همه چیز درمورد کسی کیج مورتال کمبت

کسی کیج مورتال کمبت

آیا کسی فکرش را می‌کرد که Sub-Zero یا Johnny Cage وارد لیست Mortal Kombat 11 نشوند؟ با این حال، وقتی دیدیم کسی کیج به مورتال کمبت بازگشته است، نمی‌توانستیم هیجانمان را انکار کنیم.

افشاگری‌ها در بازی

افشاگری‌هایی مانند افشاگری‌هایی که کمپانی NetherRealm امسال انجام داده است بیشتر تضمین کننده چیزهایی است که طرفداران از قبل درباره آن‌ها اطلاع دارند. این افشاگری‌ها مربوط به مشاهده نحوه تغییر شخصیت‌ها در جدیدترین نسخه بازی است. شاید آن‌ها ظاهر جدیدی داشته باشند که باعث بهتر شدن و جذاب‌تر شدنشان شود. شاید حرکات قدیمی از بین بروند، یا حرکات جدیدی به این شخصیت‌ها افزوده شود. شاید برنامه بازی آن‌ها به گونه‌ای فرق کرده باشد که بازی با آن‌ها سرگرم کننده‌تر شود. دیدن آن‌ها مانند دیدن دوستی قدیمی پس از چند سال و دیدن سرگرمی‌های جدید و جایگاه جدیدی است که ممکن است با خود به همراه داشته باشند. اما، می دانید همه این‌ها در سطح بازی‌های ویدیویی است.

وقتی در رویداد پیش نمایش اخیر، مجبور شدیم اولین بخش این بازی را در حالت داستانی بازی کنیم، یکی از اولین چیزهایی که متوجه شدیم تغییر صدا پیشه Cassie بود. ما عاشق شخصیت Ashly Burch در Mortal Kombat X بودیم. او هیچ استرسی درباره نبردها نداشت و پس از اینکه دشمنش را بر زمین می‌زد چیزهای جالبی می‌گفت. مانند: “این کفش‌ها ۵۰۰ دلاری هستند!”. او بخش بزرگی از شخصیتی بود که ساخته شده بود.

صداپیشه جدید

Erica Lindbeck این بار این نقش را پذیرفته است. اگرچه بازیگری و ارائه او خوب و کافی است، اما ما از این تغییرات ناراحت هستیم و اذیت می‌شویم. به نظر می‌رسد او جوان‌تر، و کمی عجیب است. شاید کمتر سهل انگاری کند و جوان‌تر باشد. به نظر می رسد این رفتار جالبی که به خاطرش دوستش داشتیم از بین رفته است. ما اینطور حس می‌کردیم.

سپس، وقتی به عنوان شخصیت Cassie بازی کردیم و برج زمان (یکی دیگر از حالت‌های تک نفره بازی) را به دست آوردیم، تمام تصورات اولیه‌مان کمی فرق کرد. سه ساختار پیش ‌فرض شخصیت Cassie، لباس‌های مختلفی را شامل می‌شد؛ یکی از این ساختارها که « Come At Me» نام داشت، شامل لباس ارتشی‌ای بود که در یکی از اولین تریلرهایش بر تن داشت. دومین مورد « Get Dabbed On» بود که شامل یک زره جنگی تنگ و آینده‌ گرایانه است و سومین مورد « Kombat Kid» نام داشت که شامل کلاه لبه‌دار صورتی رنگ و گرمکن ورزشی بود. همچنین او یک پهپاد کوچک با خود داشت که بسیار عجیب بود. به هر حال ما دومین لباس را انتخاب کردیم زیرا از آن خوشمان آمد. همچنین از یک دَب خوب (اشاره به نام این ساختار « Get Dabbed On») حمایت می‌کنیم.

شروع مبارزه

هنگامی که مبارزه آغاز می‌شود، چند حرکت او را آزمایش می‌کنیم و چند عدد از رشته حملات ( رشته حمله: به ترکیبی از دکمه‌ها گفته می‌شود که با فشردن آن‌ها حملات ترکیبی خاص اجرا می‌شوند) او را پیدا می‌کنیم. رشته حملاتی که به حافظه عضلانی‌مان مربوط هستند عموما از بین رفته ‌اند و یا به طور قابل توجهی تغییر داده شده ‌اند. این باعث می‌شود حس کنیم که او شبیه به خانه‌ای است که مبلمانش عوض شده است. سخت است که به جزئیات کوچکش توجه نکنیم؛ ضربه درخشانی که به رشته حمله « Fancy Footwork» ختم می‌شد اکنون با فشردن دکمه‌های عقب و X (در PS4) اجرا می‌شود و می‌تواند در حرکات خاصی ترکیب شود، که در هنگام مواجهه با دشمنانی که پرش می‌کنند بسیار مفید است.

کسی کیج مورتال کمبت

رشته حمله « Kick Abuse» (همان حمله‌ای که با شلیک گلوله آغاز می‌شود) به عنوان یک رشته حمله آغازین مفید نیست. زیرا همانند گذشته ترکیبی از رعد و برق ایجاد نمی‌کند. اما هم‌اکنون با حمله « Hot Take» ابتدا رقیبان را گول می‌زند و آن‌ها را برای اجرای یک حرکت کمبو آماده می‌سازد. باتومش کلا از بین رفته است و به همین علت تمام حرکاتی که با باتوم انجام می‌داد نیز حذف شده ‌اند.

خوشبختانه، ما هنوز هم می‌توانیم روی حمله « Active Duty» تکیه کنیم، با اینکه دکمه‌های آن به دکمه عقب و مربع تغییر کرده است اما هنوز هم عملکرد آن مشابه عملکرد بازی Mortal Kombat X است.

حرکت ویژه  Getaway Flip

سپس سعی کردیم که حرکت ویژه « Getaway Flip» او را انجام دهیم، که در بازی Mortal Kombat X او از این حرکت به عنوان حرکت اصلی جهت گسترش حرکات کمبو استفاده می‌کرد. این حرکت از بین رفته است. ما هنوز نتوانستیم جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنیم.

به طور کلی، به ‌نظر می‌رسد که اکثر حرکات تقویت شده این شخصیت که از میزان پرخاشگری‌اش کم کرده ‌اند، به جای اینکه رقیبان را برای اجرای حرکات کمبو آماده کنند صرفا میزان آسیب ‌رسانی حرکات ویژه‌اش را افزایش می‌دهند. این اتفاق با فلسفه کلی Mortal Kombat 11 که قصد داشت حرکات کمبو را کوتاه کند و وقت بیشتری در زمین بگذرانند مطابقت دارد. بدین ترتیب همان ضربه اول از بقیه ضربات مهم‌تر است. این تغییر هوشمندانه‌ای است، اما باعث شده است که شخصیت Cassie ناآشناتر به نظر برسد.

ابزار جدید

سریعا متوجه شدیم که Cassie چند ابزار جدید در اختیار دارد. در میان این ابزارها یک حرکت کاملا جدید دایو کیک/ divekick وجود دارد که رقیب را از پای در می‌آورد و می‌توانید آن را نزدیک به زمین انجام دهید و به همین دلیل ابزار مناسبی برای اجرای حرکات ترکیبی است.

همچنین او دارای یک رشته حمله جدید است که با استفاده از پهپاد جدیدش به سوی رقیبش برق پرتاب می‌کند. بدین ترتیب در هنگام ضد حمله، به اندازه حرکت Krushing Blow آسیب وارد می‌نماید.

این پهپاد BLB-118 نام دارد و صرفا برای نمایش نیست. در این نسخه از Cassie که در حال بازی با آن هستیم، این پهپاد نقش مهمی داشته و بخش اصلی استراتژی بازی او است. با اجرای حرکات fireball motion و مربع، Cassie گوشی خود را بیرون می‌آورد، سپس ما به جای Cassie کنترل پهپاد BLB را به دست می‌گیریم. وقتی کنترل پهپاد در دست ما است، می‌توانیم با دکمه مثلث بمب بیاندازیم و با دکمه X یک میدان آسیب ‌رسان ایجاد کنیم. با دکمه دایره می‌توانیم با یک اسلحه لیزری شلیک کنیم یا باز با فشردن دکمه مربع پهپاد را احضار نماییم.

کمی طول می‌کشد تا پهپاد کار خود را انجام دهد. ما در هر بار استفاده از پهپاد فقط توانستیم یکی از این حرکات را اجرا کنیم. همچنین بدین ترتیب Cassie آسیب‌پذیر خواهد شد و این بدان معنا است که باید صبر کنیم و در زمان مناسب از پهپاد استفاده نماییم، که البته در اکثر مسابقات این لحظه فرا نمی‌رسد. فکر می‌کنیم ممکن است بازیکنان بهتر، بتوانند به شکل مناسب‌تری از این پهپاد استفاده نمایند. اما ما دلمان نمی‌خواهد بدین شکل با Cassie بازی کنیم و آن را کنار بگذاریم. ما طرفدار پرخاشگری‌های او هستیم و به دلیل برخی تغییرات گزینه‌های او و همچنین تغییرات کلی بازی Mortal Kombat 11، مقداری از پرخاشگری‌هایش از بین رفته است.

تغییر شخصیت

کسی کیج مورتال کمبت

شخصیت او در برخی از مسابقات زیرزیرکی به دیگران نگاه می‌کند و این آن چیزی نیست که انتظارش را داشتم. Cassie Cage به عنوان یکی از اولین افراد نسل جدید « Kombat Kids» در بازی Mortal Kombat X بخشی از دوره جدید طراحی بود و لازم نبود که به چشم‌انداز کلی طراحی‌ شخصیت اواسط دهه ۹۰ میلادی وفادار بماند.

او بسیار علاقه دارد که به بقیه بفهماند که مبارزه‌هایش آنقدرها هم اهمیت ندارند. او به جای اینکه به مبارزات اهمیت دهد بیشتر مشغول زندگی روزمره‌اش است. روی گوش‌هایش هدفون می‌گذارد و از پیروزی‌هایش سلفی می‌گیرد. او جزو اعضای قدیمی نبوده است و این چیزها برایش مهم نیست.

او در بازی Mortal Kombat 11 نیز همین گونه است اما به‌ نظر می‌رسد که این موضوع در اینجا تشدید شده است. شخصیت او بیشتر به یک شخصیت کلیشه‌ای تبدیل شده و یا حداقل می‌توانیم بگوییم زمانی که ما با او بازی کردیم خیلی خوب ظاهر نشده است. بین هر دور مسابقه او گوشی‌اش را چک می‌کند و جملاتی مانند «از دیدن ویدیوی گربه‌ها سیر نمی‌شوم!» می‌گوید و یا از رقیبش می‌پرسد که آیا می‌تواند او را در عکس‌هایش برچسب بزند؟

همه این موارد به همراه صدای تیز Lindbeck و مجموعه‌ای از لباس‌های پیش ‌فرض که ما از آن‌ها استفاده کردیم (زره جنگی واقعا احمقانه به‌ نظر می‌رسد)، باعث شد که حس کنیم او یک شخص کاملا متفاوت است. وقتی داشتیم از این ساختار جدید او استفاده می‌کردیم اصلا حس نمی‌کردیم که او همان شخصیت  Cassie است.

تغییرات سفارشی

اما در بازی Mortal Kombat 11، مجبور نیستید که به یک نسخه از یک شخصیت خاص تکیه کنید. سیستم تغییرات سفارشی بازی به شما امکان می‌دهد که نه‌ تنها ظاهر هر شخصیت، بلکه حرکاتش را نیز تغییر دهید. به همین دلیل ما از Cassie ناامید نشدیم. پس به بخش ویرایش رفتیم و لباس‌هایش را بدان شکل که دوست داشتیم تغییر دادیم تا با تصوراتمان تناسب پیدا کند.

سپس متوجه شدیم که ساختار « Kombat Kid» در واقع نزدیک به چیزی است که ما می‌خواستیم. رنگ لباس‌هایش را از صورتی به زرد و سبز تغییر دادیم (بدین ترتیب کمی ساده‌تر به نظر می‌رسد) و کلاه لبه‌دارش را با عینک آفتابی عوض کردیم.

مهم‌تر از همه، پهپاد BLB عامل اجرای برخی از حرکات Cassie است اما به اندازه دستور مستقیم او اثرگذار نیست. این پهپاد علاوه بر انفجار انرژی می‌تواند یک میدان حبابی نیز ایجاد کند که برای مدتی روی صفحه ‌نمایش باقی می‌ماند و به آرامی سطح سلامتی رقیب را کاهش می‌دهد. جالب به نظر می‌رسد. به همین دلیل ما آن را به یکی از سه اسلات حرکات سفارشی موجود برای شخصیتمان‌ اضافه می‌کنیم.

مانور

همچنین یک مانور کوچک جالب دیدیم که در آن Cassie به پهپاد BLB چسبیده بود و یک حرکت پرشی مورب و سریع انجام می‌داد. به همین دلیل یک نقشه کشیدیم؛ با استفاده از این حرکت پرشی به سمت صورت رقیبمان حمله کنیم. به او با حباب‌ ضربه بزنیم و سپس با پریدن در اطراف حبابی که قبلا راجع به آن توضیح داده ‌ایم به رقیبمان آسیب وارد نماییم. اگر رقیب از حباب خارج شد با یک حمله دوباره آن را وارد حباب خواهیم کرد. این نقشه روی کاغذ خوب به‌ نظر می‌رسد، پس می‌خواهیم آن را امتحان کنیم.

با انتخاب‌های جدید به چند برج زمان باز می‌گردیم و کم ‌کم با این Cassie جدید احساس صمیمیت خواهیم کرد. ما با تجهیزات قدیمی بیشتر جور هستیم. زیرا به لباس‌های آن‌ها بیشتر علاقه داریم. مخصوصا عینک‌های Cassie واقعا گزینه خوبی هستند؛ استفاده از آن‌ها باعث می‌شود که همان اعتماد به نفسی که قبلا درباره‌اش صحبت کردیم باز گردد. با این ظاهر او کمی از آن شخصیت کلیشه‌ای دور و دورتر شده و به شخصیت جذاب‌تری تبدیل می‌گردد. خب باز هم به سراغ Lindbeck خواهیم رفت؛ ما واقعا طرفدار دیدن ویدیو درباره گربه‌ها نیستیم اما این نسخه از شخصیت او روی ما تاثیر گذاشته است.

استفاده از حباب

کسی کیج مورتال کمبت

استراتژی‌‌مان نیز کار کرد؛ استفاده از حباب واقعا ارزشش را دارد. زیرا حتی زمانی که رقیبان در حال آسیب زدن به ما هستند نیز می‌تواند به آن‌ها آسیب زیادی وارد کند. آن پرش کمکی نیز همانطور که ما می‌خواستیم پیش رفت و باعث شد که رقیبمان جایش را عوض کند و اگر در حال فرار از حباب است دوباره به سمت آن بازگردد.

به طور کلی، این ساختار با نقاط قوت Mortal Kombat 11 مطابقت دارد. با اینکه نمی‌توانیم حرکات کمبوی گسترده انجام دهیم، اما می‌توانیم به راحتی فاصله میان خودمان و رقیب را کاهش دهیم و باعث شویم که آن‌ها به همه چیز شک کنند و به گونه‌ای آن‌ها را تحت فشار قرار دهیم که عکس‌العمل نشان دهند. همچنین از حباب برای آسیب‌زدن به آن‌ها استفاده نماییم. ما مطمئن نیستیم که این ترفندها در برابر رقیبان باتجربه‌تر چگونه خواهند بود. اما به‌ نظر می‌رسد که این یک نقشه منسجم است و با سایر ساختارهای این شخصیت فرق دارد.

نسخه ساخت ما

این واقعیت که ما می‌توانیم یکی از این ساختارها را امتحان کنیم و حتی ممکن است این ساختار پیش ‌فرض نسبت به سایر نسخه‌های Cassie Cage به خوبی کار نکند و اینکه کشف کنیم کدامیک از این نسخه‌ها یک مفهوم بدیع در بازی‌های مبارزه‌ای ایجاد می‌نماید نیز بسیار جالب است. ما واقعا از نسخه‌ای که خودمان ساخته‌ایم خوشمان می‌آید، اما شاید نسخه بهتری نیز وجود داشته باشد. شاید آن حرکت چرخشی اسلحه واقعا مفید باشد و آن ضربات ریکوشت واقعا ارزش تلاش بیشتر را داشته باشند. شاید با گذشت زمان، قدرت انفجاری پهپاد بیشتر از قدرت حباب آسیب ‌زننده‌اش باشد. این به نوعی همانند ساخت تیم در بازی Dragon Ball FighterZ است، البته در اینجا فقط بر روی یک شخصیت کار می‌کنیم.

در هر صورت ما دلمان می‌خواهد انواع ساختارها را امتحان کنیم تا متوجه شویم که به چه روش‌هایی می‌توانیم او را به شخصیتی متناسب با سبک بازی‌مان تبدیل نماییم. با اینکه مشخص است که Cassie Cage به Mortal Kombat باز می‌گردد و صحنه‌های نوستالژیکی رقم خواهد زد اما هنوز مشتاقیم تا تمام روش‌های ویرایش او و ترفندهای دست ‌نخورده‌اش را ببینم. امیدواریم زودتر این بازی منتشر شود تا گزینه‌های جالبی که در فروشگاه بازی برایش در نظر گرفته ‌اند را بررسی نماییم. اگرچه از شخصیت جدید او خوشمان نمی‌آید اما باید با آن کنار بیاییم.

 

منبع: GameInformer

امیرمحمد ترابی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =