راهنمای بازی Assassin’s Creed Odyssey برای دریافت XP

دریافت XP در Assassin's Creed Odyssey

سرانجام، شما در بازی Assassin’s Creed Odyssey به نقطه‌ای می‌رسید که سطحتان برای پیشرفت در روند داستان اصلی بازی بسیار پایین است و به مشکل برمی‌خورید. جهت یادگیری بهترین روش‌های کسب دریافت XP در Assassin’s Creed Odyssey، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

روش‌های مورد علاقه‌مان برای کسب XP

– در Arena بجنگید.

– قراردادهای افسانه‌ای (Legendary Contracts) را انتخاب کنید.

– نبردهای کانکوئست (Conquest Battles) را تکمیل کنید.

– ماموریت‌های جانبی (Side Quest) را انجام دهید.

مواردی که باید درباره XP به یاد داشته باشید

XPها با دنیای اطرافتان هماهنگ می‌شوند. به عنوان مثال، اگر یک ماموریت جانبی را در سطح ۱۳ انتخاب کنید اما زمانی که به سطح ۲۰ رسیدید آن را انجام دهید، ماموریت جانبی نیز با سطح ۲۰ هماهنگ خواهد شد.

تقریبا انجام هر کاری در بازی Assassin’s Creed Odyssey باعث می‌شود که شما XP کسب کنید، اما کارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، بهترین راه‌های کسب XP هستند.

در Arena بجنگید

دریافت XP در Assassin's Creed Odyssey

Arena بخشی از ماموریت جانبی They Just Want Cruelty است که درست پس از اولین باری که یک مزدور را می‌کشید، می‌توانید آن را انتخاب کنید. این Arena در بخش جنوب‌شرقی نقشه بازی در Pephka قرار دارد. در اینجا، شما با ۵ قهرمان با سطوح مختلف مواجه خواهید شد که می‌توانید به طور مکرر با آن‌ها بجنگید و با این کار می‌توانید مقدار زیادی XP جمع کنید. هنگامی که شما به Arena می‌رسید، مزدوران (Mercenaries) نیز خودشان را به آنجا می‌رسانند و می‌توانید با کشتن آن‌ها یک پاداش بزرگ و مقداری XP جمع کنید. به عنوان مثال با کشتن یک مزدور سطح ۱۰، شما ۱۰۰۰۰ XP به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد.

نکاتی مهم درباره Arena

دریافت XP در Assassin's Creed Odyssey

۱- با پیروزی در مقابل اولین قهرمان که سطحش ۲۲ است، ۱۶۰۰۰ XP کسب خواهید کرد، اما با هر بار شکست در مقابل او، ۸۰۰۰ XP از دست خواهید داد. البته هنوز هم این مقدار جایزه برای یک مبارزه پنج تا ده دقیقه‌ای در سطح ۲۰، چشمگیر است.

۲- یادتان باشد که فقط زمانی به قهرمان بعدی درخواست مبارزه دهید که به سطح او نزدیک شده باشید، اینگونه می‌توانید از XPهایتان محافظت کنید.

۳- مزدوران می‌آیند و می‌روند، بنابراین بهتر است مرتبا بخش مزدوران (Mercenaries) خود را چک کنید و هنگامی که متوجه شدید آن‌ها آمده‌ اند سریعا به Arena بروید تا مبارزه با آن‌ها را از دست ندهید.

۴- قبل از اینکه برای انجام مبارزه به Arena بروید، بهتر است که زره، سلاح‌ها و توانایی‌های خود را چک کنید و یک جنگجوی کامل بسازید.

قراردادهای افسانه‌ای (Legendary Contracts) را انتخاب کنید

دریافت XP در Assassin's Creed Odyssey

اگر قراردادهایی که در بخش پیام‌های بازی ظاهر می‌‌شوند، افسانه‌ای (Legendary) باشند، باعث می‌شوند که مقدار زیادی XP کسب کنید. فقط کافی است که رنگ قرارداد را چک کنید تا ببینید چه چیزی دریافت خواهید کرد.

۱- قرارداد خاکستری رنگ مقدار کمی XP

۲- قرارداد آبی رنگ مقدار متوسطی XP

۳- قرارداد بنفش رنگ مقدار زیادی XP

۴- قرارداد طلایی رنگ مقدار خیلی زیادی XP

به عنوان مثال یکی از قراردادهای افسانه‌ای به نام Battlefield Victories که در سطح ۲۱ تکمیل خواهید کرد، برایتان ۱۶۱۲۶ XP به ارمغان می‌آورد.

این قراردادها با مرور زمان تکمیل خواهند شد، به عنوان مثال زمانی که به طور طبیعی پنج کشتی دزدان دریایی را غرق می‌کنید یا در سه نبرد کانکوئست شرکت می‌کنید. فقط یادتان باشد که حتما آن‌ها را تکمیل کنید تا XP در بازی جریان داشته باشد.

نبردهای کانکوئست (Conquest Battles) را تکمیل کنید

دریافت XP در Assassin's Creed Odyssey

هنگامی که مردم را به قتل می‌رسانید و ماموریت‌های Locaton را در قلعه‌ها، اردوگاه‌ها و خانه‌های یک منطقه به انجام می‌رسانید، سرانجام نبرد کانکوئست منطقه را باز خواهید کرد. این نبردها نیز برای شما مقدار زیادی XP و برخی تجهیزات جذاب به ارمغان می‌آورند، بنابراین ارزشش را دارد که وقتتان را صرف تکمیل این نبردها کنید.

۱- گاهی اوقات این نبردها بدون هیچ تلاشی از طرف شما، به طور تصادفی در دسترستان قرار خواهند گرفت. فقط کافی است که روی نقشه‌تان به دنبال پرچم‌های آبی و قرمز بگردید تا ببینید که چه چیزی در دسترستان است.

۲- برای کسب XP بیشتر با تیم مهاجم، هم‌گروهی شوید.

۳- بخش قراردادهایتان/ Contracts را چک کنید تا ببینید که آیا درخواستی برای شرکت در نبرد با یک گروه خاص دارید یا خیر.

۴- قبل از شرکت در یکی از چالش‌ها، با استفاده از زره، سلاح و توانایی‌های خود یک جنگجوی کامل بسازید.

ماموریت‌های جانبی (Side Quests) را انجام دهید

ماموریت‌های جانبی آسان هستند زیرا با سطح شما هماهنگ می‌شوند، اما برخی از آن‌ها XP بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورند. به منوی خود بروید تا متوجه شوید که هر ماموریت جانبی چه مقدار XP به شما اعطا خواهد کرد. مقدار XPها نیز مانند سلاح‌ها و زره‌ها درجه‌بندی می‌شوند.

۱- رنگ خاکستری مقدار کمی XP

۲- رنگ آبی مقدار متوسطی XP

۳- رنگ بنفش مقدار زیادی XP

۴- رنگ طلایی مقدار خیلی زیادی XP

و از آنجا که مقدار XPها با سطحتان هماهنگ می‌شوند، می‌توانید هنگامی که در حال رفتن به مقصدی بعدیتان هستید، آن‌ها را انجام دهید. به علاوه، برخی اوقات این ماموریت‌های جانبی به شما پاداش‌های فوق‌العاده‌ای اعطا می‌کنند، به عنوان مثال ماموریت‌های The Goddesses’ Hunt به شما امکان دسترسی به پیکان‌های مرگبار/ Death Arrows و یک کمان افسانه‌ای/ Legendary Bow را می‌دهد.

چند روش جزئی برای دریافت XP اضافی

– با یک روش جذاب آدم‌ها را بکشید: هدشات‌ها، حملات سنگین و کشتارهای مخفیانه (stealth kills) باعث می‌شوند تا کمی XP اضافی دریافت کنید. به مقایسه انواع قتل در نمودار زیر توجه کنید.

– با تکمیل ماموریت‌های مکان‌های مختلف، می‌توانید مقدار مناسب یا حتی زیادی XP کسب کنید. هر چه ابعاد مکان بزرگ‌تر باشد مقدار بیشتری XP دریافت خواهید کرد، البته تکمیل اهداف این ماموریت‌ها زمانبر است. بنابراین تمرکز بر آن‌ها فقط جهت بالا بردن سطحتان، ارزشی ندارد.

 

منبع: IGN

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =