راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 (قسمت سوم)

راهنمای Dishonored 2

با قسمت سوم از راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 با ما همراه باشید. وقتی پا از قایق بیرون می گذارید، به پشت سر خود نگاه کنید تا جزیره ای را ببینید که انستیتوی Addermire  در آن واقع شده است. تنها راه برای رسیدن به آنجا راه آهنی است که در فاصله چندان دوری قرار ندارد – اما برای این که خود را به راه آهن برسانید باید از خیابان های شهر عبور کنید.

راهنمای Dishonored 2
راهنمای Dishonored 2

با ادامه راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 با ما همراه باشید. لازم به ذکر است این بازی برای کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ارائه شده است.

لبه دنیا

وقتی پا از قایق بیرون می گذارید، به پشت سر خود نگاه کنید تا جزیره ای را ببینید که انستیتوی Addermire  در آن واقع شده است. تنها راه برای رسیدن به آنجا راه آهنی است که در فاصله چندان دوری قرار ندارد – اما برای این که خود را به راه آهن برسانید باید از خیابان های شهر عبور کنید. اینجا چیزهای زیادی برای دیدن و جستجو کردن وجود دارد. بارانداز اطراف شما پر است از کارگرانی که می توانید از برخی از آن ها کیسه های را به سرقت ببرید. همچنین تابلوی اعلاناتی در اینجا وجود دارد که مردی در کنار آن ایستاده و یه یکی ازیادداشت هایش خیره شده است. همچنین نقشه ای از Dockyard Quarter دیده می شود که باید به دقت به آن توجه کنید.

نقاشی #۱: ایزومتری ناظر ارشد Thaddeus Campbell –  نگاه خود را از نقشه گرفته و به بالاتر از آن معطوف سازید. حالا بنر بزرگی را از  Delilah Kaldwin به همراه بالکن کوچکی در پایین آن می بینید. باید خود را به بالکن پایینی و سپس به تیر چراغ برق سمت راست برسانید. درون این بخش استودیوی هنری به همراه تابلویی به همراه ۲۰۰g دیده می شود و همین طور یک کتاب و یک کیسه سکه.

برای رسیدن به ایستگاه باید خیابان های پر پیچ و خم را پیموده و از Wall of Light عبور کنید.

Rune #2: وقتی در طول خیابان های خون آلود حرکت می کنید، در کنار نهنگی که دل و روده آن بیرون ریخته لحظه ای درنگ کنید. درون دهان این حیوان یک rune پنهان شده که می توانید آن را بردارید.

اطراف لاشه نهنگ را هم نگاهی بیندازید تا روغن فرآوری شده نهنگی را پیدا کنید، کشتی کنار نهنگ را نیز از یاد نبرید، با این کار برگه ای درباره قلمرو نهنگ ها و همچنین یک آئودیوگرف را پیدا خواهید کرد. آن سوی خیابان و مقابل نهنگ می توانید از حفاظی که به طبقه دوم یک دفتر منتهی می شود، بالا بروید. این بخش به لحاظ فنی محلی خصوصی تلقی می شود، بنابراین تنها کسی که در این محل حضور دارد، در صورتی که دیده شوید و محل را ترک نکنید، آژیر را به صدا در خواهد آورد.

طرح کلی #۱: سلاح آتش افروز – گاوصندوق قفل نشده ای در گوشه ای از این اتاق قرار دارد که حاوی طرحی درباره آزادسازی آتش افروز پراکنده و همین طور Blood Amber Whale Statue (مجسمه نهنگ کهربایی)  است.

پشت گاوصندوق نیز نامه ای در گوشه ای از اتاق پیدا خواهید کرد و همین طور مقداری سکه و معجون mana را روی میزی خواهید دید.

وقتی دوباره به خیابان های خون آلود بازمی گردید، مسیرتان را ادامه دهید تا به یک نماد برخورد کنید، این نماد به شکل دو دست است و به طرف فروشگاهی در همان نزدیکی نشانه رفته است. بهتر است نهنگ در حال فسادی را که در آب ها قرار دارد، بررسی کنید، به این ترتیب در نزدیکی سر او استخوان آرواره ای را خواهید یافت – می توانید از این آرواره برای Whalebone Crafting Enhancement (ارتقا دادن قابلیت کار با استخوان آرواره نهنگ) استفاده کنید.

راهنمای بازی Dishonored 2 : بازار سیاه را پیدا کنید

در بخش زیرزمینی مردی را می بینید که سرگرم خرد کردن کوسه هاست، نشانه های اطراف او را دنبال کنید. سمت راست مسیری است که به یک گدا منتهی می شود، او با شما از آپارتمانی خواهد گفت که پرندگان به آن یورش برده اند، می توانید از بخش برای رسیدن به Wall of Light استفاده کنید. او همچنین چند دارت خواب آور به همراه دارد که در همان نزدیکی قرار گرفته اند.

اکنون از پله ها بالا رفته و خود را به طبقه دوم برسانید، به زنی که از پنجره ای سعی در جلب توجه شما دارد، توجه کنید. نام او Mindy است. او قصد دارد با شما معامله ای را انجام دهد – باید از Overseer’s Office (دفتر  Overseer) برای او جسدی را بیاورید، با این کار او به شما کمک خواهد کرد تا از Addermire Station عبور کرده و به انستیتو برسید.

بعد از بازگشت به راهرو وارد بازار سیاه می شوید، منو را بررسی کنید: به این ترتیب به تعداد کافی سلاح، فشنگ و اکسیر خواهید یافت و حتی یادداشتی درباره گنجی که زیر آب غرق شده است (این گنج زیر جسم شناوری در کنار نهنگ به گل نشسته ای قرار گرفته است) و یک Rune.

در این قسمت از راهنمای Dishonored 2 به  ارتقا تجهیزات می پردازیم.

Rune #3: سومین Rune را می توانید از بازار سیاه به دست آورید

همچنین در اینجا با پرداخت پول می توانید تجهیزات زیادی را ارتقا دهید – برای مثال اگر زودتر طرح کلی را پیدا کرده باشد، فشنگ آتش افروز را می توانید ارتقا بخشید. همچنین می توانید موارد مورد نیاز خود را نیز خریداری کنید، اما راهی برای سرقت ازاین محل نیز وجود دارد – البته برای رسیدن به در پشتی به یک کلید نیاز خواهید داشت.

طبقه بالای ساختمان این بازار سیاه شامل دری است که مسدود شده است – و این یعنی راه دیگری برای ورود به این محل وجود دارد. وقتی به جایی که Mindy حضور دارد، بازمی گردید، بالا را نگاه کرده و به دنبال لوله هایی در امتداد دیوارها باشید. بالا پریده و در همان حال لوله ها را محکم بگیرید تا بتوانید از راه پنجره داخل شوید. در اتاق خواب و بالای پله ها یک عاج (۲۰g)، دو محلول mana در یک صندوق چوبی، یک کیسه در نزدیکی نامه ای در پایین پله ها و مقداری دارت و یک springrazor در کارگاه خواهید یافت.

چنانچه از راه پنجره ای که از آن وارد شدید، بیرون بیایید، می توانید خود را از طریق بالکن به اتاق دیگری برسانید که به ساختمانی مشرف است – در این ساختمان کتابی را روی یک ویلچر و مقداری گرد نقره (۱۰g) روی یک صندوق خواهید یافت.

قبل از رفتن به این ساختمان، می توانید بازگشته و مسیر اصلی به Wall of Light را جستجو کنید. وقتی نزدیک می شوید پا به قلمرو دشمن خواهید گذاشت، دو نگهبان کنار دیوار ایستاده اند و نگهبان دیگری بالاتر روی لبه ای ایستاده و در حال نظارت منظقه است.

دستاورد: در انتظار اعدام: نگهبان هایی که کنار Wall of Light حضور دارند، دست به آزار و اذیت یک غیرنظامی خواهند زد، پیش از آن که یکی از آن ها او را به طرف دیوار هل دهد، باید به هر شکلی که می توانید مداخله کنید. اگر نمی خواهید دست تان به خون آلوده شود، می توانید از دارت های خواب آور یا دارت های نیش دار استفاده کنید یا حتی می توانید با انداختن چیزی حواس آن ها را پرت کنید. به این ترتیب این غیرنظامی می توانید پا به فرار بگذارد – البته احتمالا نگهبان ها او را تعقیب خواهند کرد.

حتما ایستگاه نگهبانی را که در آن نزدیکی است بررسی کنید تا مقداری دارت، فشنگ و یک مجسمه کوسه کهربایی (۱۰۰g) نصیب تان شود و همین طور مقداری سکه که می توانید آن ها را روبروی Wall of Light پیدا کنید. برای عبور از این بخش چند گزینه پیش روی شما قرار دارد:

  1. می توانید با دنبال کردن کابل نارنجی رنگی که به پشت بام می رسد (در این قسمت نگهبانی به تنهایی سرگرم انجام وظیفه است)، منبع نیرو را پیدا کنید، حالا باید با نزدیک شدن به پلتفرم خدمات، آسیاب بادی را خاموش کنید. کشیدن اهرم دیوار را از کار خواهد انداخت – ولی هنوز هم باید مراقب نگهبان ها باشید.

به دنبال بالکنی باشید که بالای محل نگهبانی قرار گرفته است، از تیر چراغ برق مقابل بالا بروید، حالا پنجره بازی را خواهید دید که در کنار بنر Delilah قرار دارد، باید خود را به این پنجره برسانید. در اتاق کیسه کوچکی را خواهید یافت، آن را بردارید و سپس از دیوار عبور کنید.

  1. اگر قبلا از Runes for Posession استفاده نکرده اید، پله های کنار ژنراتور آسیاب بادی را بالا برده و به لبه پیاده رو برسانید، با این کار گروهی از موش ها را در نزدیکی یک دریچه باز خواهید یافت. می توانید یکی از آن ها را گرفته و با عبور از این دریچه کوچک به طرف دیگر دیوار راه پیدا کنید.
راهنمای Dishonored 2
راهنمای Dishonored 2

۴ – می توانید تنها از کنار ژنراتور آسیاب بادی عبور کنید، اما قبل از محل زندگی موش ها ساختمان کهنه ای قرار دارد که Overseerها به آن حمله برده اند. اولین اتاق این ساختمان پنجره ای در سمت راست خود دارد که به طرف منطقه ای در آن سوی دیوار باز می شود. همچنین در این محل می توانید آیتم های دیگری نظیر دارت های فولادی را پیدا کنید.

معبد بیگانه و نقاشی ۲#: بیگانه ای در رویاهای شرطی – اولین Overseer را از پا در بیاورید و او را به اتاق خواب منتقل کنید. سپس دومین Overseer را نیز از پیش رو بردارید. در حمام معبدل تبدیل شده ای به همراه Rune #4 و یک نقاشی وجود دارد که می توانید با کنار زدن آن ۲۰۰g به جیب بزنید.

Bonecharm #1 – همچنین در اتاق خواب می توانید Heart را بیرون آورده و یک Bonecharm را که زیر کف اتاق پنهان شده است، شناسایی کنید. در همین محل یک Overseer دیگر مشغول جستجو است.

  1. آخرین مورد این که در این ساختمان نه تنها می توانید یک راه میان بر پیدا کنید، بلکه اگر مایل به درگیری با پرندگان خونخوار باشید، چند آیتم جالب دیگر را نیز خواهید یافت (دقت کنید که کشتن این موجودات قوانین بازی غیرکشنده را نقض نخواهید کرد).

ازپنجره اول وارد شوید، حالا از دارت های انفجاری استفاده کنید و یا به آرامی و پاورچین پاورچین بالا بروید و ضربه سریعی به اولین آشیانه بزنید و بازگردید – فراموش نکنید که نباید هیچ آسیبی ببینید.

سکه هایی را که روی میزی در کنار آشیانه قرار دارند، حتما بردارید، همین طور بطری قابل اشتعالی را که در نزدیکی جسد دیده می شود. بطری را به طرف آشیانه دیگری که در انتهای راهرو می بینید پرتاب کنید تا آتش بگیرد. وارد اتاق شوید و دارت های آتش زا و Lucky Sphalerite را از گوشه اتاق و سکه ها را از روی میز بردارید.

پس از وارد شدن به پله ها گروه دیگری از این موجودات را در سمت راست خواهید دید که آشیانه ای ندارند و سرگرم مراقبت از جسدی هستند که با خود یک معجون و مقداری پول به همراه دارد – اگر به این گروه نزدیک شوید می توانید آن ها پراکنده کنید.

بطری قابل اشتعال دیگری در طبقه اول وجود دارد، آن را هم حتما بردارید، چرا که آشیانه دیگری را در نزدیکی دری که به پله ها را دارد، خواهید یافت – به این ترتیب می توانید با پرتاب این بطری از راه دور آن را نابود سازید. از کمدی که در کنار آشیانه قرار دارد، دارت های آتش زا را بردارید، چون به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.

Bonecharm #2 – در سمت دیگر اتاق باز هم آشیانه دیگری را مشاهده خواهید کرد که در اطراف آن گروه دیگری از این موجودات حضور دارند – برای پاک سازی منطقه از ابزاری آتش زا همچون دارت های آتش زا استفاده کنید. اکنون خوب آشیانه را زیر و رو کنید تا Bonecharm و همچنین روغن نهنگ فرآوری شده و یک سنگ معدنی را در کنار آن بیابید.

به طرف پله ها بازگردید و در صورت امکان آشیانه دیگری را از راه دور نابود کنید، حالا به راه خود ادامه داده و خود را به طبقه سوم برسانید. در آشپرخانه آشیانه دیگری را خواهید دید، کنار آن سوراخی در دیوار مشاهده می  شود که به آپارتمان کناری راه دارد. آخرین آشیانه را پایین پله ها خواهید یافت و به این ترتیب در نهایت موفق به پاکسازی ساختمان خواهید شد. اکنون می توانید تخته هایی را که راه ورود به بالکن را سد کرده اند، از میان بردارید تا بتوانید به Canal Square وارد شوید.

دستاورد: غارتگر بازار سیاه: در آپارتمان آلوده منطقه ای مخفی وجود دارد، منطقه ای که در نوع خود جالب و متمایز است. آخرین اتاق طبقه بالایی را بررسی کنید. کنار پیانو به دنبال در مسدودی باشید که به بالا راه دارد. پایین راه پله جسدی قرار گرفته که با خود یک یادداشت و چند دارت آتش زا را به همراه دارد. وقتی از پله ها بالا می روید خیلی بی صدا و آرام عمل کنید، چرا که در اتاق کناری یک Nestkeeper حضور دارد – و مردی آلوده که اگر شما را ببیند پرندگان خونخوار را فرا خواهد خواند. او را با یک دارت خواب آور از پا در بیاورید و اگر ناچار هستید، محتاطانه آشیانه را بسوزانید. اکنون به دنبال محفظه ای شیشه ای به همراه آشیانه ای کوچتر بگردید. درون این محفظه ای کلیدی قرار داده شده است – کلید بازار سیاه.

اکنون می توانید درِ پشتی بازار سیاه را باز کنید (اطمینان حاصل کنید که قبل از ورود شما Mindy منتظر شما و جسدی است که قرار است برای او بیاورید)، سپس بازرگان را غافلگیر کنید تا بدون پرداخت پول تمام اموالش را به سرقت ببرید – از جمله Rune #4 را. به یاد داشته باشید که اموال به سرقت رفته شامل upgradeها نمی شود، پس قبل از گرفتار کردن او آن ها را خریداری کنید. اگر او را به قتل برسانید، دیگر هرگز دوباره او را نخواهید دید.

در ادامه‌ی راهنمای Dishonored 2 به Canal Square می پردازیم.

Canal Square

با این که تا این جای کار موفق عمل کرده اید، مراقب باشید، چرا که این محل پر است از نگهبان هایی که در همه جا در حال پرسه زدن هستند. در امتداد جاده اصلی نگهبانی حضور دارد که مشغول مراقبت از چند زندانی دست و پا بسته در کنار کانال است و کمی جلوتر نیز چند نگهبان دیگر را خواهید دید که مسیر جاده اصلی به ایستگاه را پوشش داده اند. در آن سوی کانال ساختمان های Overseer قرار دارند، در حالی که چند تن از Overseerها بیرون از این ساختمان ها ایستاده اند. اگر مناطق قبلی را نگشته اید و آیتم های موجود در آن ها را نیافته اید، برای عبور از جاده اصلی به پلتفرم ها تکیه کنید و بدون این که دیده شوید خود را به Addermire Station برسانید.

اما اگر از برای رسیدن به اینجا از آپارتمانی عبور کرده اید که آلوده بود یا با موش ها سرو کار داشته اید و یا می خواهید به Mindy در جستجوی او کمک کنید، باید خود را به Overseer Office برسانید. اگر در سمت اشتباه کانال قرار داشته باشید، باید با احتیاط مسیر پایینی کانال را در پیش بگیرید و بعد برای بالا آمدن از زنجیر استفاده کنید. در کوچه ای که سمت راست دیده می شود، یک Overseer تنها حضور دارد که در نزدیکی جایی که محل عبور و مرور موش هاست، مشغول تماشای فروشگاه هاست.

از اینکه مقاله “راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 (قسمت سوم)” را مطالعه نمودید از شما سپاسگذاریم.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 15 =