نحوه نصب بازی‌ های کنسول Xbox Series X

نصب بازی ایکس باکس سری ایکس

آیا نمی‌دانید که چگونه بازی‌ها را بر روی کنسول Xbox Series X خود نصب کنید؟ موضوع عجیبی نیست، خوشبختانه چند روش برای انجام این کار وجود دارد. اول از همه باید بدانید که هدفتان چیست، زیرا کنسول Xbox Series X به لطف پشتیبانی گسترده از قابلیت سازگاری با بازی‌های نسل گذشته، هم به شما امکان می‌دهد تا بازی‌های دیجیتالی را دانلود و نصب کنید و هم می‌توانید آن‌ها را به صورت فیزیکی خریداری کرده و سپس نصب نمایید. حالا که می‌توانید از یکی از مزایای Xbox Series X استفاده کنید وقت آن رسیده تا چند بازی را بر روی کنسولتان نصب نمایید.

نحوه نصب بازی‌ های دیجیتال Xbox Series X

راهی راحت تر از نصب بازی‌های Xbox Series X از طریق فروشگاه Xbox Store وجود ندارد. ابتدا باید از طریق داشبورد کنسول Xbox به فروشگاه وارد شوید ( آیکون فروشگاه در انتهای کاشی‌ها پین شده است که نشان می‌دهد شما اخیرا چه برنامه‌ها و بازی‌هایی را باز کرده‌ اید).

در اینجا می‌توانید به دنبال بازی مورد نظرتان بگردید و آن را خریداری کنید. سپس جهت نصب آن بازی روی دکمه « Install, you own this» کلیک نمایید. از اینجا به بعد بازی دیجیتال به صف دانلودهای شما اضافه می‌شود و شروع به نصب خودکار می‌کند.

اگر می‌خواهید بازی‌ای که قبلا خریداری کرده‌ اید و متعلق به شما است را دانلود و نصب نمایید، می‌توانید این کار را از طریق فروشگاه Xbox Store انجام دهید. اما دسترسی به My Games and Apps (چه از طریق داشبورد و یا چه از طریق Guide) آسان‌تر است.

نصب بازی ایکس باکس سری ایکس

فقط کافی است که به پایین لیست بروید و گزینه ‘Full Library’ را انتخاب کنید. از آنجا می‌توانید تمام بازی‌هایی که به خودتان تعلق دارد را مشاهده نمایید. اگر دکمه فیلتر که در بالا سمت راست قرار دارد را فشار دهید، می‌توانید بازی‌ها را براساس ژانر، تعداد بازیکنان و نوع کنسول جداسازی کنید. همچنین می‌توانید تمام بازی‌هایی که از طریق Games with Gold به دست آورده‌ اید و آن بازی‌هایی که از طریق Xbox Game Pass و EA Play کسب کرده‌ اید را در آنجا بیابید.

از اینجا به بعد، فرآیند نصب همانند قبل است. روی کاشی بازی کلیک کنید و سپس دکمه A روی گزینه ‘Install All’ را فشار دهید تا تمام بازی دانلود و نصب شود. اگر می‌خواهید در مصرف بخشی از فضای ذخیره‌ سازی SSD 1 ترابایتی خود صرفه‌ جویی کنید، می‌توانید بر روی دکمه مدیریت بازی کلیک نمایید و ببیند آیا بازی‌ای که قرار است نصبش کنید به شما اجازه می‌دهد که فقط برخی از قسمت‌های بازی را نصب کنید یا نه.

برخی از بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند که فقط برخی از بخش‌های بازی مانند بخش کمپین، چند نفره را دانلود کرده و بخش‌های DLC و پاداش‌های پیش‌خرید‌ شده را مدیریت نمایید. البته یک راه دیگر نیز وجود دارد که بازیکنان Xbox می‌توانند از یک هارد درایو خارجی برای اینکار استفاده نمایند.

نحوه نصب بازی‌ های دیسکی کنسول Xbox Series X

نصب بازی ایکس باکس سری ایکس

احتمالا دیگر تا الان می‌دانید که چه دیسک‌هایی در Xbox Series X کار می‌کنند و اکنون می‌خواهید بدانید که چگونه بازی‌های دیسکی را روی کنسول Xbox Series X نصب کنید. فرآیند انجام این کار مشابه دانلود و نصب بازی‌های دیجیتالی است. شما باید دیسک را درون کنسول قرار دهید و سپس بازی به طور خودکار به لیست My Games and Apps اضافه می‌شود. اگر کنسول به فضای بیشتری احتیاج داشته باشد، نشان می‌دهد که SSD 1 ترابایتی پر شده است و اگر بازی نیاز به به روزرسانی داشته باشد، امکان نصب خودکار آن نیز وجود خواهد داشت.

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =