آموزش استریم با پلی استیشن ۵ در توییچ و یوتیوب

آموزش استریم در توییچ با پلی استیشن 5

در این بخش نحوه استریم با کنسول پلی استیشن ۵ (PS5) در توییچ و یوتیوب را به شما آموزش خواهیم داد تا به آسانی بتوانید گیم پلی و مهارت‌های خود در بازی‌های ویدئویی را با دوستان و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. 

نحوه استریم در توییچ با پلی استیشن ۵

برای شروع تنظیم استریم گیم پلی، ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت توییچ ایجاد کنید و سپس آن را به کنسول پلی‌استیشن ۵ خود متصل کنید. برای این کار مانند تصاویر زیر ابتدا به بخش  Setting > Users and Accounts > Link with Other Services رفته و اکانت خود را با کنسول PS5 لینک کنید

نحوه استریم با PS5
نحوه استریم با PS5

هم با بارگذاری بازی‌ای که می‌خواهید استریم کنید، فشار دادن دکمه Create، و انتخاب نماد پخش انجام دهید.

اگر اولین بار است که می‌خواهید این کار را کنید، احتمالاً متوجه می‌شوید که نماد توییچ “عدم اتصال” نشان داده می‌شود. اتصال حسابتان را به یکی از روش‌های زیر می‌توانید انجام دهید:

  • از دستگاه موبایلی استفاده کنید که به حساب توییچ شما متصل است، می‌توانید کد QR را روی صفحه بعد اسکن کنید.
آموزش استریم در Twitch با پلی استیشن 5
نحوه استریم در توییچ با پلی استیشن ۵
  • در صفحه مرورگر به tv/activate بروید و مطمئن شوید که در آن مرورگر به حساب توییچ خود متصل هستید.
اتصال توییچ به پلی استیشن 5
نحوه استریم در توییچ با پلی استیشن ۵

زمانی که به گزینه مرحله بعد رسیدید، کدی که روی صفحه پلی‌استیشن ۵ ظاهر شده را وارد می‌کنید تا اتصال را تأیید کنید. این کد هر بار تغییر خواهد کرد. زمانی که حسابتان با موفقیت وصل شد، تأییدیه‌ای را روی پلی‌استیشن ۵ خواهید دید.

اگر می‌خواهید اتصال را قطع کنید، یا با حساب دیگری جایگزین کنید، می‌توانید این کار را با رفتن به بخش Setting > Users and Accounts > Link with Other Service رفته و گزینه Unlike را انتخاب کنید.

آموزش استریم در پلی استیشن 5
نحوه استریم در توییچ با پلی استیشن ۵

زمانی که این مراحل را کامل کردید، پس از ضربه زدن روی دکمه Create دکمه پخش را فشار دهید تا وارد پخش زنده شوید، و عنوانی برای استریم خود انتخاب کنید. ضربه به دکمه …. به شما امکان تغییر چندین تنظیمات را می‌دهد، مثلاً می‌توانید دوربین پلی‌استیشن را روشن کنید، صدای چت را روشن یا خاموش کنید، نمایش چت را قطع کنید، و کیفیت ویدیو را انتخاب کنید. (حداقل ۱۲۸۰×۷۲۰ @ ۳۰fps تا حداکثر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ @ ۶۰fps)

نحوه استریم در یوتیوب با PS5

برای شروع استریم گیم پلی، باید ابتدا حساب پلی‌استیشن خود را به یوتیوب متصل کنید. برای این کار می‌توانید هم به بخش Setting > Users and Account > Link with Other Services بروید، و هم بازی مورد نظرتان را با فشردن دکمه Create و انتخاب نماد پخش بارگذاری کنید.

آموزش استریم در یوتیوب با PS5
نحوه استریم در یوتیوب با PS5

اگر اولین بار است که این کار را در پلی‌استیشن ۵ انجام می‌دهید، نماد یوتیوب را با نشان “عدم اتصال” مشاهده خواهید کرد. با اتصال حساب، مرورگر وب پلی‌استیشن باز شده و باید با آدرس ایمیل خود وارد حساب یوتیوب شوید.

آموزش استریم با Youtube
نحوه استریم در یوتیوب با PS5

زمانی که اجازه دسترسی PlayStation Network در حساب یوتیوب به شما داده شد، اتصال کامل شده است، اما اگر اولین بار است که به حساب یوتیوب متصل می‌شوید، باید با وارد شدن به وب‌سایت یوتیوب، حسابتان را تأیید کنید. برای این کار لازم است حسابتان را از طریق گوشی موبایل هم تأیید کنید.

آموزش استریم در یوتیوب با پلی استیشن 5
نحوه استریم در یوتیوب با PS5

می‌توانید این کار را با پیامک تأیید یا پیامک صوتی انجام دهید. زمانی که حساب شما در این صفحه تأیید شد، باز هم ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا یوتیوب حسابتان را به طور کامل تأیید کند و تا آن زمان نمی‌توانید کارتان را انجام دهید، حتی اگر همان لحظه گفته شد که حسابتان تأیید شده است.

اگر می‌خواهید اتصال حسابتان را قطع کنید یا آن را با حساب دیگری جایگزین کید، می‌توانید این کار را با رفتن به بخش Setting > Users and Accounts > Link with Other Services و انتخاب گزینه Unlink انجام دهید.

آموزش استریم با یوتیوب
نحوه استریم در یوتیوب با PS5

زمانی که این مراحل تمام شد، پس از ضربه به دکمه Create، دکمه پخش را فشار دهید تا بازیتان را به صورت زنده پخش کنید، همچنین عنوانی برای استریم­تان انتخاب کنید. ضربه به دکمه …. به شما امکان تغییر چندین تنظیمات را می‌دهد، مثلاً می‌توانید دوربین پلی‌استیشن را روشن کنید، صدای چت را روشن یا خاموش کنید، نمایش چت را قطع کنید، و کیفیت ویدیو را انتخاب کنید. (حداقل ۱۲۸۰×۷۲۰ @ ۳۰fps تا حداکثر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ @ ۶۰fps)

 

منبع: IGN

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =