعد از اینکه او را کشتید، ماموریت تمام می شود.

Odd Grata

این ماموریت شامل مقدمه بازی می باشد. بعد از اینکه بزرگ می شوید، شما باید با روست (Rost) صحبت کنید. از او بپرسید که آیا چیز دیگری برای انجام دادن وجود دارد و او این ماموریت را به شما می دهد.

بروید و با گراتا (Grata) که در همین نزدیکی ها است حرف بزنید. او اول از شما می خواهد که ۵ تکه گوشت را به دست بیاورید. مهم نیست که از کدام حیوان باشد اما اگر بتوانید یک گراز را پیدا کنید، می توانید هر ۵ تکه را از او بیاورید.

بعد از آن، باید برای او مهره های دعایش را جمع آوری کنید. به طرف منطقه تعیین شده بروید و از یک سری دیوار بالا روید. وقتی به آن بالا رسیدید، طناب را بیندازید سپس مهره ها را از داخل جعبه جمع کنید. حالا به پیش گراتا برگردید تا ماموریت تمام شود.

جایزه: ۱۰۰۰ ایکس پی

Hunting for the Lodge

این ماموریت بلافاصله بعد از باز کردن قسمت دوم بازی فعال می شود.

از تپه کوچک بالا روید تا خانه ای را پیدا کنید که در آن یک تاجر و یک مامور NPC حضور دارند. با مردی که در اینجا است صحبت کنید. چیزهایی را درمورد خانه شکارچیان می فهمید و در سه چالش شرکت می کنید. برای کامل شدن این ماموریت باید این سه چالش را پشت سر بگذارید.

امتحان  بخش های جدا

برای این امتحان، شما باید نارنجک ها را از روبات ها جدا کنید. این کار از آن چیزی که فکر می کنید بسیار راحتتر است و می توانید کمان کارجا شارپ شات را بخرید.

با این کمان جدید، تیری به نام تیر بلاست را آتش بزنید. آن منفجر می شود و بخش هایی از ماشین ها را تکه پاره می کند. این تیر را پشت هر کدام از ماشین ها آتش بزنید تا در یک زمان، ۳ تا ۴ نارنجک را پرتاب کند.

۳-۴ تا از آنها را شلیک کنید و به این ترتیب قبل از اینکه زمانتان تمام شود به راحتی مدال طلا را می گیرید.

با ادامه مقاله راهنمای گام به گام ماموریت های بازی Horizon: Zero Dawn همراه باشید.

امتحان توده چوب ها

در این امتحان شما باید ماشین ها را با استفاده از چوب هایی که در آن منطقه در یک جا جمع شده اند نابود کنید. می توانید با شلیک کردن به کپه چوب ها، آنها را باز کنید. طبق چیزی که نگهدارنده آنجا می گوید، شما می توانید انبوه چوب ها را با شلیک کردن بمب به نزدیکشان به حرکت در بیاورید. ممکن است کمی سخت باشد چون حتی اگر خیلی هم دقیق بزنید ممکن است چوب ها در جهتی بروند که شما نمی خواهید. برای این کار می توانید از سیم تله استفاده کنید. سیم تله را روی زمین بگذارید تا باعث کاهش سرعت چوب ها بشود. همچنین این را به یاد داشته باشید که مقدارکمی طول می کشد تا چوب ها غلت بخورند بنابراین بهتر است زودتر دور آنها را باز کنید. به خاطر حرکت غیرقابل پیش بینی چوب ها، این امتحان به تلاش بیشتری احتیاج دارد.

سیم انفجار

این امتحان شبیه چالش قبلی یعنی چوب ها است. ولی خیلی، خیلی راحتتر.

شما باید یک ایده خوب برای جایی که الوارها حرکت می کنند داشته باشید، چون این سومین امتحان است. همه جا سیم انفجار را قرار بدهید. فقط مطمئن شوید که کنار هم نباشند چون در این حالت از بین می روند.

این ها در جاهایی مثل دره های باریک بسیار خوب عمل می کنند و حتی ممکن است در یک زمان تعدادی ماشین را منفجر کنند. بعد از اینکه چند سیم را کار گذاشتید، یک بمب را نزدیک الوارها آتش بزنید تا باعث شود آنها به حرکت درآیند. الوارها مستقیم باید به طرف سیم ها بیایند. بشورید و دوبار دیگر این کارها را تکرار کنید. به این ترتیب شما به راحتی ۶ هدف را از بین می برید.

صحبت با لیگان

بعد از پیروز شدن در امتحان ها، برای صحبت با لیگان فرستاده می شوید.

 

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 11 =