بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege در سال ۲۰۲۰

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

Rainbow Six Siege یک بازی تیراندازی و شاید یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های بازی‌های چندنفره تاکنون باشد. این عمق از بخش‌های بی‌شماری حاصل می‌شود: محیط‌های تخریب و طراحی نقشه‌ها، اما در درجه اول حاصل از ابزارهای منحصربه‌فرد، آمار و جزئیاتی است که توسط هر اپراتور بازی شونده ارائه می‌شود. اما بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege کدام هستند؟

با توجه گیم‌پلی چندنفره نامتقارن بازی، اپراتورهای Rainbow Six Siege به دو دسته تقسیم می‌شوند: مهاجمان و مدافعان. در حال حاضر ۵۲ اپراتور Rainbow Six Siege برای باز کردن و استفاده در بازی وجود دارند، که برای هر طرف ۲۶ اپراتور به وجود می‌آید. شما همچنین باید با استفاده از ارز درون بازی که در طول تکمیل مسابقات و انجام چالش‌هایی روزانه به دست می‌آورید؛ اپراتورهای جدیدی را هم باز کنید، پس باید بدانید که برای جمع‌آوری سریع‌تر اپراتورهای باقی‌مانده باید ابتدا کدام را انتخاب کنید.

این مقاله به‌طور مرتب و به بهترین شکل ممکن به‌روز خواهد شد، پس مطمئن باشید بهترین مواردی که در ۵ سال اخیر منتشر شده‌اند در این مقاله جای خواهند گرفت.

مهاجمان

HIBANA

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

انطباق کلید اصلی است که Hibana را به چنین عامل مؤثری تبدیل کرده است. ابزار آن، X-KAIROS، پالت‌های انفجاری شش گلوله‌ای که سوراخ مستطیلی کوچکی را در سطح ایجاد می‌کنند، از ویژگی‌های این اپراتور هستند. شما سه نوع گلوله دارید، یعنی می‌توانید انتخاب کنید که کدام را ایجاد کنید، یکی از آن‌ها بخشی ورودی است که هم‌گروهی‌هایتان می‌توانند از آن عبور کنند، یکی دیگر سوراخی قابل‌عبور است که شما می‌توانید از طریق آن بپرید و دیگری بخش ورودی است که می‌توانید در آن بخزید. اگر ایجاد قسمت ورودی ضروری نباشد، میت وان از X-KAIROS برای ایجاد چشم‌اندازی در دیوارهای دفاعی استفاده کرد، که مدافعان را مجبور می‌کند موقعیت خود را تغییر دهند و یا به‌طور هم‌زمان هدف و پنجره جدید باز شده را نگاه کنند.

X-KAIROS همچنین می‌تواند پنجره‌های مستحکم و دیوارهای باریک را تخریب کند، درست مانند Ash’s M120 CREM. تنها نقص موجود این است که X-KAIROS زمان بیشتری برای راه‌اندازی لازم دارد و ممکن است به خاطر Mute’s Signal Disruptor بی‌فایده باشد و یا به کمک Bandit’s Shock Wire همه‌چیز را به‌طور کامل تخریب کند. همچنین، Hibana نمی‌تواند دیوارهای دفاعی را با سرعت Thermite باز کند، ولی نیازی نیست با نزدیک شدن به مکان موردنظر، جان خود را به خطر بیاندازد.

به جز گجت، Hibana چیزهای بسیار زیادی دارد. او یک عامل سه سرعته است و می‌تواند به‌سرعت در نقشه حرکت کند و به بخش‌های مختلفی حمله کند. این مورد برای مدافعان قوی و بی‌نظم مناسب است. او همچنین یک تفنگ تهاجمی در بازی دارد، به نام Type 89F. ممکن است مخزن بسیار کوچکی داشته باشد، اما توانایی مانع‌شدن عالی و دقت بی‌نظیری دارد که باعث می‌شود به یک سلاح گرم تهاجمی بی‌همتا تبدیل شود. به‌خصوص زمانی که با توانایی Hibana برای ایجاد خط دید از یک محدوده همراه شود. زمانی که مهماتتان تمام شد،  Bearing 9 PDW او نیز، به‌عنوان جایگزینی قوی در دسترس است.

THATCHER

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

عدم پذیرش ورود، مشکل بزرگی برای تیم حمله محسوب می‌شود. باید بدانید که Thatcher بهترین اپراتور برای مواجه شدن با این نوع تنظیمات دفاعی است. اخطاردهنده‌های سیگنال بی‌صدا و دستگاه‌های ایجاد شکاف Bandit’s CED-1 Shock Wire، لرزش و گجت‌های بی‌شمار اپراتور Rainbow Six Siege، از ویژگی‌های مفید این اپراتور است. به همین ترتیب، Jäger’s Active Defense System هرگونه پروازی که از آن بگذرد را خنثی می‌کند، یعنی آن را هدف قرار داده و با مواد منفجره بمباران می‌کند. نارنجک‌های EMP اپراتور Thatcher می‌توانند حتی از پشت دیوارها و سقف‌ها هم با تمامی این دستگاه‌ها مقابله کنند. به‌طور طبیعی، این موضوع باعث شده Thatcher یکی از مهم‌ترین اپراتورهای Rainbow Six Siege برای حمله باشد.

در نتیجه، Thatcher باید با گروه اصلی در خط مقدم باشد، جایی که بتواند از نارنجک‌های EMP استفاده کند و به Hibana، Fuze، و Twitch اجازه دهید کار باز کردن شکاف و پاک‌سازی را به خوبی انجام دهند. این حقیقت که نارنجک‌های EMP از پشت دیوارها هم کار می‌کنند آن‌ها را به مهماتی بسیار مهم تبدیل کرده است، زیرا می‌توانند به‌طور کامل از Jager’s ADS فرار کنند. می‌توانید یک نارنجک EMP را به سمت دیوار دفاعی پرتاب کنید و مطمئن باشید یکی از ابزارهای مهم دشمن نابود خواهد شد.

بهترین راه برای بازی کردن این اپراتور این است که از گروه خود پشتیبانی کنید تا زمانی که از تمامی نارنجک‌های EMP استفاده کنید و سپس آزار دشمن را شروع کنید، فرقی نمی‌کند این کار را از فاصله نزدیک و با تفنگ ویرانگر M590A1 انجام دهید و یا از فاصله دور و با سلاح جنگی L85A2. هر دو این سلاح‌ها قدرت متوقف کننده استثنائی دارند، اما اولی یکی از بهترین سلاح‌ها در بازی است و می‌تواند به راحتی از دیوارها و پنجره‌های مسدود عبور کند و این باعث شده به یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد شکاف تبدیل شود. اپراتور Thatcher همچنین از مهمات و سرعت متوسطی برخوردار است، پس قابلیت تطبیق‌پذیری با سبک بازی را دارد. مهم‌ترین چیزی که حین بازی با اپراتور Thatcher باید بدانید این است که زنده بمانید و تا حد ممکن تجهیزات دشمنان را نابود کنید. پس از آن شما یک سرباز دیگر هستید.

ASH

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

Ash از زمان راه‌اندازی بازی Rainbow Six Siege انتخاب اصلی برای بازیکنان ماهر است و همچنین یکی از معروف‌ترین، متنوع‌ترین و کشنده‌ترین اپراتورها در بازی است. دلیل این سرعت این است که Ash یکی از معدود مهاجمان سه سرعته است. این باعث می‌شود زمانی که آن‌ها هنوز در حال تنظیم ابزارها و دیوارهای دفاعی هستند، او در هدف‌گیری و رسیدن به بخش بدون نگهبان مهارت بالایی داشته باشد. M120 Crem او که با دو Breaching Rounds در دسترس قرار می‌گیرد، کارهای کوتاه درها و دیوارهای غیرمسلح را انجام می‌دهد، در نتیجه می‌توانید طی چند ثانیه پس از شروع، به مکان مدافع شلیک کنید.

اگر گروهتان مشغول ایجاد شکاف در یک دیوار دفاعی هستند، یا مشغول پاک‌سازی اتاق‌های مسیر هستند، Ash می‌تواند با استفاده از سرعت و جعبه کوچک خود برای جابجایی بین پوشش‌های بدون آسیب، در یک زمان و در سمت مخالف نقشه چندین مدافع را اذیت کند.

ازآنجایی‌که نقش اصلی Ash کشتن است، اینکه او مجهز به یکی از بهترین سلاح‌های جنگی در بازی یعنی R4-C است هم بسیار مفید است. اگرچه این سلاح با اغلب واکنش سختی نشان می‌دهد، اما نسبت آسیب R4-C باعث شده به‌سختی نابود شود.

BUCK

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

از آنجایی‌که استراتژی‌های حمله پیچیده‌تر شده‌اند، Buck مکان خود را در متا پیدا کرده است، او شبیه چیزی که تجهیزاتش نشان می‌دهند یک مهاجم به خودی نیست، بلکه یکی از بهترین اپراتورها برای بازی‌های عمودی شناخته شده است. Buck با کارایی مخرب خود و با سلاح زیرزمینی‌اش می‌توانند زمین‌ها و سقف‌ها را ویران کند، که باعث شده او توانایی قفل هدف را از زوایای غیر منتظره داشته باشد.

Skeleton Key با تجهیزات کافی در دسترس است تا بتوان بخش‌های بزرگ دیوار و زمین را باز کرد و به شما اجازه می‌دهد به راحتی مدافعان درون خندق‌ها را هدف بگیرید. شکافتن زمین نیز به شما اجازه می‌دهد نارنجک‌ها را به اتاق هدف انداخته و به تله‌هایتان شلیک کنید. Buck از بالا و پایین به‌طور فزاینده‌ای برای بیرون کشیدن Black Mirrors استفاده می‌شود. البته، سلاح Skeleton Key دارای مشتی در مقابل دشمنان است، ترکیب آسیب زیاد و آتش نیمه‌خودکار باعث شده شکست دادن او حین دور زدن در اطراف سخت باشد.

Buck همچنین به خاطر انتخاب سلاح‌های اصلی هم معروف است: آسیب زیاد، تفنگ جنگی سریع C8-SFW و CAMRS DMR سریع. این حقیقت که می‌توانید سلاح‌های دوربرد و نزدیک برد را تنها با فشار دادن یک دکمه تغییر دهید این اطمینان را حاصل کرده که وجود Buck همیشه به‌عنوان یک مدافع لازم است.

THERMITE

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

این اپراتور نسبت به Hibana معروفیت کمتری دارد اما هنوز هم بخشی از متا است. Thermite مربوط به تخریب کلی دیوارهای دفاعی است که کار کمتری انجام نمی‌شود. بااین‌حال چیز بهتری که انجام می‌شود این است که می‌توانید Hibana و Thermite را در یک گروه داشته باشید تا مطمئن شوید هیچ دیوار دشمنی باقی نمانده است.

در برخی حالات حمله، شکافتن یک دیوار تفاوت بین موفقیت و شکست است. این همان‌جایی است که دو Exothermic Charges اپراتور Thermite وارد می‌شوند. یکی از آن‌ها را روی دیوار دفاعی قرار دهید و بدانید که قرار است سوراخ بزرگی در آن ایجاد کنید. این کار به گروهتان زاویه اضافی به سمت هدف می‌دهد تا بتوانند هدف‌گیری کنند، اما درعین‌حال اجازه حرکت سریع مدافعان و دسترسی راحت به وسایل نقلیه را هم می‌دهد.

Thermite همچنین ترکیب ساده‌ای از سلاح‌ها و لوازم را برای همراهی مستقیم Exothermic Charges ایجاد می‌کند. احتمالاً همیشه می‌خواهید یک سلاح جنگی ۵۵۶xi این اپراتور را به جای شاتگان داشته باشید، این سلاح ثابت است، آسیب بالایی وارد می‌کند که به‌سختی ممکن است در فواصل متوسط تا زیاد اشتباه کند. Thermite در مورد ابزارها هم می‌تواند نارنجک‌های سریع و شمشیرهایی را با خود به همراه داشته باشد. مورد اول برای ورود به دیوار تخریب شده عالی است، در حالی که از شمشیرها می‌توان برای خنثی کردن مدافعان تهاجمی که برای کشتن مهاجمان در اطراف پراکنده هستند استفاده کرد.

انتخاب حمله‌های جایگزین

با استفاده از Pick & Ban و مکان‌های مختلف هدف، هیچ تیمی از اپراتورها متناسب استراتژی‌های حمله نیستند، پس داشتن اپراتورهای مختلف Rainbow Six Siege که بتوانید در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید عاقلانه به نظر می‌رسد.

MAVERICK

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

با توجه به اینکه Thatcher قادر به متوقف کردن شکافنده‌های سخت نیست، Maverick کاندید مناسبی برای پشتیبانی از اوست. ابزار جوشکاری او می‌تواند به راحتی یک سوراخ و خطوط را در دیوارهای ضعیف و قوی بسوزاند و شما هم می‌توانید سوراخی برای خزیدن و هم خطوط جدید دید یا سوراخ‌های کوچک ایجاد کنید.

همچنین یک استراتژی به‌عنوان “فریب Maverick” وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که Zofia، Ash یا Sledge را به‌عنوان پشتیبان دارید، یک پانل مسلح را به‌طور کامل بشکافید. به سادگی یک خط را در قسمت بالا و پایین دیوار دفاعی ایجاد کرده و آن را نابود کنید. همه‌کاره بودن Maverick باعث شده در تمام حالات مفید باشد و ایجاد سوراخ در دیوارهای دفاعی باعث می‌شود مدافعان آسیب ببینند. فقط حواستان باشد از سوراخ‌هایی که خودتان ایجاد کردید، هدف قرار نگیرید.

Zofia

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

همیشه یک انتخاب قدرتمند است، بر اساس اولویت شخصی می‌توانید آن‌ها جایگزین Ash کنید. او نیز از ابزارهای مشابه Ash استفاده می‌کند: دو نارنجک ضربه‌ای که باعث تخریب سپرها، سیم‌های خاردار، دیوارهای نرم و موارد دیگر می‌شوند. علاوه بر این، او دارای دو نارنجک نورزا است، که برای از بین بردن گجت‌های Jager و Wamai، ورود به محوطه یا شناسایی مکان قرارگیری دشمنان بسیار مفید هستند. او همچنین یک سلاح اولیه بسیار خوب دارد و به همین دلیل درک این موضوع که چرا هم‌اکنون بسیار محبوب شده است کار سختی نیست، زیرا در این بازی از بین بردن گجت‌های تیم دشمن، به موفقیت تیم خودتان کمک می‌کند.

TWITCH

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

دلیل جذابیت Twitch بسیار ساده است، او بهترین سلاح بازی را دارد. اسلحه F2 خسارت زیادی ایجاد می‌کند، همچنین می‌توانید خشابش را کنترل کنید و سرعت شلیک بسیار بالایی دارد و همچنین دارای اسکوپ ACOG است. علاوه بر این او هواپیمای بدون سرنشین Shock Drone دارد که می‌توانید از آن برای نابودسازی Black Mirrorهای Mira و سایر گجت‌های تیم حریف مانند باطری‌های Bandit، رادارهای Mute و ADS استفاده کنید.

MONTAGNE

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

نمی‌توانید از MONTAGNE در هر محیطی استفاده کنید، اما گاهی اوقات گزینه‌ای بهتر از استفاده از یک سیاهی‌لشکر برای گول زدن دشمن وجود ندارد، می‌توانید این مجسمه سنگی را در محوطه بر سر راه تیم دشمن قرار دهید. بازی کردن به‌عنوان شخصیت MONTAGNE نیازمند صبر زیاد است و یادتان باشد که هرگز نباید سپرتان را پایین بیاورید. همچنین به چند پشتیبان نیاز خواهید داشت، زیرا خودتان نمی‌توانید تعداد زیادی از دشمنان را از بین ببرید.

CAPITAO

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

گام‌های آهسته ولی هوشمندانه Capitao، انتخاب صحیح تسلیحات و کیت همه کاره‌ای که دارد، باعث می‌شود تا او به عنوان یکی از مهاجمین، همیشه در صحنه حضور داشته باشد. او می‌تواند با کمان خود دو تیر آتشین AOE شلیک کرده و با این کار مدافعان را مجبور به خارج شدن از سنگر خود و یا تغییر موقعیت کند، تیرهای دودزای او نیز هنگام حمله و کار گذاشتن بمب بسیار مفید و قدرتمند هستند.

FINKA

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

ممکن است او برای هر کاری مناسب نباشد، اما یک اپراتور پشتیبان عالی است که تأثیر بسزایی بر روی تیم می‌گذارد. آن دسته از بازیکنانی که به سختی در حال تلاش برای پیروزی در نبردها هستند، باید بدانند که وجود Finka موجب افزایش اعتماد به نفس هم تیمی‌ها خواهد شد. او می‌تواند دقت تیراندازی و میزان سلامتی هم تیمی‌های خود را افزایش داده و متحدان از پا افتاده را از راه دور درمان نماید. Finka با داشتن دو نارنجک و یک تیربار سبک ۶P41 در اسلحه خانه خود، بسیار ماهرانه عمل می‌کند. قابلیت‌های Finka در Pro League چندان کارآمد نیست، اما گجت او در مسابقات عادی بسیار عالی کار می‌کند.

مدافعان

SMOKE

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

وقتی صحبت از اپراتورهای دفاعی Rainbow Six Siege می‌شود، دو وظیفه مجزا برای آن‌ها مطرح خواهد شد: کسانی که در نقاطی ثابت کمین کرده اند و کسانی که در اطراف پرسه می‌زنند. Smoke جزو آن دسته از مدافعان ایده آلی است که در کمین نشسته اند. او در زیر نظر نگه داشتن اتاق هدف و از دید خارج کردن بمب‌های کاشته شده با استفاده از نارنجک‌های دودزایی که از راه دور کنترل می‌شوند (Remote Gas Grenade)، مهارت بالایی دارد. هر یک از این نارنجک‌های دودزا به دلیل سمی بودن، می‌توانند مسیر راهرو را به مدت ۱۰ ثانیه مسدود کنند.

با اینکه Nitro Cell ها نیز برای مخفی کردن بمب‌ها مفید هستند، اما دامنه انفجار، فاصله کوتاه پرتابی و این واقعیت که تنها یکی از آن‌ها را در اختیار دارید، باعث می‌شود که استراتژی دفاعی پر ریسکی با آن‌ها داشته باشید.

Remote Gas Grenade ها حتی از راه دور، از محافظ دشمنان نیز عبور کرده و مانند Blitz و Montagne عمل می‌کنند. Smoke یک همکاری بی نظیر با Mira دارد، زیرا او می‌تواند با استفاده از گجت خود ببیند که چه زمانی مهاجمان موضع گیری می‌کنند.

Smoke دارای یک اسلحه خانه استثنائی است تا در خلیج به او در حمله اپراتورهای Rainbow Six Siege کمک کند.

می‌توانید شات گان قدرتمند M590A1 او را به عنوان سلاح اصلی خود بردارید، چرا که قدرت بی‌نظیری در مقابله با دشمن و متوقف ساختن حملات آن‌ها دارد، این سلاح با تیر های چرخشی که شلیک می‌کند، می‌تواند از درون محافظ ضعیف دشمنان عبور کرده و جلوی بسیاری از آن‌ها را بگیرد. انتخاب شات گان، به این معنی نیست که Smoke در حمله از راه دور ضعیف عمل می‌کند، چرا که او می‌تواند SMG-11 مرگبار را نیز به عنوان سلاح ثانویه با خود حمل نماید. SMG-11 بخاطر دقت و سرعت بالایی که در تیراندازی دارد، بسیار مناسب هدشات کردن می‌باشد.

ECHO

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

مدت زمان زیادی طول کشید تا بازیکنان متوجه شوند کدام نقش مدافع ژاپنی بهترین است، اما پس از سال‌ها متعادل سازی ترفندها، مشخص شد که Echo بهترین مدافع در بین مدافعان بازی Rainbow Six Siege است. همه چیز مربوط به هواپیمای بدون سرنشین Yokai و قدرت آن در پرت کردن حواس مهاجمان در نیمه‌های راه و دفاع است. یک انفجار به موقع از Yokai می‌تواند کل استراتژی حمله را به هم بزند و به مدافعان زمان بدهد تا بچرخند و با حمله طعمه‌های خود را به دست بیاورند.

دردسر بزرگ Echo در Year 3 این است که بازیکنان اکنون دو هواپیمای بدون سرنشین Yokai در اختیار دارند و به خاطر فناوری پنهان داخلی، ردیابی و تخریب آن‌ها بسیار دشوار است. اگر تیم مهاجم صبر کند تا سر و صدا بخوابد، سپس یک هواپیمای بدون سرنشین Yokai می‌تواند بدون اینکه قطره ای خون بریزد در آن راند پیروز شود.

درباره بقیه کیت Echo، مانند Doc و Rock باید بدانید که می‌توانید MP5 را با ACOG داشته باشید، اگرچه نوع SAT دارای صداخفه کن الزامی است که میزان آسیب‌ها را کم می‌کند. سلاح اولیه دیگر یک شاتگان پمپی SuperNova است، که فقط در صورتی باید از آن استفاده کنید که استراتژیتان بر باز کردن یک یا دو دیوار مبتنی باشد. درباره اسلحه دوم، Bearing 9 PDW یک تپانچه ماشینی بزرگ است که به خاطر میل به شلیک به سر می‌تواند در فواصل کم مورد استفاده قرار گیرد. همیشه این اسلحه را به جای P229 به همراه داشته باشید. در نهایت، Echo یک مدافع سه زرهی است، که باعث می‌شود نقش او برای لنگر بودن مناسب باشد.

BANDIT

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

اگرچه بی صدا بودن، یکی از قابلیت‌های استثنائی Thermite و Hibana است، توانایی Bandit در تخریب گجت‌های اپراتورهای Rainbow Six Siege دشمن باعث شده به یکی از دو اپراتور موثر برای متوقف کردن متجاوزین تبدیل شود. به خاطر تاکتیک‌هایی مانند Bandit-tricking صبر کنید تا Thermite  وظیفه خود را انجام دهد و از صدا برای فهمیدن محل Exothermic Charge قبل از قرارگیری Shock Wire استفاده کنید و آن را نابود کنید. یک Bandit ماهر می‌تواند به طور کامل جلوی حمله Thermite و Thatcher را بگیرد.

از Shock Wire می‌توان برای ایجاد سیم الکتریکی استفاده کرد که هواپیماهای بدون سرنشین را تخریب کند و یا می‌توان آن را پشت Deployable Shield قرار داد تا Ash’s Breaching Rounds را شکست ناپذیر کرد. Shock Wire مدافع Bandit همه کاره است: او می‌تواند دریچه‌ها را مسدود کند تا Twitch’s Shock Drones را رد کند، از نفوذ Thermite در چند نقطه جلوگیری کند و اگر مهاجمان Thatcher را با خود به همراه بیاورند، باز هم می‌توان از Shock Wire یدکی استفاده کرد.

Bandit همچنین دارای سلاح بسیار قوی برای متوقف کردن وسایل است، نیازی نیست درباره نرخ سرعت سه برابری آن که باعث چرخش های بسیار سریع و حتی ظرفیت پرسه زدن آن حرفی بزنیم. MP7 او سلاح ماشینی قدرتمند است که اگرچه به اندازه Ela’s Scorpion قابل توجه نیست، اما به خاطر آسیب زیاد و سوزاندن ۹۰۰ دور بر ثانیه، برای هر موقعیتی که اپراتورهای Rainbow Six Siege  با آن مواجه می‌شوند، مناسب است. اگرچه شاتگان پمپی M870 این مدافع چشمگیر و قابل توجه است، اما عدم وجود دامنه وسیع باعث می‌شود استفاده از آن به موقعیت‌ها بستگی داشته باشد.

JAGER

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

به دلیل این که محیط بازی در اتاق‌های بهم پیوسته تنظیم شده است، نارنجک‌ها به ویژه در Siege بسیار کشنده و مهلک هستند. فرار از این محدوده‌های بسیار سخت است و این همان جایی است که JAGER وارد می‌شود. گجت Active Defense System می‌تواند نارنجک‌ها را شناسایی، ردیابی و خلع سلاح کند. از آنجایی که این سیستم خودکار است، Jager می‌تواند از پرسه زدن و کشتن مهاجمان دست بردارد، نیازی نیست حواستان به آن باشد و همیشه کنترلش کنید.

Jager سه Active Defense Systems را به همراه دارد که می‌توان روی دیوارها و زمین ثابت شود. هر یک قبل از خاموش شدن می‌توانند دو موشک را خلع سلاح کنند، پس محل قرار گیری آن‌ها را در نظر بگیرید. مثلا، اگر هر سه آن‌ها را در یک اتاق قرار دهید، می‌توانند تقریبا تمام گلوله‌های شلیک شده توسط Fuze’s Cluster Charge را خنثی کنند. فردی که مجبور است در اطراف بگردد، پس به دنبال پوششی باشید که پشت آن پنهان شوید. از سوی دیگر، قرار دادن آن‌ها در بخش‌های ورودی اصلی مهاجمان شما را از هرگونه زخمی شدن، نارنجک‌های صوتی و نارنجک‌های دودزا در امان نگه می‌دارد و مهاجمان در آخرین لحظات و برای انجام فشارهای نهایی ابزار کمتری برای استفاده خواهند داشت.

درباره سلاح‌ها، Jager می‌تواند هم تفنگ سبک ۴۱۶-C و هم یک شاتگان M870 را با خود به همراه داشته باشد. اگرچه شاتگان کاربردهای دیگری هم دارد، ۴۱۶-C سلاحی است که احتمالا می‌خواهید از آن استفاده کنید. هر مدافعی به جز Jager از یک مسلسل نیمه خودکار استفاده می‌کند، که باعث می‌شود این تفنگ تهاجمی منحصربه فرد شود. برای بررسی و مسدود کردن راهروهای طویل عالی است. این سلاح را با نرخ سرعت شلیک عالی Jager همراه کنید و مطمئن باشید به یک پرسه­ زن عالی تبدیل می‌شوید که گجت‌های او به بررسی دقیق نیازی ندارند.

MOZZIE

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

Mozzie سریعا به یکی از مدافعان بازی Rainbow Six Siege تبدیل شد که دست کم گرفته می‌شد. هر دو سلاح اولیه او جزء بهترین سلاح‌ها در بازی هستند، او ابزارهایی را در قالب سلول های نیتروئی و شاتگان ثانویه ارائه می‌دهد و نه تنها تجمع اطلاعاتی تیم مهاجم را محدود می‌کند، بلکه با افزودن هواپیماهای بدون سرنشین دشمن به شبکه مراقبتی مدافع، مستقیما با آن مقابله می‌شود.

اگرچه Mozzie یک اپراتور سه سرعته نیست، اما پرسه زنی استثنائی است، زیرا توانایی او در گرفتن هواپیماهای بدون سرنشین می‌تواند برای طعمه قراردادن مکان های دشمن استفاده شود. شاتگان دوم The Super Shorty امکان چرخش سریع از بین دریچه‌ها و دیوارهای نرم را فراهم می‌کند، با این حال سلول نیتروئی برای رد کردن افرادی که در اواخر راند بازی قصد فروپاشی یک قسمت را دارند عالی است. حتی اگر از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده نمی‌کنید، گرفتن راحت سه هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند باعث شود اطلاعات بسیاری را از تیم مهاجم بدست آورید و آن‌ها را رد کنید.

مانند بسیاری از اپراتورهای عالی بازی Rainbow Six Siege، هیچ زمان ضروری برای بازی با Mozzie وجود ندارد، اما هر زمان که از آن استفاده کنید، مفید واقع می‌شود.

انتخاب جایگزین مدافعان

هر محوطه بمب گذاری شده در Rainbow Six Siege نیازمند تنظیمات دفاعی متفاوت است، پس باید با چند مدافع اضافی هم آشنا شوید تا یاد بگیرید در هر نقشی بازی کنید.

MIRA

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

Mira اپراتوری است که نمی­­‌توان از آن هنگام دفاع از برخی محوطه‌های بمب گذاری شده استفاده کرد، اما اگر از آن در موقعیت‌های اشتباه استفاده کنید ممکن است بی فایده و گاهی مضر هم باشد. Black Mirror به تیم اجازه می‌دهد بیرون از اتاق هدف بازی کنند، با استفاده از دید او سلول‌های نیتروئی پرتاب کنید و از کاشت دستگاه‌های دفع کننده جلوگیری کنید، یا از تیر و گلوله برای قتل استفاده کنید.

MAESTRO

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

وجود Maestro هیچگاه ضروری نیست، اما سلاح اصلی او که یک LMG به همراه ACOG است، او را به یکی از شخصیت­‌های منحصر به فرد مدافع تبدیل کرده است و همین امر باعث شده که او برای کنترل محوطه­­‌ها بسیار مفید باشد. کنترل زوایای تنگ با استفاده از اسلحه LMG آسان‌تر است و اگر در شلیک اول موفق نبودید، می‌­توانید ۹۰ بار دیگر شلیک کنید تا به خواسته­‌تان برسید. دو دوربین Evil Eye او برای کشتن یا جلوگیری از ورود مهاجمان کارایی زیادی ندارد، اما چون می‌­توانید با استفاده از آن دوربین­‌ها از میان دود اطرافتان را ببینید و همچنین به دلیل ضدگلوله بودنشان، می­‌توان از آن‌ها برای کسب اطلاعاتی درباره زمان و مکان حمله تیم مهاجم استفاده کرد.

GOYO

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

Goyo به یکی از اعضای اصلی رقابت­‌های Siege تبدیل شده است، البته نه به این دلیل که سپرهای انفجاری‌اش برای کشتن مهاجمان عالی هستند، بلکه چون علاوه بر سپرهای دیگر و سیم­‌های خاردار، سه مانع دیگر نیز برای مهاجمان ایجاد می‌کنند. همچنین او می‌­تواند از میان دوتا از بهترین سلاح‌­های مدافعان یکی را به عنوان سلاح اصلی‌اش انتخاب کند.

CLASH

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

او تنها مدافعی است که سپر دارد و قطعا به خوبی می­‌داند که چگونه از آن استفاده کند. تیزرهای برقی سپرش، سرعت حرکت دشمنانی که در فاصله نزدیک قرار دارند را کند کرده و به آن‌ها آسیب می­‌زند، بدین ترتیب دشمنان نمی‌­توانند به راحتی او را هل دهند، در ضمن می‌­توانید اطلاعات زیادی به تیمتان منتقل کنید. او همچنین می‌­تواند پنجره‌­ها و درب‌های ورودی را تا حدودی مسدود کند و اینکار برای جلوگیری از هجوم دشمن و پوشاندن خط دیدشان، بسیار عالی است.

KAID

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

Kaid می‌­تواند با اتصال یک وسیله روی دریچه­‌ها پوشش الکتریکی ایجاد کند و در چند ماموریت اصلی همین امر او را تبدیل به شخصیتی منحصر به فرد و ارزشمند کرده است. اگر Kaid را با خودتان ببرید، می­‌توانید جلوی Thatcher را بگیرید به همین دلیل تیم مهاجم باید برای اعمال فشار عمودی، بیشتر تلاش کنند. همچنین Kaid می­‌تواند یک Nitro Cell را به همراه خود بیاورد، و می­‌توان ادعا کرد که Nitro Cell یکی از مهم‌ترین گجت­‌های ثانویه بازی است.

WAMAI

بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege

Jager به ندرت از بازی خارج می‌­شود­، اما گجت Mag-NET شخصیت Wamai نیز می‌­تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از انفجار نارنجک‌­ها باشد. یکی از دلایل مفید بودن Wamai این است که می‌­توانید گجت­‌هایش را در مناطق هوشمندانه‌­ای مخفی کنید، بدین ترتیب احتمال نابودیشان کم خواهد شد. از آنجایی که گجت Mag-NET نارنجک­‌ها را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را خنثی می­‌کند، می‌­توانید با قراردادن نارنجک­‌ها در نقاط مناسب از آن‌ها برای کشتن مهاجمان استفاده کنید. به عنوان مثال ما Capitao را با استفاده از گلوله­‌های خودش به آتش کشیدیم و Buck را با استفاده از نارنجک­‌هایش منفجر کردیم.

 

منبع: pcgamesn

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =