حل مشکل صدای پلی‌استیشن ۴ با چهار روش ساده

حل مشکل صدا PS4 با چهار روش بسیار ساده

اگر شما هم از مشکل صدا PS4 خود کلافه شده اید و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن و پیدا کردن علت صدای PS4 هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. 

مشکل صدای PS4 یکی از مشکلات آزار دهنده این کنسول است که در هنگام اجرای بازی های سنگین، حتی بیشتر از قبل نیز شده و حسابی شما را کلافه خواهد کرد. مطمئنا شما هم روش‌های مختلفی را برای کاهش صدای کنسول بازی خود بکار گرفته‌اید، اما ما در این مقاله چهار روش کارساز برای کاهش صدای فن PS4 را معرفی می‌کنیم که تاثیر قابل توجهی در آرامتر کردن پلی استینش ۴ شما دارد.

(نکته مهم: روش‌هایی هم وجود دارند که در آن‌ها باید کنسول خود را باز و دوباره ببندید. این باعث می‌شود گارانتی کنسول از بین برود، و منجر به صدمات جبران‌ناپذیر پلی‌استیشن ۴ می‌شود، پس مسئولیت آن با خودتان است.)

روش های حل مشکل صدا PS4

کنسول را بلند کنید

علت صدای PS4 می‌تواند دلایل مختلی داشته باشد، اما برخی صداهایی که می‌شنوید از تحرک بیش‌ازحد کنسول است. اما برخی از آن‌ها ناشی از اثر ارتعاشی جانبی هستند. زمانی که بازی‌ای می‌کنید که به کنسول فشار می‌آورد، تمام بخش‌های درون کنسول نه‌تنها باعث می‌شوند پلی‌استیشن ۴ شما بلرزد، بلکه تمام قطعات چوب کامپوزیتی که کنسول را روی آن قرار دادید هم خواهد لرزید. بین کنسول و شلفی که می‌خواهید کنسول را روی آن قرار دهید، فاصله‌ای ایجاد کنید.

علت صدای PS4
علت صدای PS4

یک راه برای انجام این کار استفاده از پد لرزه-میرایی است. هرکسی که ماشین ظرف‌شویی خود را روی مابینت گذاشته باشد با این وسیله آشنایی دارد، اما برای بقیه افراد باید بگوییم که این وسیله از لرزش ماشینتان مانند یک بسته رامبل N64 جلوگیری می‌ کند. کافی است آن را زیر هرچیزی که می‌خواهید بی‌صدا شود قرار دهید و به کارتان برسید. برخی پدها ضخیم هستند و ورقه‌هایی از جنس فوم هستند. برخی دیگر چیزی شبیه کاغذ لاستیکی می‌مانند. تمامی انواع این وسیله کارشان را انجام می‌دهند.

برای انجام کاری جالب‌تر، پدهایی نمدی یا همان چیزی که زیر پایه‌های میز قرار می‌دهید را زیر چهار طرف کنسول قرار دهید. البته که مانند یک پد با اندازه کامل اثر نخواهد داشت، اما حداقل با قرار دادن یک پد در مرکز اتاق، دکور منزلتان بهم نمی‌ریزد. با این کار هم لرزش کنسول را به حداقل می‌رسانید.

روش دیگر سرمایه‌گذاری روی پایه دیواری است. اگر پلی‌استیشن ۴ به شکل عمودی قرار بگیرد ممکن است طبیعی به نظر نرسد، اما هنوز هم کار می‌کند. و برخلاف استندهای عمودی روی میز، قرارگیری روی پایه‌های دیواری راه‌های تهویه‌ای را مسدود نخواهند کرد. فقط یک مسئله باقی می‌ماند: سعی کنید ذهنتان را با ایده پلی‌استیشن غیر افقی تطبیق دهید (یک مانع ذهنی که برای برخی افراد غیرقابل‌تحمل است).

 گاهی گردگیری کنید

گردگیری شاید سخت‌ترین و بدترین کار باشد، اما باز هم باید به طور مرتب انجامش دهید. و اگر آن را برای دستگاه‌های تهویه خود انجام نمی‌دهید، حداقل برای سیستم بازی خود انجامش دهید. مسئله ساده است: خاک باعث می‌شود فن خنک کننده پلی‌استیشن ۴ دو برابر سخت‌تر کار کند، و کاهش صدایی نداشته باشد. (فن خنک کننده تنها یکی از بخش‌های سیستم خنک کننده پلی‌استیشن ۴ است. برای افرادی که به دنبال توضیح درباره نحوه کارکرد آن هستند، باید بگوییم که بهتر از ویدیویی که از سوی TronicsFix منتشر شده را ببینید، در این ویدیو نحوه کارکرد به‌صورت مختصر و واضح توضیح داده شده است.)

مشکل صدا فن PS4
گاهی گردگیری کنید

همچنین می‌توانید یک پوشش برای کنسول بخرید که از ورود گرد و غبار جلوگیری کند. فقط یادتان باشد که هر بار دستگاه را روشن می‌کنید باید آن را بردارید. در غیر این صورت، خطر گرم شدن بیش‌ازحد پلی‌استیشن ۴ وجود دارد – اشتباهی که مطمئناً کاری برای رفع آن وجود ندارد. در حقیقت، برای مراقبت بیشتر، باید قبل از اینکه پوشش را روی کنسول قرار دهید، آن را کاملاً خاموش کنید. حتی در حالت استراحت هم کنسول گرما دارد، البته گرمای آن نسبت به زمانی که به طور کامل روشن است کمتر است. کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.

یک کابل HDMI بلند بخرید

نیازی نیست پلی‌استیشن ۴ شما در مجاورت تلویزیون قرار بگیرد. کنسول را در کمد یا اتاق مهمان قرار دهید و از یک کابل HDMI برای اتصال آن به تلویزیون استفاده کنید، و هر جا که ممکن بود از پایه‌های دیواری استفاده کنید.

مشکل صدا پلی استیشن 4

نکته: این روش برای افرادی که حیوان خانگی، کودک دارند یا با افراد کم هوش زندگی می‌کنند کاربرد ندارد.

جایگزینی خمیر حرارتی را هم در نظر بگیرید

درون پلی‌استیشن ۴ یک جسم از ماده رسانای حرارتی وجود دارد و خمیر حرارتی نام گرفته است. به طور خلاصه، این ماده با انتقال گرما به شما کمک می‌کند سیستم را خنک نگه دارید، و مقداری از حجم کار خنک کردن سیستم را بر عهده می‌گیرد. پس از استفاده متمادی و چندساله، خمیر حرارتی ممکن است از بین برود. با تعویض آن می‌ توانید فشار روی سیستم خنک کننده را کاهش دهید. از این طریق صدای بسیار بلند کنسول را کاهش خواهید داد اما این روند باید به‌صورت بسیار دقیقی انجام شود.

پس از اینکه شروع به کار کنید، از خطرات موجود آگاهی کامل پیدا کنید. زیرا باید کنسول را باز کرده و دوباره ببندید، این احتمال وجود دارد که چیزی را نابود کنید و نتوانید درستش کنید. (بله، این یکی از همان روش‌های مذکور است که گارانتی را مستقیماً نابود می‌کند.) با احتیاط کار کنید – و اگر اشتباه کردید به‌هیچ‌وجه من و سایتمان را مقصد ندانید..

معمولاً، خمیر حرارتی با هر چیز کاربردی‌ای همراه می‌شود. گاهی، با MX-4 محبوب Arctic، گاهی در آمپول‌های بیمارستانی برای تزریق آسان فروخته می‌شوند. پس نیازی نیست نگران پیدا کردن آن باشید. تمام چیزی که نیاز دارید. انبردست، پیچ‌گوشتی مطمئن، مجموعه کوچکی از ابزار بررسی احتمالاً در جعبه‌ ابزارتان وجود دارد.

مشکل صدا پلی استیشن 4
جایگزینی خمیر حرارتی را هم در نظر بگیرید

ما نحوه تعویض این خمیر را در مقاله باز کردن کنسول پلی استینش ۴ به خوبی توضیح داده ایم.. اما حواستان باشد از کدام دستورالعمل پیروی می‌کنید. شکاف مدل‌های مختلف پلی‌استیشن ۴ با هم فرق دارند؛ یک راهنمای گام به گام برای پلی‌استیشن ۴ پرو ممکن است برای پلی‌استیشن ۴ اسلیم کاربردی نداشته باشد. پس اشتباهاً انتخاب نکنید.

منبع: Kotaku

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =