پورت EXT در دسته بازی پلی استیشن ۴

به طور کلی کنسول پلی استیشن ۴ در مقایسه با ایکس باکس وان پورت های کمتری دارد. به همین علت است که ایکس باکس وان ابعاد بیشتری در مقایسه با کنسول پلی استیشن دارد. این پورت ها که هر یک به تنهایی به یک کنترل کننده نیاز دارند، ابعاد بیشتری را برای ایکس باکس وان رقم زده اند. البته نا گفته نماند که ابعاد خود پورت ها نیز نقش به سزایی در تغییر سایر دستگاه ها ایفا می کنند.

ویژگی های پورت EXT

حتما تا کنون پورت EXT را بر روی کنترلر Dual Shock 4 دیده اید. اما آیا با کاربرد آن آشنایی دارید؟ به طور کلی کنترلر Dual Shock 4 برای کنسول پلی استیشن ۴ بسیار ایده آل است. شما بر روی این کنترلر می توانید یک مینی USB و جک ۳.۵ میلی متری را مشاهده کنید. علاوه بر این یک پورت دیگری در این کنترلر به چشم می خورد که EXT نام دارد. در صورتی که قصد شارژ کنترلر را داشته باشید، می توانید از پورت EXT کمک بگیرید. این پورت خاصیت های دیگری هم دارد. به عنوان مثال می توانید با استفاده از EXT، کیبوردتان را نیز به کنسول متصل کنید.

کاربرد های پورت EXT

شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا اجباری برای استفاده از این پورت به منظور شارژ کنترلر وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که هیچ اجباری دراین زمینه وجود ندارد. اما پورت EXT در مقایسه با پورت USB از سرعت بیشتری برای شارژ کنترلرها برخوردار است. حالا شاید این سوال برایتان مطرح شود که مگر اختلاف زمانی این دو پورت در شارژ کنترلرها چقدر است؟

در پاسخ این سوال هم باید بگوییم که اتفاقا همین اختلاف زمان شارژ کردن، کاربران را به استفاده از پورت EXT ترغیب کرده است. در صورتی که شما برای شارژ کنترلرها از داک شارژ استفاده کنید، به زمانی نیم ساعته احتیاج خواهید داشت تا شارژ کنترلر پر شود. اما در صورتی که در این مورد از پورت USB استفاده کنید، باید حداقل ۲ ساعت به کنترلرها زمان دهید تا شارژ شوند. البته باید اعتراف کرد که پورت یو اس بی در یک موضوع در جایگاه بالاتری نسبت به پورت EXT قرار می گیرد.

آن هم موضوع استفاده از کنترلر در زمان شارژ است. در صورتی که شما از پورت EXT برای شارژ استفاده کنید، امکان استفاده از کنترلر را در طول این مدت نخواهید داشت. اما پورت یو اس بی این اجازه را به شما خواهد داد. با کمک پورت EXT می تواند دسته ها را در زمانی که در کنار کنسول قرار ندارند، با استفاده از داک شارژ، فول انرژی کنید. این ویژگی که یکی دیگر از قابلیت های مهم پورت EXT به حساب می آید که در پورت یو اس بی به چشم نمی خورد.

نکات قابل توجه در زمینه شارژ کنترلرها

  • تمامی کنترلرهای پلی استیشن ۴ دارای باتری های داخلی هستند. در واقع شما دسترسی مناسبی به ان ندارید. پس شاید بهتر باشید بیشتر مراقب کنترلرهای خود باشید.
    شاید این سوال برایتان مطرح باشد که چطور می توانیم بفهمیم کنترلرها به چه اندازه شارژ دارند. پاسخ بسیار ساده است! فقط کافیست تا دکمه PS را تنها برای چند لحظه نگه دارید. در ادامه خواهید دید که میزان باتری باقی مانده برای کنترلر بر روی صفحه به نمایش در آمده است.
  • اگر می خواهید بهتر از کنترلرهای خود مراقبت کنید، بهتر است که سالی یک بار دسته ها را کاملا خالی کنید و در ادامه مهلت دهید تا ۱۰۰ درصد شارژ شوند . این کار به کالیبره شدن دسته ها کمک به سزایی می کند.
  • نکته دیگری که به طولانی شدن عمر کنترلرها می انجامد، به موضوع دمای محل شارژ اختصاص دارد. در صورتی که کنترلرها را در دمای ۱۰ تا ۳۰ درجه شارژ کنید، می توانید فضای مناسب تری را برایشان فراهم کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفید و کاربردی در مورد پورت EXT و نحوه شارژ کنترلرها به دست آورده باشید. یادتان باشد که دسته ها نقش به سزایی در بازی های ویدئویی ایفا می کنند و می توانند تا حد زیادی هیجان بازی را برایتان بیشتر کنند. بنابراین با محافظت درست از آنها می توانید از پرداخت هزینه های دوباره و گزاف جلوگیری کنید.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =