آموزش خاموش و روشن کردن کنسول بازی پلی استیشن ۴

پلی استیشن ۴ این روزها تبدیل به کنسولی بسیار پر طرفدار شده است و گیمر های زیادی از این محصول شرکت سونی استفاده می کنند. پلی استیشن از دیرباز طرفداران بسیار زیادی داشته و از آخرین مدل های تولید شده آن پلی استیشن ۴ است. این محصول با کیفیت و خوش ساخت از قوی ترین کنسول های حال حاضر است و می توان به جرات گفت معروف ترین کنسول در دنیای امروز است. این کنسول در ابتدای انتشار خود فروشی باور نکردنی را برای سونی به ارمغان آورد و رکوردی عالی را به جا گذاشت.

تکنولوژی های بسیار زیادی که در این دستگاه به کار رفته و قطعات گرانی که برای ساخت این کنسول استفاده شده است، مراقبت از آن را بیش از پیش مهم می کند. مسئله روشن و خاموش کردن دستگاه شاید مسئله ای پیش پا افتاده به نظر برسد ولی رعایت نکردن اصولی آن موجب خسارات زیادی برای کاربران پلی استیشن ۴ شده است. روشن کردن دستگاه که به مانند دستگاه های دیگر توسط دکمه پاور انجام شده و تا بالا آمدن کنسول باید صبر کرد.

گاهی مشکلاتی برای روشن شدن دستگاه پیش می آید که مرتبط با موضوعات دیگر است و از روش های مختلفی باید این مشکلات را حل کرد. و اما خاموش کردن دستگاه بسیار مهم است و باید طبق نکاتی انجام شود وگرنه ممکن است تا از بین رفتن دستگاه نیز پیش رود. برای خاموش کردن پلی استیشن ۴ دو راه وجود دارد.

راه اول: وقتی در صفحه اصلی کنسول قرار دارید از طریق منویی که در بالا قرار دارد، گزینه آخر یعنی Power را انتخاب کنید. پس از آن صفحه جدیدی باز شده که در این صفحه گزینه های Log Out Of PS4، Switch User، Enter Reset Mode  و Power Options وجود دارد که باید گزینه آخر یعنی Power Options را انتخاب کنید. دوباره وارد صفحه جدیدی خواهید شد که در آن گزینه های Enter Reset Mode ،Turn Off PS4 و  Restart PS4 وجود دارد که باید گزینه دوم یعنی Turn Off PS4 را انتخاب کنید.

راه دوم: این راه با استفاده از منوی PS انجام می گیرد. بر روی دسته سونی یک دکمه PS وجود دارد. این دکمه را فشار دهید با فشردن این دکمه منوی دکمه PS باز می شود که باید از این منو گزینه Power Settings را انتخاب کنید. توجه به این نکته مهم است که ممکن است خودتان این گزینه را از روی منوی PS حذف کرده باشید. در گزینه Power Settings، گزینه هایی چون Log Out Of PS4 ،Switch User ،Enter Reset Mode ،Turn Off PS4 و  Restart PS4 می تواند وجود داشته باشد که باید گزینه Turn Off PS4را از بین آن ها انتخاب کنید.

بعد از انجام هر کدام از این دو راه کنسول بلافاصله خاموش نمی شود و مهم است که این نکته را بدانید. بر روی تمامی مدل های پلی استیشن ۴ با حالت های مختلف چراغ LED قرار دارند و زمانی که PlayStation 4 را خاموش می کنید این چراغ شروع به چشمک زدن می کند. مدل این چراغ در انواع پلی استیشن ۴ متفاوت است. در پلی استیشن ۴ استاندارد نواری در بین کنسول، در پلی استیشن ۴ اسلیم به صورت چراغ کوچکی بر روی دکمه پاور و در پلی استیشن ۴ پروبه صورت نواری کوچک و کوتاه بر روی دکمه پاور است.

تا وقتی که این چراغ LED چشمک می زند، پلی استیشن در حال فعالیت است. اگر پلی استیشن در این حالت باشد و کنسول را از برق بکشید، به احتمال بسیار زیاد کنسول سوخته و یا منبع برق آن آسیب می بیند. مشکل دیگری که رخ می دهد در رابطه با آسیب دیدن یا سوختن APU است. APU واحد پردازنده شتاب دهنده کنسول است و وظیفه آن پردازش محاسباتی و شتاب دهندگی گرافیکی است.

از بین این دو مشکل اگر منبع برق بسوزد قابل تعویض است و هزینه بسیار زیادی برای تعویض آن وجود ندارد ولی اگر APU دستگاه بسوزد، قابل تعمیر و تعویض نیست و عملا می توان گفت دستگاه از کار افتاده و دیگر به درد نمی خورد. برای خارج کردن هارد اکسترنال از دستگاه نیز لازم است تا خاموش شدن چراغ چشمک زن صبر کنید وگرنه این مورد نیز به دستگاه آسیب می رساند و Turn Off PS4 خواهید شد که در آن گزینه آخر یعنی توقف از طریق های مختلف این مشکلات را باید حل کرد.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سیزده =