چگونه گرافیک پلی استیشن ۴ را بهتر کنیم؟

چگونه گرافیک پلی استیشن 4 را بهتر کنیم؟

کیفیت گرافیک عالی یکی از مشخصه های اصلی کنسول های بازی پلی استیشن امروزه است و کاربران توجه زیادی به این موضوع دارند. فرقی نمی کند شما کاربر پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، یا نینتندو سوییچ باشید، قبل از هر چیزی قضاوت شما از یک بازی بر اساس نحوه ارائه آن است.

با وجود اینکه زمانی که بازی ها عرضه می شوند، وضوح تصویر و نرخ فریم بالایی ندارند، اما روش های بسیار زیادی برای بهبود جذابیت بصری یک بازی با استفاده از کنسولی که شما برای خرید انتخاب کرده اید وجود دارد، به خصوص وقتی که صحبت از پلی استیشن ۴ باشد.

چگونه گرافیک پلی استیشن 4 را بهتر کنیم؟
چگونه گرافیک پلی استیشن ۴ را بهتر کنیم؟

اگر می خواهید بازی هایی که با کنسول پلی استیشن ۴ انجام می دهید کیفیت بالایی داشته باشد و به اصطلاح بدرخشد، احتمالاً باید کنسول پلی استیشن ۴ پرو را خریداری کنید.

در این کنسول نه تنها بازی ها به طور خاص در سیستم پیشرفته تری اجرا می شوند، بلکه وضوح تصویر و نرخ فریم به ترتیب برابر ۱۰۸۰ پیکسل و ۶۰ فریم بر ثانیه است. گفتنی است که برخی کاربران این کنسول ها اطلاعی از نحوه بهینه سازی درست این ویژگی ها ندارند. اگر شما تلویزیونی دارید که از کیفیت ۴K پشتیبانی می کند، ابتدا مطمئن شوید که در تنظیمات سیستم پلی استیشن ۴ پرو خو، گزینه Enhanced Format را فعال کرده اید.

اگرچه پیشنهادات عالی و تغییرات صفحه نمایش را ارائه می دهد و می توانید به راحتی با سطح گرافیک ارائه شده کار کنید، اما اطمینان از این موضوع که گرافیک دستگاه همچنان بسیار خوب است پلی استیشن به اتاقی که در آن هستید نیز بستگی دارد (نورپردازی نقش مهمی را در این موضوع ایفا می کند).

همچنین می توانید تنظیمات ویدیو را با وارد کردن اندازه تلویزیون و تغییر محدوده RGB، HDR، و معیار Deep Color Output تغییر دهید. علی رغم مزایای گرافیکی اصلی که یک کنسول پلی استیشن ۴ پرو با خود دارد، راه هایی نیز برای بهبود ارائه توسط تلویزیون شما وجود دارد. احتمالاً تلویزیون شما در قسمت تنظیمات خود دارای یک گزینه ی Picture Mode می باشد، آن را به گزینه Game تغییر داده و عملکرد خودکار را خاموش کنید.

همچنین می توانید پیش روید و تنظیمات اصلی برای رنگ (color) و روشنایی (Brightness) را تغییر داده و به ۵۰ برسانید. اگر تلویزیون شما دارای گزینه سنسور نور (Light Sensor) است، آن را هم خاموش کنید.

اگرچه در تئوری، این کار باعث می شود نور صفحه نمایش شما به طور خودکار، بر اساس اتاقی که در آن حضور دارید تنظیم شود، اما اغلب نمی تواند با نور ساعات مختلف روز تنظیم شود و ممکن است باعث سردرد شما شود، احتمالاً همگی می دانید که این تغییرات نوری نامناسب به چشم هایتان هم فشار خواهد آورد. تا جایی که تنظیمات خاصی مهم هستند، باید تنظیمات نور فردی (individual Brightness)، رنگ (Color)، وضوح (Clarity) نیز برای بازی Playstation درت تلویزیون بهینه سازی شده باشد.

برای تغییرات نوری، سعی کنید کنتراست را به ۱۰۰ رسانده، Black Label در مقدار ۵۰ و Gamma نیز در نقطه ۰ باشد. همینطور پیش روید و گزینه های Black Adjust و Advances Contrast Enhancer را نیز خاموش کنید، بهتر است این گزینه ها خاموش شوند. برای رنگ، Hue را در نقطه ۰ گذاشته و Live Color را در بالاترین مقدار قرار دهید. دمای رنگ (Color Temperature) باید در مقدار Expert 1 باشد، در حالی که فضای رنگ (Color Space) باید به صورت خودکار باقی بماند.

چگونه گرافیک پلی استیشن 4 را بهتر کنیم؟
چگونه گرافیک پلی استیشن ۴ را بهتر کنیم؟

همچنین گزینه دمای رنگی پیشرفته (Advanced Color Temperature) را نیز به حالت خودکار بگذارید. درباره وضوح، Sharpness باید در مقدار ۵۰ باشد و همه گزینه های دیگر شامل Reality Creation، Random Noise Reduction و Digital Noise Reduction نیز باید خاموش باشند.

با انجام راه ها و ترفندهایی که در این مقاله گفته شد، احتمالاً کنسول پلی استیشن ۴ شما اکنون کیفیت بالایی را بدون در نظر گرفتن این موضوع که در حال اجرای چه بازی ای Playstation 4 هستید، به نمایش خواهد گذاشت. البته به خاطر داشته باشید که گرافیک به شدت به شرکت توسعه دهنده بازی نیز بستگی دارد، این بدان معنا است که نمونه هایی وجود دارند که با کیفیت گرافیکی آن ها قابل کنترل نیست.

گفتنی است که عناوین بسیار زیادی در پلی استیشن  وجود دارند که کیفیت گرافیکی بازی خود را تضمین می کنند‌، پس اصلا نگران نباشید، احتمالاً بازی ای که شما انتخاب می کنید هم یکی از همان بازی ها خواهد بود.

 

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پنج =