راهنمای بازی Last of Us 2 – پانزده نکته کلیدی برای زنده ماندن

راهنمای Last of Us 2

در راهنمای بازی Last of Us 2 ، نکات کلیدی و ترفندهایی را که برای زنده ماندن الی در دنیای پسا آخر زمانی لست آف آس باید بکار بگیرید را شرح می دهیم تا بدون سردرگمی و گذراندن دشواری‌های هر مرحله بتوانید ماموریت‌های مختلف بازی را با موفقیت پشت سر بگذارید. 

سرانجام انتظارها به پایان رسید و بازی The Last of Us Part 2 به بازار آمد. میلیون‌­ها بازیکن در این روزها، هفته‌­ها و شاید حتی ماه­‌های آینده، به Ellie در تلاش برای انتقام گرفتن، کمک خواهند کرد، شما نیز همین کار را خواهید کرد و برای عبور از دنیای وحشی پسا آخرالزمانی به کمک نیاز دارید. برای این منظور، ما در این مقاله برایتان نکات و ترفندهای مفیدی را جمع آوری کرده‌­ایم که بهتر است در هنگام بازی آن‌ها را به یاد داشته باشید. بنابراین بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم.

راهنمای بازی Last of Us 2 : 

کاوش کردن

واک ترو در Last of Us 2

بازی The Last of Us Part 2 هم از نظر مدت زمان بازی و هم از نظر ابعاد، از نسخه قبلی بسیار بزرگتر است. این بدان معناست که هر چندوقت یکبار، بخش جدیدی از بازی باز می­‌شود و بازیکنان برای کاوش، وارد مناطق بزرگتری می­‌شوند. کاوش کنید! در هر جایی که می­‌شود کاوش کنید، حتی اگر مجبور شوید از میان گروهی از دشمنان ترسناک عبور کنید، باز هم دست از کاوش نکشید، باور کنید تقریبا همیشه پاداش‌­های ارزشمندی کسب خواهید کرد. ممکن است قطعات اسلحه، قرص­، منابع، موارد قابل جمع‌­آوری، یادداشت­‌ها، دفترچه­‌های راهنمای آموزشی، سلاح و موارد دیگر در مناطق مختلف گم شوند، و شما برای عبور از چالش‌های پیش­رویتان به تعداد زیادی از آن‌ها نیاز دارید. 

دفترچه‌­های راهنمای آموزشی

راهنمای Last of Us 2

به غیر از سلاح­‌های جدید، که اگر خوب نگردید ممکن است نتوانید برخی از آن‌ها را پیدا کنید، احتمالا دفترچه­‌های راهنمای آموزشی مهمترین چیزی هستند که می­‌توانید در بازی The Last of Us Part 2 بیابید، زیرا آن‌ها برای پیشرفت شخصیت بازی، بخش­‌های جدیدی را باز خواهند کرد. می‌­توانید در اتاق‌­های قفل شده یا در مناطق اختیاری به دنبال این موارد بگردید، در هر صورت همیشه یادتان باشد که به دنبال آن‌ها باشید. با اینکه وجود آن‌ها برای پیشرفت لازم نیست، اما با داشتن دفترچه‌های آموزشی موارد ارتقا خوبی، نصیبتان خواهد شد. حالا بیاید درباره چند گزینه ارتقا که شما باید آنها را اولویت خود قرار دهید، صحبت کنیم.

کشتار سریع مخفیانه

راهنمای Last of Us 2

کشتارهای مخفیانه یکی از کارهای روزمره شما در The Last of Us Part 2 خواهد بود، همانطور که در نسخه قبلی بازی نیز اینگونه بود، بنابراین ناگفته پیداست که باید هرچه سریع­تر این مهارتتان را ارتقا بخشید. زمانی که بازی را شروع می­‌کنید، کشتارهای مخفیانه کمی کندتر انجام می­‌شوند و چند ثانیه طول می­‌کشد تا Ellie، دشمن را از پا در آورد و در طول این چند ثانیه ممکن است در معرض دید قرار بگیرید و بقیه شما را ببینند. بنابراین بهتر است سریعا گزینه ارتقا کشتار مخفیانه سریع را باز کنید، شما به آن احتیاج خواهید داشت.

بهبود حالت گوش دادن (Listen Mode)

راهنمای بازی Last of Us II

حالت گوش دادن در The Last of Us Part 2 می‌­تواند بسیار کمک کننده باشد، و خوشبختانه این گزینه در نسخه دوم نسبت به نسخه قبلی بازی بهتر شده است. این گزینه در ابتدا آنقدر قوی نیست، و پس از ارتقا بسیار بهتر می­‌شود. پس آنرا ارتقا دهید. با اینکار می‌­توانید وجود دشمنان را از پشت دیوار حس کنید، و دامنه حالت گوش دادن را افزایش دهید. در کل، اگر برای اینکار سرمایه گذاری کنید، سود خوبی نصیبتان خواهد شد.

صدا خفه کن‌­ها

صدا خفه کن Last of us 2

یکی از ابزارهای جدیدی که در اختیار Ellie قرار گرفته است، صدا خفه کن تپانچه می‌باشد و احتمالا یکی از مهمترین ابزارهایی ا­ست که او در اختیار دارد. هدشات‌هایی که با استفاده از صدا خفه کن انجام می­‌شوند بسیار خوب هستند، اما بدست آوردن آن‌ها مجانی نیست. شما باید این توانایی را باز کنید تا بتوانید برای تپانچه­‌تان صدا خفه کن بسازید، و این جزو اولین کارهایی­‌ است که باید انجام دهید. اگر The Last of Us را بازی کرده باشید، احتمالا می‌­دانید که صدا خفه کن­‌ها چقدر مفید خواهند بود.

ارتقای صدا خفه کن‌­ها

سلاح last of us 2

صدا خفه­ کن­‌ها مانند خنجرهای نسخه اول، با دوام هستند. برای شروع، فقط می­‌توانید سه بار از آن‌ها استفاده کنید، که این زیاد نیست. خوشبختانه، می‌­توانید آنها را ارتقا دهید، البته این ارتقا ضروری نیست، زیرا بازیکنان حرفه‌­ای می­‌توانند با همان ۳ شلیک کارشان را راه بیاندازند، اما با ارتقا آن، خیالتان راحت خواهد بود. صدا خفه کن خود را ارتقا دهید تا بتوانید ۵ بار از آن استفاده کنید.

استفاده از صدا خفه کن

راهنمای بازی Last of Us II

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که همیشه در هنگام کشتار مخفیانه از صدا خفه کنی استفاده کنید که به اندازه کافی قابلیت شلیک داشته باشد. ساختن دوباره یک صدا خفه کن چند ثانیه زمان می‌­برد، که ممکن است همیشه زمان کافی نداشته باشید، و چون هر بار فقط می­‌توانید از یک صدا خفه کن استفاده کنید، پس اگر فقط یک شلیک برای صدا خفه­‌ کن‌تان باقی مانده است و منابع کافی برای ساخت یک صدا خفه کن جدید دارید، بهتر است که یک گلوله هدر دهید و سپس یک صدا خفه کن جدید بسازید.

حرکات

اسب سواری در لست آف آس 2

Ellie نسبت به Joel، شخصیت چابک­‌تری است. راه رفتن روی لبه ساختمان­‌ها، بالا رفتن و پریدن از روی شکاف­‌ها، خزیدن و موارد دیگر، کارهایی هستند که او می­‌تواند انجام دهد تا همیشه در حال حرکت باشد. حتما سعی کنید از تمامی این توانایی­‌های او در هنگام کشتار مخفیانه و مبارزه استفاده کنید، زیرا واقعا به نفع شما هستند یا حداقل می­‌توان گفت استفاده از ابزارها به نفع شما خواهد بود. خوشبختانه، مناطقی که در آن مبارزه و کشتار مخفیانه رخ می­‌دهد با توانایی­‌های Ellie هماهنگ هستند، بنابراین فرصت­‌های زیادی برای استفاده از این توانایی­‌ها خواهید داشت.

استفاده از محیط

استفاده از محیط در لست آف آس 2

به جز استفاده از مجموعه حرکات Ellie، راه‌های دیگری برای بهره بردن از محیط در هنگام مبارزه و کشتار مخفیانه وجود دارد. گرچه بسیاری از مکان‌هایی که در آن مبارزه و کشتار رخ می‌­دهد کوچک و تنگ هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها بسیار بزرگ خواهند بود. پس می­‌توانید از اندازه­‌شان به نفع خودتان استفاده کنید. شما در محیط‌­های بزرگتر می­‌توانید یکی از دشمنان را بکشید و سپس جایتان را عوض کنید تا سایر دشمنان نتوانند بطور گروهی به شما حمله کنند، و با تکرار همین کار می­‌توانید تعداد زیادی از آنها را بکشید، اگر به درستی اینکار را انجام دهید، آنها نمی‌­توانند به شما آسیب برسانند.

یواشکی عمل کردن

مخفی کاری در راهنمای لست آف آس 2

هر کسی که بازی The Last of Us یا هر بازی ترسناک دیگری که نیاز به مدیریت منابع دارد را انجام داده باشد، می‌­داند که لازم نیست همه دشمنان را بکشد. در واقع، شما باید همیشه به دنبال راههایی باشید که بتوانید بدون هدر دادن منابع برای کشتن دشمنان، بطور یواشکی از کنار آنها عبور کنید. با تشکر از چاقوی Ellie که برخلاف خنجر Joel، همیشگی است، کشتار سریع مخفیانه یا کشتار مخفیانه Clickerها به اندازه گذشته خرج زیادی ندارد، اما اگر با تعداد زیادی دشمن روبرو شدید، به جای کشتن همه آن‌ها، صبر کنید و به جای استفاده از بمب و اسلحه، به دنبال راهی برای عبور یواشکی از کنارشان، بگردید.

مراقب سگ­‌ها باشید

سگ های last of us 2

در The Last of Us Part 2، سگ‌­ها نوع جدیدی از دشمن محسوب می­‌شوند. این دشمنان پشمالو همیشه به دنبال سرنخ هستند و می‌­توانند به سرعت بوی Ellie را ردیابی کنند و دشمنان را به سمتتان راهنمایی نمایند. پس اگر در جایی کمین کرده‌­اید و در اطرافتان سگ دیدید، تا حد ممکن از آن فاصله بگیرید. همچنین همیشه هنگامی‌ که یک سگ بویتان را حس کرد، حواستان به علائم صوتی باشد. البته همیشه این اتفاق روی صفحه رخ نمی­‌دهد، اما زمانی که یک سگ بویتان را حس کند، حتی اگر از شما دور باشد، یک صدای “دینگ” کوتاه خواهید شنید. وقتی که این صدا را شنیدید، سریعا وارد حالت گوش دادن (Listen Mode) شوید تا ببینید که آن سگ چقدر از شما فاصله دارد و با چه سرعتی به سویتان می­‌آید.

کوکتل مولوتوف‌­ها

کوکتل مولوتوف Last of Us 2

مولوتوف­‌ها همیشه در بازی‌های ویدیویی جزو سلاح‌های عالی بوده‌­اند. این مورد در The Last of Us نیز صدق کرده و در نسخه جدید نیز صدق می­‌کند. استفاده از آن‌ها در هنگام مواجهه با Clickerها، Shamblerها و یا گروه­‌های بزرگ دشمنان که دور هم جمع شده‌­اند، می‌­تواند بسیار مفید باشد. سعی کنید همیشه مولوتوف به همراه داشته باشید، و از آنها برای پیروزی سریع در برابر دشمنان قویتر استفاده کنید.

ارتقا سلاح­ در 

تیر و کمان Last of us 2

به روز رسانی سلاح در The Last of Us Part 2 می­‌تواند بسیار مفید باشد، و اینکه ابتدا کدام سلاح را ارتقا دهید به سبک مبارزه‌­تان بستگی دارد، ما پیشنهاد می­‌کنیم که اول تپانچه و شاتگانتان را ارتقا دهید. تپانچه می­‌تواند خسارت زیادی وارد کند مخصوصا اگر برای هدشات از آن استفاده کنید، پس افزایش سرعت بارگیری مجدد و کاهش نوسان آن، می­‌تواند آنرا به یک اسلحه قدرتمند تبدیل کند و خب ارتقای شاتگان نیز می­تواند مفید باشد. به هر حال شلیک با شاتگان از فاصله نزدیک، دشمنان را تکه تکه می­کند و با ارتقا دادن آن، این کار بهتر انجام می­‌شود.

درمان

راهنمای لست آف آس 2
راهنمای لست آف آس ۲

یکی دیگر از توصیه‌­هایی که طرفداران بازی اول از آن آگاه هستند این است که باید به دنبال زمان مناسب برای درمان باشید. در حالت ایده‌­آل، بهتر است قبل از ورود به مبارزه یا کشتار مخفیانه اینکار را انجام دهید، زیرا فرآیند درمان کمی زمانبر است. اگر در هنگام مبارزه نیاز به درمان داشتید، حواستان باشد که حتما در جایی مخفی شوید و در معرض دید دشمنان قرار نگیرید، زیرا در طول فرآیند درمان شما آسیب­پذیر خواهید بود.

سلاح­‌های مبارزه تن به تن

راهنمای لست آف آس 2
راهنمای لست آف آس ۲

سلاح­‌های مبارزه تن به تن می­‌توانند بسیار مفید باشند، مخصوصا استفاده از آن‌ها در هنگام مواجهه با Runnerها، یا در هنگام مواجهه مستقیم با سایر دشمنان بسیار کاربردی است. با این حال، سعی کنید از ساخت نسخه­‌های کشنده‌­تر این سلاح‌­ها خودداری کنید. آنها نه تنها از دوام کمتری برخوردارند، بلکه برای ساختشان باید از منابع ارزشمندی استفاده کنید که بهتر است در جاهای دیگر مصرف شوند. پیدا کردن سلاح‌­های مبارزه تن به تن، حتی آن‌هایی که کشنده‌­تر هستند، در محیط بازی سخت نیست، پس بهتر است که منابع خود را ذخیره کنید و آن‌ها را برای ساخت سلاح‌­های مبارزه تن به تن هدر ندهید.

 

منبع: GamingBolt

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =