رتبه بندی بهترین بازی‌های Resident Evil

بهترین بازی‌ های Resident Evil

اکثر افراد، بازی­‌های Resident Evil را منشا بازی­‌های ژانر بقا و وحشت می­‌دانند. از اسپین‌­آف­‌ها گرفته تا نسخه­‌های بعدی، امتحان کردن همه بازی­‌های Resident Evil می‌­تواند چالش برانگیز باشد. اگر تا به حال آن را امتحان نکرده ­اید، بهتر است که از یکی از نسخه­‌های خوب، شروع کنید. نظر افراد درباره بهترین بازی‌ های Resident Evil متفاوت است، اما ما تلاشمان را کرده ­ایم که بازی‌­های این مجموعه را به شکلی درست رتبه بندی کنیم. یادتان باشد که در اینجا فقط بازی­‌هایی که با نام Resident Evil منتشر شده ­اند را رتبه بندی کرده ­ایم، بنابراین بازی­‌هایی مانند Operation Raccoon City یا Umbrella Chronicles در این لیست نیستند.

۱- بازی Resident Evil 4

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil 4

تاریخ انتشار اصلی: ۱۱ ژانویه ۲۰۰۵

پلتفرم‌­ها: Game Cube, PS2, Windows, Wii, iOS, PS3, Xbox 360, PS4, Android, Xbox One, Nintendo Switch

سخت است بگوییم که بازی Resident Evil 4 چه تاثیری بر صنعت بازی ­سازی داشته است. Resident Evil 4 در ابتدا در سال ۲۰۰۵ در Game Cube منتشر شد. این بازی از آن زمان تا به حال برای پلتفرم­‌های زیادی عرضه شده است و حتی برای موبایل نیز منتشر شده است. فرقی نمی­‌کند که موبایل دارید یا کامپیوتر، به هر حال می‌­توانید این بازی را انجام دهید.

با اینکه Resident Evil 3 جهش بزرگی در زمینه گرافیکی بازی‌­ها داشت و محدودیت­‌های PlayStation را در سال ۱۹۹۹ شکست. اما به دلیل تولید یک سخت افزار قدرتمندتر، Resident Evil 4 توانست زاویه دوربین ثابت سه بازی اول را تغییر دهد و باعث شد که ما از یک دید جدید به بازی نگاه کنیم.

Capcom با تمرکز دقیق­‌تر بر روی مسائل اکشن در سال ۲۰۰۵ شگفتی آفرید، البته هنگام تولید Resident Evil 5 و Resident Evil 6 نیز همین اتفاق رخ داد. می‌­توان گفت که Resident Evil 4 یک بازی بر روی لبه تیغ است، این بازی در واقع نشان دهنده تلاش­‌های کمپانی Capcom در طول یک دهه از زمان انتشار نسخه اول بازی است.

۲- نسخه بازسازی Resident Evil 2

بهترین بازی‌ های Resident Evil
نسخه بازسازی Resident Evil 2

تاریخ انتشار اصلی: ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹

پلتفرم‌­ها: PS4, Xbox One, Windows

نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 همان داستان نسخه ۱۹۹۸ بازی را دنبال می­‌کند، اما این تنها تشابه بین این دو نسخه است. نسخه بازسازی Resident Evil 2 از خاکستر نسخه اولیه ساخته شد تا یک تصویر جدید از آن نسخه را ارائه دهد، می­‌توان گفت که نسخه جدید اتمسفر ناخوشایند نسخه ۱۹۹۸ را با حساسیت­‌های مدرن ترکیب کرده است.

در این نسخه به تقلید از Resident Evil 4 از زاویه دوربین جدید استفاده شده است، البته میزان فعالیت‌­های اکشن در این نسخه کمتر است. این تغییر در زاویه دوربین، احساس جدیدی را به وجود آورده است و دید بازیکن را به شکل جدیدی محدود می‌­کند.

لازم نیست که به پیشرفت­‌های گرافیکی بازی اشاره کنیم. قطعا با گذشت ۲۰ سال، با یک بازی زیباتر روبرو خواهید شد. با این حال، استفاده از موتور RE engine در نسخه جدید، پیشرفت­‌هایی در زمینه شبیه سازی دود و روشنایی را به ارمغان آورده است و بدین ترتیب می­‌توان ادعا کرد که نسخه جدید ناخوشایندتر و چندش آورتر از نسخه اولیه است. شخصیت Tyrant نیز به معنای واقعی یک کابوس است.

۳- بازی Resident Evil 7: Biohazard

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil 7: Biohazard

تاریخ انتشار اصلی: ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷

پلتفرم‌­ها: PS4, Xbox One, Windows, Nintendo Switch (cloud)

Resident Evil 7 در واقع یک بازی Resident Evil نیست، در این بازی زاویه دوربین به حالت شخص اول تبدیل شده و روی یک داستان کوتاه‌تر تمرکز کرده ­اند. با این حال، این نسخه واقعا ترسناک است. پس از انتشار شش نسخه از بازی، می­‌توان ادعا کرد که Resident Evil 7 به ریشه­‌های خود بازگشته و یک بازی هولناک را ارائه کرده است.

در این بازی به جای کنترل مامور STARS، شما به عنوان شخصیت Ethan Winters بازی خواهید کرد. او نامه‌­ای از سوی همسرش که به تازگی گمشده است، دریافت می‌­کند. همسرش از او می­‌خواهد که به مزارع متروکه‌­ای در لوئیزیانا برود، او در آنجا با رازهای وحشتناکی درباره خودش و همسرش روبرو خواهد شد.

Resident Evil 7 از نظر طراحی و داستان بازی، یک تغییر اساسی در این مجموعه بازی محسوب می­‌شود. در این بازی بر روی تغییرات خوشایندی در داستان بازی Resident Evil تمرکز شده است و تغییر در گیم­‌پلی بازی با تغییرات داستان هماهنگ است.

۴- بازی Resident Evil 2

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil 2

تاریخ انتشار اصلی: ۲۱ ژانویه ۱۹۹۸

پلتفرم­‌ها: PlayStation, Windows, Nintendo 64, Dreamcast, GameCube

از نظر اکثر افراد، Resident Evil 2 بهترین نسخه از میان سه بازی اول است. در این بازی میان فعالیت­‌های گسترده Nemesis و راهروهای تنگ و باریک بازی اول گیر می­‌افتید، در Resident Evil 2 داستانی بزرگ‌تر در محیطی مشابه نسخه ۱۹۹۶ اتفاق می‌­افتد.

می­‌توان گفت که این بازی در واقع همان نسخه اول Resident Evil است، اما کمی بهتر! کمپانی Capcom به جای تغییر کامل فرمول بازی، این نسخه را براساس نسخه قبلی ساخته و فقط یک داستان منحصر به فرد و اتمسفری تازه برای آن طراحی کرده است. علاوه بر این، در Resident Evil 2 شخصیت­‌های Leon Kennedy و Claire Redfield معرفی می‌­شوند و Kennedy تا نسخه ۶ بازی با ما همراه است.

۵- بازی Resident Evil

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil

تاریخ انتشار اصلی: ۲۲ مارس ۱۹۹۶

>پلتفرم­‌ها: PlayStation, Windows, Sega Saturn, Nintendo DS

بازی­‌ای که آغازگر تمام اتفاقات بود. نسخه ۱۹۹۶ Resident Evil نشان داد که یک بازی ژانر بقا و وحشت باید چگونه باشد. حالا، پس از ۲۰ سال این نسخه به اندازه قبل چشمگیر نیست. اتمسفر و داستان بازی خوب هستند، اما مکانیک­‌های گیم­‌پلی به اندازه نسخه‌­های جدید جذاب نیستند.

با وجود زاویه دوربین ثابت، منابع کمیاب و اتمسفر ایزوله، باز هم Resident Evil برای طرفداران، یک بازی فوق­‌العاده محسوب می­‌شود. با این حال، اگر می­‌خواهید بازی Resident Evil را امتحان کنید، بهتر است که کارتان را از این نسخه شروع نکنید. شروع کردن بازی با نسخه دوم، از همه لحاظ بهتر است و نسخه چهارم نیز شامل تغییرات اساسی در گیم­‌پلی است.

۶- بازی Resident Evil 3: Nemesis

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil 3: Nemesis

تاریخ انتشار اصلی: ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹

پلتفرم‌­ها: PlayStation, Windows, Dreamcast, GameCube

Resident Evil 3 همزمان با نسخه دوم بازی رخ می­‌دهد و در این داستان Jill Valentine تلاش می­‌کند تا از  Raccoon City فرار کند. داستان بازی یک روز قبل از وقایع Resident Evil 2 آغاز می­­‌شود. هنگامی­که Jill در راه رفتن به سوی اداره پلیس است، با یک غول اصلاح ژنتیکی شده، روبرو می­‌شود. این غول جهت شکار اعضای STARS ساخته شده و نامش Nemesis است.

همانطور که از نامش پیدا است، حتی طبق استانداردهای ۱۹۹۹،  Nemesis یک نیروی وحشتناک است که تا آخر بازی، بازیکنان را دنبال می­‌کند، او بسیار شبیه به Tyrant از نسخه Resident Evil 2 است. درست مانند نسخه Resident Evil 7 که دقایقی قبل درباره آن صحبت کردیم، نسخه Resident Evil 3: Nemesis دارای یک داستان منحصر به فرد است که حول اتفاقات Raccoon City می­‌چرخد.

۷- بازی Resident Evil – Code: Veronica

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil – Code: Veronica

تاریخ انتشار اصلی: ۳ فوریه ۲۰۰۰

پلتفرم­‌ها: Dreamcast, PlayStation 2, GameCube, PlayStation 3, Xbox 360

Resident Evil – Code: Veronica اولین بازی از این مجموعه بازی‌­ها است که حتما باید آن را امتحان کنید. این بازی ابتدا در سال ۲۰۰۰ برای کنسول Dreamcast منتشر شد. این نسخه پس از وقایع Resident Evil 2 و Nemesis، داستان Claire Redfield را دنبال می­‌کند. این اولین نسخه از بازی­‌ها است که دارای محیط ۳ بعدی در زمان واقعی است و می­‌توانید دوربین را به هر شکلی که دلتان بخواهد تکان دهید.

با این حال، Dreamcast نتوانست در هنگام انتشار Code: Veronica آن را به خوبی به فروش برساند و در واقع فروش ضعیفی داشت. اگرچه این بازی، بعدها به PS2 و GameCube نیز آمد اما گرافیک­‌های Dreamcast تا آن زمان قدیمی شده بودند. اما امروزه، Code: Veronica هنوز هم یک بازی عالی از مجموعه بازی­‌های Resident Evil است و همه طرفداران Dreamcast باید آن را داشته باشند.

۸- بازی Resident Evil 5

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil 5

تاریخ انتشار اصلی: ۵ مارس ۲۰۰۹

پلتفرم­‌ها: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Nintendo Switch, Microsoft Windows, Android, Nvidia Shield TV

همانند نسخه Resident Evil 6، نسخه Resident Evil 5 نیز شدیدا روی بخش اکشن بازی تمرکز کرده است. با این حال، می‌­توان گفت که این نسخه به جذابیت نسخه قبلی‌اش نبود. کمپانی Capcom به جای اینکه به حالت صلح آمیز ژانر بقا و وحشت بازگردد، همان فرمولی که باعث موفقیت نسخه Resident Evil 4 شده بود را اجرا کرد و به جای ایجاد محیطی ترسناک بر روی بخش­‌های سریع و اکشن بازی تمرکز کرد.

اگرچه مدیریت مهمات و وسایل بازی، یکی از جنبه­‌های مثبت Resident Evil 5 محسوب می­‌شوند، اما باز هم بخش مبارزه مهم‌تر از سایر بخش‌ها است. به همین دلیل Resident Evil 5 بازی مناسبی است. البته در بخش سیستم و A.I. مشکلاتی دارد، اما به طور کلی تیراندازی در این بازی سرگرم کننده است، گرافیک‌­های بازی بسیار زیبا هستند و داستان بازی جذاب است.

۹- بازی Resident Evil Zero

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil Zero

تاریخ انتشار اصلی: ۱۲ نوامبر ۲۰۰۲

پلتفرم­‌ها: GameCube, Wii, Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch

Resident Evil Zero بازی بدی نیست، فقط یک بازی خیلی خوب محسوب نمی­‌شود. اگرچه این نسخه به عنوان پنجمین قسمت از بازی منتشر شد، اما در واقع مقدمه­‌ای برای نسخه اول بازی است. داستان بازی، تصاویر و صداهایش، مخصوصا برای طرفداران Resident Evil، بسیار جذاب هستند. با این حال، چندین تغییر در فرمول Resident Evil ایجاد کرده است.

در نسخه Resident Evil Zero شما باید به جای دو شخصیت بازی کنید. اگرچه تغییر زاویه دید در Resident Evil همواره مورد توجه بوده است، اما این تغییرات در نسخه Zero، حس ناخوشایندی ایجاد کرده و غیرضروری به نظر می‌­رسد. علاوه بر این، در نسخه Zero از جعبه­‌های وسایل (item boxes) که در نسخه­‌های قبلی Resident Evil وجود داشتند، خبری نیست و بدین ترتیب بازیکنان مجبور هستند وسایل غیرضروری را رها کنند و در صورت لزوم دوباره به دنبال آن‌ها بروند.

۱۰- بازی Resident Evil 6

بهترین بازی‌ های Resident Evil
بازی Resident Evil 6

تاریخ انتشار اصلی: ۲ اکتبر ۲۰۱۲

پلتفرم­‌ها: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Nintendo Switch, Windows

این نسخه از نظر منتقدان یک شکست محسوب می­‌شود اما از نظر تجاری یک موفقیت بزرگ بوده است. Resident Evil 6 بیشتر بر روی بخش اکشن بازی تمرکز کرده است و در این نسخه از کمبود منابع، تنهایی و وحشت موجود در نسخه­‌های قبلی، خبری نیست. Resident Evil 6 به جای تمرکز بر یک داستان واحد، بر روی چهار داستان جداگانه تمرکز کرده است که هر یک از آن‌ها درباره یکی از شخصیت­‌های بازی است.

اگرچه تمرکز بر داستان­‌های مختلف باعث افزایش تنوع در بازی است، اما این داستان­‌ها پایان جذابی نداشتند. هیچکدام از آن‌ها جزییات جدیدی به بازی اضافه نکرده و به همین دلیل تجربه‌­ای ناموزون و پراکنده­ ایجاد نمودند. با این حال، Resident Evil 6 هنوز هم یک بازی اکشن مناسب به همراه داستانی خوب و گرافیکی زیبا است.

منبع: Digital Trends

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =