گنشین ایمپکت چیست؟

گنشین ایمپکت

در سال ۲۰۲۰، بازی گنشین ایمپکت همانند طوفان، صنعت بازی‌های ویدیویی را درنوردید و بازیکنان زیادی را به خود جلب کرد و در دو ماه اول انتشار خود، حدود ۴۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. جهت اطلاع باید بگوییم که درآمد بازی Pokémon GO در همان بازی زمانی ۲۳۸ میلیون دلار بود.

در نگاه اول، احتمالا بازی Genshin Impact به سایر بازی‌های انیمه‌ای جهان-باز دیگر شباهت دارد، اما این بازی ویژگی‌های متفاوت دیگری دارد که او را از سایر بازی‌ها متمایز می‌کند. چرا این بازی انقدر معروف شد؟ این بازی چگونه است؟ سیستم‌های موجود در بازی چگونه کار می‌کنند؟ این بازی در چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟

در این مقاله، ما تمام اطلاعات لازم درباره بازی Genshin Impact را جمع ‌آوری کرده ‌ایم. به عنوان مثال گیم ‌پلی بازی را مرور کرده، نحوه درآمدزایی از بازی و حالت چند نفره آن را توضیح داده ‌ایم.

بازی Genshin Impact چیست؟

Genshin Impact یک بازی نقش ‌آفرینی، اکشن و جهان-باز  به همراه مکانیک‌های سیستم gacha (بعدا به این سیستم می‌پردازیم) است. این بازی توسط کمپانی چینی miHoYo تولید و عرضه شده است. در این بازی، بازیکنان تعدادی از اعضای یک گروه را کنترل می‌کنند که هر یک از آن توانایی‌ها، سلاح‌ها، تجهیزات و شخصیت‌های متفاوتی دارند. مبارزات بازی در زمان ‌واقعی انجام می‌شود و به بازیکنان امکان می‌دهد که در هنگام مواجهه با طیف وسیعی از دشمنان در سرتاسر محیط بازی و سیاه‌ چال‌های آن از حملات از راه دور، حملات تن به تن و حملات مبتنی بر عنصر استفاده کنند.

بازی Genshin Impact یک ماجراجویی آنلاین است که به شدت بر داستان و حالت چند نفره تمرکز کرده است، البته در این بازی نیز شاهد بسیاری از ویژگی‌های بازی‌های محبوب دیگر همانند ماموریت‌ها، پاداش‌ها، لوت کردن و سایر مواردی که باعث می‌شود به طور مداوم به این بازی‌ سر بزنید، خواهیم بود.

بسیاری از منتقدان و بازیکنان، بازی Genshin Impact را با The Legend of Zelda: Breath of the Wild مقایسه کرده‌ اند. این یک مقایسه عادلانه است، زیرا بسیاری از محیط‌ها و مناطق موجود در هر دو بازی شبیه یکدیگر هستند. بزرگ‌ترین شباهت آن‌ها در این است که تقریبا می‌توانید از هر سطحی بالا بروید و میزان صعود شما توسط عدد استقامت تعیین می‌شود، در بازی Breath of the Wild نیز همین‌گونه است. پس از رسیدن به بالای مقصدتان، می‌توانید پرواز کنید و بدین ترتیب سریع‌تر درون نقشه بازی حرکت خواهید کرد، این نیز یک شباهت دیگر است.

با این حال اگر بگوییم که این بازی یک «نسخه شبیه ‌سازی شده از بازی Breath of the Wild» است درواقع بی‌انصافی کرده ‌ایم، زیرا Genshin Impact ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد.

بیایید به ویژگی‌های سیستم «گاچا» بپردازیم، که بخش بزرگی از بازی است. از عنصر «گاچا» برای توصیف درآمدزایی بازی استفاده می‌کنند که قابل مقایسه با لوت ‌باکس‌ها و دستگاه‌های شرط بندی است. روش کار این سیستم بدین ‌شکل است که شما می‌‌توانید از ارز درون بازی (یا پول واقعی) برای خرید بسته‌های شخصیت‌ها، لوت‌ها (غنایم) و تجهیزات استفاده کنید، که همه این موارد به صورت تصادفی به شما ارائه می‌شوند و درجه کمیاب بودن آن‌ها متفاوت است.

ممکن است با اولین تلاشتان، شخصیت خاصی که دنبالش هستید را به دست آورید و یا ممکن است مجبور شوید صدها ساعت (یا دلار) هزینه کنید تا در نهایت به آن‌ها دست یابید. شخصیت‌ها و لوت‌هایی که دریافت می‌کنید تصادفی هستند و حس «شانس قرعه‌کشی» را به شما القا می‌کنند. با این حال، اگر بازی را به صورت عادی ادامه دهید نیز به آن شخصیت‌ها دست خواهید یافت. اما برخی از تجهیزات یا شخصیت‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و باعث می شوند که بازیکنان صدها دلار برای خرید ارز بازی و در نهایت دستیابی به آن‌ها خرج کنند.

بازی Genshin Impact در چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟

بازی Genshin Impact به شکل فعلی در کامپیوتر، اندروید، iOS و PS4 (قابل بازی در PS5) در دسترس است و در آینده نسخه اختصاصی PS5 و Nintendo Switch آن نیز منتشر خواهد شد. بخشی از موفقیت این بازی تا حدودی به این دلیل است که در پلتفرم‌های مختلف در دسترس است، که اجازه می‌دهد طرفداران این بازی بدون در نظر گرفتن پلتفرم خود، در PS4، کامپیوتر یا موبایل با یکدیگر بازی کنند. با اینکه بازی‌های کنسولی بسیار معروف هستند اما هنوز هم موبایل‌ها میزبان میلیون‌ها بازیکن ‌اند و شما می‌توانید بازی Genshin Impact را در هر دو دستگاه امتحان کنید.

اگر یک بازیکن Xbox باشید به بازی Genshin Impact دسترسی نخواهید داشت و کمپانی miHoYo می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای آوردن بازی به این سیستم ‌عامل ندارد.

وقتی بازی برای اولین بار راه ‌اندازی شد، به وضوح مشخص بود که این بازی در درجه اول برای موبایل‌ها طراحی شده است، زیرا کنترل آن در کنسول گاهی اوقات لنگ می‌زد. برای دستیابی به نقشه، باید از چندین صفحه عبور می‌کردید. یک سیستم منوی بهم ‌ریخته و کنترل‌های بازی غیرقابل تنظیم (حداقل در کنسول اینگونه بود) نشان می‌داد که این بازی در ابتدا برای پلتفرم‌های دارای صفحه لمسی طراحی شده است. به همین دلیل، جامعه طرفداران بازی به نسخه Nintendo Switch آن امید دارند زیرا ممکن است در این نسخه بتوانند از کنترل‌های لمسی و یا حتی پشتیبانی ژیروسکوپ بهره ببرند.

آیا بازی Genshin Impact چند نفره است؟

به طور خلاصه باید بگوییم که بله، بازی Genshin Impact از حالت چند نفره تعاونی آنلاین پشتیبانی می‌کند (و بازیکنان در پلتفرم‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر بازی کنند). در این بازی شما می‌توانید با حداکثر سه دوست دیگر بازی کنید و یک تیم چهار نفره بسازید. شما می‌توانید در جهان باز، بزرگ و گسترده آن جستجو کنید، از برخی ماموریت‌ها چشم‌ پوشی کرده و یا در سیاه‌ چال‌های مختلف بازی شرکت نمایید. در بسیاری از مناطق موجودات قدرتمندی وجود دارند که قطعا از بین بردن آن‌ها به کمک دوستانتان آسان‌تر خواهد بود.

اگرچه برای اینکه بتوانید با دوستانتان بازی کنید ابتدا باید در Adventure Rank به سطح ۱۶ برسید، که اگر غالبا بازی نکنید، کار سختی خواهد بود. وقتی که به این سطح رسیدید، می‌توانید به سه بازیکن دیگر بپیوندید و یا میزبان آن‌ها باشید. البته می‌توانید با تعداد کمتر از چهار نفر هم بازی کنید. هنگام بازی در حالت تعاونی/ co-op نمی‌توانید در ماموریت‌های داستان مشارکت داشته باشید و نمی‌توانید با صندوقچه‌ها تعامل داشته باشید و یا وسایل قابل ‌جمع‌آوری را جمع کنید، فقط میزبان می‌تواند این کارها را انجام دهد. بنابراین این بازی نیز محدودیت‌هایی دارد.

گیم ‌پلی بازی چگونه است؟

گیم ‌پلی لحظه به لحظه Genshin Impact شما را به ماموریت‌ها مختلف می‌کشاند و به همین دلیل مجبورید در سراسر نقشه بزرگ بازی سفر کنید، نقاط سفر سریع را باز کرده، سیاه‌چال ها را تکمیل نموده و البته با دشمنان بجنگید. از نظر نبرد، بازیکنان می‌توانند در حین پرواز بین اعضای گروه جا به جا شوند و بدین ترتیب می‌توانند از انواع مختلف حمله بر علیه دشمنان استفاده کنند. برخی از شخصیت‌ها در مبارزات تن به تن عالی هستند و برخی دیگر از آن‌ها در مبارزات از راه دور بهتر عمل می‌کنند.

گنشین ایمپکت

به شما توصیه می‌کنیم که به طور کامل نقشه بازی را جستجو کنید و قفل کل قسمت‌های نقشه و همچنین نقاط سفر سریع، تجهیزات بهتر و موارد قابل جمع ‌آوری را باز کنید و در نهایت در سیاه‌ چال‌های بازی شرکت نمایید. پس از تکمیل این سیاه ‌چال‌ها پاداش دریافت خواهید کرد که با توجه به سطح سختی هر سیاه‌ چال، میزان پاداش‌ها و درجه کمیابی آن‌ها متفاوت خواهد بود. برای آغاز بازی در سیاه‌ چال‌ها شرایط خاصی مدنظر است و همچنین در سیاه ‌چال‌ها با طیف گسترده‌ای از دشمنان و پازل‌های کوچک مواجه خواهید شد.

یکی از مکانیک‌های جالب آن به شما امکان می‌دهد که حملات مبتنی بر عنصر را با یکدیگر ترکیب کرده (که در بازی به آن واکنش‌‌های عنصری/ Elemental Reactions گفته می‌شود) و با توجه به ترکیب این عناصر، یک نوع حمله جدید بسازید. به عنوان مثال می‌توانید عنصر /Hydro و Cryo را با یکدیگر مخلوط کرده تا دشمن خود را در جای خود متوقف کنید. یا از ترکیب عناصر Pyro و Dendro (نوعی عناصر مبتنی بر طبیعت هستند) برای به آتش کشیدن دشمنان استفاده نمایید. بازیکنان مشتاقند که این عناصر مختلف را با یکدیگر ترکیب کنند و نتایج متفاوتی کسب نمایند.

گنشین ایمپکت

هنگامی که منابع مختلف را جمع می‌کنید، دلتان می‌خواهد که تجهیزات جدیدی بسازید که به شما در تکمیل ماموریت‌ها کمک خواهند کرد. شما همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از موارد مختلف مانند غذا، وسایل ساخت و ساز، سلاح‌ها، تجهیزات و چیزهای دیگر را خریداری کنید. این بازی تمام ویژگی‌های یک بازی نقش ‌آفرینی جهان-باز بزرگ را دارد.

در این بازی مکانیک‌های سنگین سبک نقش ‌آفرینی ژاپنی مانند سیستم‌های مختلف گروه‌ها، نبردهای پیچیده مبتنی بر عنصر و یک جهان بزرگ برای کشف وجود دارد. شما باید در جا به‌ جایی اعضای گروهتان حرفه‌ای شوید زیرا می‌توانید از آن‌ها برای اجرای حملات ترکیبی بر علیه دشمنانتان استفاده کنید. به همین دلیل مهم است که دشمنانی که با آن‌ها مواجه می‌شوید را بشناسید تا بتوانید اعضای گروهتان را بر این اساس انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند که برای ورود به یک سیاه ‌چال آماده می‌شوید یا می‌خواهید یکی از ماموریت‌های داستانی جهان-باز را تکمیل کنید.

آیا بازی Genshin Impact رایگان است؟

گنشین ایمپکت

ما به مکانیک‌های گاچا سبک لوت ‌باکس بازی اشاره کردیم که به طور معمول باعث نگرانی می‌شود. اما از آنجا که بازی Genshin Impact رایگان است، بازیکنان به بخش درآمد‌زایی آن اهمیت نمی‌دهند. در واقع، شما می‌توانید بدون صرف هزینه بازی کنید و کاملا اوقات خوبی را سپری نمایید. برخلاف بسیاری از بازی‌های رایگان که شما را مجبور می‌کنند تا پول خرج کنید، بازی Genshin Impact بدون اینکه حس کنید مجبورید هزینه کنید، خریدهای درون بازی را به‌ عنوان یک گزینه به شما پیشنهاد می‌دهد.

بنابراین وقتی بازیکنان این بازی را رایگان می‌نامند، واقعا رایگان است و نمی‌توان این ویژگی را به بسیاری از بازی‌های همین دسته نسبت داد.

آیا بازی Genshin Impact، محتوای قابل دانلود/ DLC دارد؟

هزاران نوع محتوای قابل دانلود مختلف برای بازی Genshin Impact وجود دارد که شامل ارز، شخصیت‌ها و تجهیزات است. باز هم، همه این موارد کاملا اختیاری هستند و به هیچ وجه اجباری یا ضروری نیستند. با این حال چون این بازی آنلاین است، بروزرسانی‌هایی را شامل می‌شود که رایگان هستند. این بروزرسانی‌ها شامل مناطق جدید برای کاوش، ماموریت‌های اضافی و رویدادهایی با محدودیت زمانی است. این بازی تمام ویژگی‌های تشکیل‌ دهنده یک بازی موفق آنلاین را دارد و شامل محتوای رایگان و پولی برای بازیکنان است که می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

گنشین ایمپکت

از نظر بروزرسانی‌ها، Genshin Impact معمولا هر پنج تا شش هفته یک بار، محتوای جدید ارائه می‌کند. در واقع در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۱ بازیکنان به بروزرسانی نسخه ۱.۳ دسترسی پیدا کردند که شامل رویداد Five Flushes of Fortune، پاداش‌ها و یک شخصیت جدید به نام Xiao بود. بنابراین اگر قصد دارید این بازی را امتحان کنید، اکنون زمان مناسبی است زیرا با محتوای جدید آن هماهنگ خواهید شد.

Battle Pass چیست؟

سرانجام می‌توانیم درباره بتل‌ پس بازی Genshin Impact صحبت کنیم زیرا بخش عمده‌ای از نحوه دستیابی به تجهیزات درون بازی را شکل می‌دهد. اگر بازی‌هایی مانند Fortnite و Call of Duty: Warzone را اجرا کرده باشید، باید حداقل کمی با حالت بتل ‌پس آشنا باشید. در اصل این یک سیستم ارتقای موقتی است که با توجه به رتبه‌تان به شما پاداش می‌دهد و در ابتدای هر فصل مجددا تنظیم می‌شود. هر سطح بتل پس به شما پاداش می‌دهد و این پاداش شامل وسایل تزئینی، سلاح و یا تجهیزات دیگر است.

گنشین ایمپکت

در بازی Genshin Impact، در واقع دو نوع بتل پس وجود دارد: یکی از آن‌ها بتل پس Sojourner نام دارد که رایگان است و هر ۱۰ سطح یکبار به شما پاداش می‌دهد. بتل پس بعدی Gnostic Hymn نام دارد که ۱۰ دلار است و موارد بهتری مانند گزینه‌های ارتقای مواد اضافی، Hero’s Wit (کارت‌هایی برای ارتقای شخصیت)، Mora (ارز اصلی درون بازی)، Mystic Enchantment Ores (نوعی ماده تقویت‌کننده سلاح) و به علاوه تمام موارد بتل‌ پس Sojourner را به شما پاداش می‌دهد. یک بار دیگر، کمپانی miHoYo با ارائه نسخه رایگان بتل پس و همچنین نسخه پولی آن نشان داده است که بر حالت مشتری ‌دوستانه بازی تمرکز دارد. در بسیاری از بازی‌های آنلاین، بتل پس‌ها رایگان نیستند، به همین علت بازیکنان از بازی Genshin Impact به دلیل ارائه گزینه‌های رایگان قدردانی کرده‌ اند.

بتل پس‌های بازی Genshin Impact پس از دستیابی به Adventure Rank سطح ۲۰ باز می‌شوند، بنابراین باید کمی بازی کنید تا بتوانید از آن‌ها استفاده نمایید. اما وقتی به این سطح دست یافتید، می‌توانید از آن مزایا بهره‌مند شوید. شما در هر فصل می‌توانید به سطوح مختلف بتل پس دست یابید و پس از اتمام فصل، رتبه ‌بندی‌تان نیز مجددا تنظیم می‌شود (البته می‌توانید تمام پاداش‌ها را نگه ‌دارید). از آنجا که بازی هنوز هم نسبتا جدید است، ممکن است محتوای فصلی آن با گذشت زمان تکامل یابد، همانطور که در بسیاری از بازی‌های مشابه نیز همین اتفاق رخ داد.

 

منبع: DigitalTrends

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =