بهترین بازی‌های بچه‌گانه ایکس باکس وان

بهترین بازی های کودکانه ایکس باکس وان ْ

اگر قصد دارید برای کودک خود چندین بازی ایکس باکس وان تهیه کنید و نمی دانید کدام عناوین بازی مناسب سن فرزند شماست، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا ۱۵ بازی بچه گانه و مناسب کودکان ایکس باکس وان (Xbox One) را به شما معرفی کنیم. 

شاید تصور کنید که اکثر عناوین بازی‌های ویدئویی امروزی برای بزرگسالان ساخته می‌شوند، اما برخلاف آنچه تصور می‌شود امروزه شاهد طیف گسترده‌ای از بازی‌های مناسب کودکان و سنین پایین هستیم. کنسول ایکس باکس وان نیز مانند هر پلتفرم محبوب گیمینگ دیگری از عناوین جذاب و مهیج کودکانه ای برخوردار شده است. عناوینی به دور از خشونت و مفاهیم مختص بزرگسالان و با طراحی فانتزی که می‌توانند تا ساعت‌ها فرزند شما را سرگرم سازند. ما بهترین و جذابترین بازی های کودکانه ایکس باکس وان را برایتان جمع آوری کرده‌ایم تا بدون معطلی بهترین انتخاب‌های ممکن را داشته باشید.

لیست بازی های کودکانه ایکس باکس وان

 بازی Super Lucky’s Tale

کمپانی توسعه دهنده: Playful Corp.

کمپانی منتشرکننده: Microsoft

Super Lucky’s Tale
 بازی Super Lucky’s Tale

بازی Super Lucky’s Tale با بازگشت به بهترین شکل ممکن، یکی از پلتفرمرهای سه‌بعدی کلاسیک مشابه با دوره N64/PS1 است. به این بازی مانند ترکیبی از بازی‌هایی مانند Banjo-Kazooie و Crash Bandicoot فکر کنید، سطوح پلتفرمی خطی‌تر اما با آیتم‌های بسیاری برای جمع‌آوری.

شما به عنوان Lucky، که روباه کوچک و زیبایی است و باید جلوی Jinx از دزدیدن Book of Ages قدیمی را بگیرید. این بازی بسیار ساده است و برای کودکان مناسب است، و البته با پیشرفت در بازی به مرور پیچیده‌تر می‌شود، اگرچه چیزی نیست که یک کودک نتواند از عهده‌اش بربیاید. اگر به دنبال پلتفرمر قدیمی مدرسه‌ای هستید و نمی‌خواهید فرزندتان را در معرض بازی‌های ترسناکی مانند Crash’s The High Road قرار دهید، پس بازی Super Lucky’s Tale گزینه مناسبی است.

بازی Plants vs Zombies: Battle For Neighborville

کمپانی توسعه دهنده: PopCap Games

کمپانی منتشرکننده: EA

بهترین بازی های بچه گانه ایکس باکس وان
بازی Plants vs Zombies: Battle For Neighborville

تمامی بازی‌های این لیست دارای آن خطرات پنهانی هستند که باید فرزندانتان را از آن‌ها مطلع کنید، تنها راه هم این است که بیشتر از آن‌ها بازی کنید. بازی  Plants vs Zombies: Battle For Neighborville احتمالاً شگفت‌انگیزترین نمونه این بازی‌هاست، زیرا دست کمی از بازی اصلی ندارد، و هر چیزی را به نمایش می‌گذارد.

مجموعه بازی Plants vs Zombies را در دنیای تیراندازی سوم شخص دسته‌ای در نظر بگیرید، Battle For Neighborville نسبت به عنوان قبلی خود یعنی Garden Warfare titles پیشرفت زیادی داشته است. Neighborville فعالیت‌های مشارکتی/تک نفره بازی را بیشتر کرده، سطوح کمپینی بیشتر و همچنین مأموریت‌ها و مناطق برای گیاهان و زامبی‌ها بیشتر شده، در عین حال نوع بازی چند نفره و بقای مشابه حفظ شده و باعث می‌شود شما برای یافتن چیزهای بیشتر، به این بازی برگردید.

بازی Sonic & All-Stars Racing Transformed

کمپانی توسعه دهنده: Sumo Digital

کمپانی منتشرکننده: SEGA

بازی Sonic & All-Stars Racing Transformed
بازی Sonic & All-Stars Racing Transformed

رابطه نینتندو و ایکس باکس بسیار بهتر شده است، و عنوان انحصاری قبلی مایکروسافت یعنی Cuphead اکنون راهی نینتندو سوییچ شده است. متأسفانه شک داریم که رابطه ناگهانی آن‌ها باعث شود Mario Kart 8 Deluxe نیز به ایکس باکس وان راه پیدا کند، پس باید به Sonic & All-Stars Racing Transformed قانع شویم.

گفتیم “قانع شدن”، اما Sonic & All-Stars بیشتر از تمام عناوین جایگزینی است که نینتندو ارائه کرده، این بازی برخی از بزرگ‌ترین طلسم‌ها در بازی‌های مسابقه‌ای را برای این سنین با هم ترکیب می‌کند. اگرچه بازی ۴ نفره ممکن است کمی رقابتی به نظر برسد، اما ممکن است کمی هم بامزه باشد، شما و کودکانتان هر بار برای پیدا کردن و تجربه چیزهای متفاوت زمان بیشتری را سپری خواهید کرد.

بازی Gang Beasts

کمپانی توسعه دهنده: Boneloaf

کمپانی منتشرکننده: Double Fine

Gang Beasts
بازی Gang Beasts

عنوان دیگری که اخیراً به این لیست اضافه شده بازی Gang Beasts است که یکی از بهترین بازی های بچه گانه ایکس باکس وان به شمار می رود. بهتر است کودکان در یک بازی ویدیویی سعی کند همدیگر را خفه کنند تا اینکه در واقعیت همدیگر را از پله‌ها به پایین پرت کنند.

جنجال‌های جسمی نیز پدیده بسیار عظیمی در سراسر جهان است. بازی Gang Beasts شباهت زیادی به بازی‌های دیگر موجود در این لیست دارد، و برای بازی‌های خانوادگی عالی است. با وجود کنترلرهای کافی، کل خانواده می‌توانند بازی کنند، و ماهیت غیرقابل‌پیش‌بینی بازی باعث شده هیچ‌کس نتواند بر بازی تسلط کامل پیدا کند.

بازی TrackMania Turbo

کمپانی توسعه دهنده: Nadeo

کمپانی منتشرکننده: Ubisoft

TrackMania Turbo
بازی TrackMania Turbo

جذابیت بازی‌های مسابقه‌ای در این است که هرکس می‌تواند فرضیه اصلی را متوجه شود: سریع‌ترین باشید. بازی TrackMania Turbo یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های مسابقه‌ای است که می‌توانید داشته باشید، عمدتاً به این دلیل که تنها رقیبتان خودتان هستید. به جای مسابقه با دیگران، در بین صدها مسیر، با بهترین زمان خودتان رقابت خواهید کرد.

سختی کم بازی باعث شده برای کودکان عالی باشد، به خصوص اگر طرفدار ماشین‌سواری باشند، اما جذابیت اصلی بازی ایجاد مسیر است. اگر بخواهید خلاقیتتان را در روش‌های مختلف نشان دهید، مسیرهای جذاب ایجاد کنید و از آن‌ها بخواهید این مسیرها را امتحان کنند.

بازی Yooka-Laylee

کمپانی توسعه دهنده: Playtonic Games

کمپانی منتشرکننده: Team17

بازی Yooka-Laylee
بازی Yooka-Laylee

اگرچه بازی‌های اصلی Playtonic در زمان راه اندازه باعث تعجب زیادی نشدند، اما نمی‌توان انکار کرد که بازی Yooka-Laylee بازی سرگرم‌کننده‌ای برای کودکان بازیگوش است. شما به عنوان یک آفتاب‌پرست و یک خفاش باید جهان­‌هایی را بررسی کرده و سعی کنید افراد شرور Capital B و سازمان‌های شیطانی را متوقف کنید.

رنگ‌های روشن و صحنه‌های طنزآمیز بازی باعث می‌شود کودک حس خوبی داشته باشد و سرگرم شود. با وجود حالت چند نفره برای دو بازیکن، و انجام بازی‌های کوچک برای چهار نفر، بازی Yooka-Laylee می‌تواند از تمام اعضای خانواده در شب پذیرایی کرده و آن‌ها را سرگرم کند.

بازی SpeedRunners

کمپانی توسعه دهنده: DoubleDutch Games

کمپانی منتشرکننده: TinyBuild Games

بازی SpeedRunners
بازی SpeedRunners

شاید بازی SpeedRunners غیر سنتی‌ترین بازی مسابقه‌ای باشد که تا کنون ساخته شده و به همان اندازه رقابتی و لذت‌بخش باشد. در این بازی تا چهار نفر می‌توانند در یک بازی ترکیبی پلتفرمی/مسابقه‌ای دو بعدی بر سرعت بیشتر باهم رقابت کنند، و نیازی نیست در مدتی که صفحه‌نمایش به اجبار خاموش شده کنار بایستند و می‌توانند به بازی ادامه دهند.

اگرچه ممکن است بازی SpeedRunners  زیاد تأثیرگذار به نظر نرسد، اما واقعیت این است که بازی در اصل یک نسخه پلتفرمی از Mario Kart است که با قدرت پیشرفته تکمیل شده و به یک مسابقه واقعی تبدیل شده است. اگرچه بازی SpeedRunners  ممکن است تنشی را در بین خانواده ایجاد کند، اما طولی نخواهد کشید که به ادامه بازی می‌پردازید. این بازی خیلی عالی است.

بازی Sonic Mania Plus

کمپانی توسعه دهنده: Christian Whitehead, HeadCannon, PagodaWest Games

کمپانی منتشرکننده: SEGA

بازی Sonic Mania Plus
بازی Sonic Mania Plus

اگرچه بازی Sonic Mania Plus توسط کمپانی SEGA توسعه نیافته است، اما بهترین بازی سونیک اخیر است. اگر می‌خواهید به کودکانتان یاد دهید بازی چگونه باید باشد، آن‌ها را با Sonic Mania Plus سرگرم کنید. ممکن است گله و شکایت‌هایی درباره سبک گرافیک قدیمی یا “نبود حالت بتل رویال” (این همان چیزی است که کودکان دوست دارند، درست است؟) بشنوید، اما خیلی زود تمامی این‌ها حل می‌شوند.

بازی Sonic Mania Plus، یک بازی رترو از استودیویی مدرن است و همان میراثی را با خود دارد که توسط چهار بازی اول سونیک ساخته شده بود، پس انتظار پلتفرم دو بعدی را در بهترین حالتش داشته باشید، البته هیچ نشانه‌ای از Big The Cat نیست. بازی Sonic Mania Plus یک بازی خانوادگی درخشان است، که علاوه بر حفظ هیجان‌های رترو برای جوانان نسل قدیم، چیزهای جدیدی هم برای نسل جوان‌تر دارد.

بازی Rocket League

کمپانی توسعه دهنده: Psyonix

کمپانی منتشرکننده: Psyonix

بازی راکت لیگ ایکس باکس وان
بازی Rocket League

این بازی باید با کمی مواظبت و احتیاط همراه باشد. بازی Rocket League برای بازی با فرزندانتان عالی است، اما اگر می‌خواهید آن را به صورت آنلاین بازی کنید باید کمی مواظب باشید. ترکیب نادرست بین ماشین و فوتبالی که به روشی کار می‌کند که شما متعجب می‌شوید که چرا قبلاً این‌طور بازی نکردید، بازی Rocket League باعث می‌شود کودک شما رقابتی‌تر شود.

با پشتیبانی از بازی ۴ نفره محلی، این بازی به‌اندازه‌ای قابلیت پخش مجدد دارد که بتوانید هر شب با اعضای خانواده‌تان بازی کنید، و Rocket League هنوز هم حالت‌ها و به‌روزرسانی‌هایی را به تمامی بازیکنان ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید با پشتیبانی از تقسیم صفحه‌نمایش می‌توانید بازی را به صورت آنلاین انجام دهید، اما مطمئن شوید که صدای گفتگو و صدای گفتگو درون بازی را قطع کنید. صحبت‌هایی انجام می‌شود که شاید برای کودکانتان مناسب نباشد.

بازی Hasbro Family Fun Pack

کمپانی توسعه دهنده: Ubisoft

کمپانی منتشرکننده: Ubisoft

بازی مونوپولی
بازی Hasbro Family Fun Pack

Monopoly ،Risk،Scrabble و Trivial Pursuit در این سال‌ها مهم‌ترین عناوینی بوده‌اند که برای انتخاب بازی‌های شبانه در نظر گرفته می‌شدند، و دلیل آن هم مشخص است. به شخصه من و خانواده‌ام همیشه طرفدار بازی‌های Frustration یا Trouble بودیم، همان‌گونه که در امریکا شناخته می‌شوند، اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که ما نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها را نداریم.

Trivial Pursuit یک نمایش مسابقه‌ای است که برای انجام آن نیازی به حضور شما در تلویزیون نیست، و نسخه دیجیتالی آن عناصر ارتباطی را ارائه می‌دهند که باعث اصلاح فرمول‌های کلاسیک می‌شود. خطر به شما اجازه می‌دهد تا تخیل‌های خود را بازی کنید، و Scrabble/Boggle (بسته به عرضه در انگلستان یا امریکا) باعث علاقه‌مندی شما به آن تنظیمات می‌شود. در عین حال، Monopoly Plus به شما نشان می‌دهد که زندگی عادلانه نیست و احتمالاً بدون تهدید اینکه کودکان به خاطر برنده نشدن به میز ضربه بزنند، تمام پول خود را از دست خواهید داد.

آن‌ها در عوض کنترلر خود در کنار تلویزیون می‌گذارند و می‌روند.

بازی Spyro Reignited Trilogy

کمپانی توسعه دهنده: Toys For Bob

کمپانی منتشرکننده: Activision

بازی Spyro Reignited Trilogy
بازی Spyro Reignited Trilogy

قبلاً درباره سختی بازی Crash Bandicoot صحبت کردیم، پس اگر به دنبال سه‌گانه بازسازی شده پلتفرمی برای کودکان هستید که باعث نشود کنترلر گران‌قیمت خود را به دیوار بکوبند، احتمالاً باید the Spyro Reignited Trilogy را انتخاب کنید.

مجموعه‌ای از سه بازی اول در این سری بازسازی شده است تا زیبایی مطلق سخت‌افزار نسل حاضر را نشان دهد، Reignited Trilogy سرگرمی جذابی از بازی‌های کلاسیک بی‌انتها است. دنیاهای شگفت‌انگیز و متنوع، گیم پلی دائماً در حال تغییر و طنز بازی باعث شده مجموعه‌ای از ماجراجویی‌های بی‌نقص خانوادگی رقم بخورد.

بازی Overcooked/Overcooked 2

کمپانی توسعه دهنده: Ghost Town Games

کمپانی منتشرکننده: Team17

بهترین بازی های بچه گانه Xbox One
بازی Overcooked/Overcooked 2

اگر می‌خواهید به کودکتان ارزش کار گروهی و همکاری را بیاموزید، بازی‌های Overcooked و Overcooked 2 گزینه‌های خوبی هستند. فقط اینکه احتمالاً باید هزینه‌ای برای آموزش این درس به کودکتان بپردازید، و ممکن است در طول این فرایند، کمی زبان رنگارنگ هم بیاموزند.

حداکثر ۴ بازیکن می‌توانند کنترل سرآشپزهای مختلف را در این بازی بر عهده بگیرند تا غذاهای خاص درست کنند. اگرچه این بازی در ابتدا ساده است، اما بازیکنان باید با خطرات محیطی و ارتباط نادرست مداومی مقابله کنند.

بازی Human: Fall Flat

کمپانی توسعه دهنده: No Brakes Games

کمپانی منتشرکننده: Curve Digital

بهترین بازی های بچه گانه ایکس باکس
بازی Human: Fall Flat

یکی دیگر از عناوین مبتنی بر فیزیک، بازی Human: Fall Flat است، این بازی برای افرادی مناسب است که به جای اذیت کردن همدیگر، ترجیح می‌دهند باهم کار کنند، اگرچه باز هم می‌توان آن کار را انجام داد. این بازی یک پلتفرمر سه‌بعدی منحصربه‌فرد است که شامل مراحل و معماهای متفاوت است، اما هیچ نشانه‌ای از نحوه حل آن‌ها وجود ندارد.

بیشتر مواقع، بیشتر از یک راه برای تمام کردن یک مرحله وجود دارد، و چندین روش پیش روی بازیکنان قرار دارد تا بتوانند به هدف نهایی‌شان برسند. این بازی از بازی چند نفره تا دو بازیکن پشتیبانی می‌کند، و در صورت بازی آنلاین تا ۸ نفر می‌توانند بازی کنند، و کل خانواده می‌توانند به هم کمک کنند تا از پس چالش‌های بازی Human: Fall Flat بربیایند. حال که ایکس باکس وان دارای مراحل رایگانی از بازی اصلی است، بازی Human: Fall Flat جذاب‌تر هم به نظر می‌رسد.

بازی Minecraft

کمپانی توسعه دهنده: Mojang, 4J Studios

کمپانی منتشرکننده: Mojang, Microsoft

بهترین بازی های کودکانه Xbox One
بازی Minecraft

درباره Minecraft چه چیزی می‌توان گفت که قبلاً گفته نشده باشد؟این بازی احتمالاً تا کنون در سراسر جهان روی هر پلتفرمی که در خانه داشته‌اید نصب شده است. گاهی، هیچ‌چیزی بهتر از این نیست که بعدازظهرها آرام بگیرید و منابعی را استخراج کرده و قلعه غول‌پیکر خود را بسازید.

این بازی را می‌توان هم به صورت آنلاین و هم به صورت صفحه‌نمایش قابل‌تقسیم انجام داد، Minecraft به ذهن‌های خلاق اجازه می‌دهد تا تخیلات عجیب خود را بسازند، این بازی هم در حالت بقا و هم در حالت خلاقانه وجود دارد، ماجراجو می‌توانند همه‌چیزهایی که در جهان ارائه شده را کشف و بررسی کند. با وجود به‌روزرسانی‌های مداوم این بازی، همیشه دلیلی برای بازگشت به بازی Minecraft وجود دارد.

بازی All The LEGO Games

کمپانی توسعه دهنده: TT Games

کمپانی منتشرکننده: TT Games

بازی All The LEGO Games
بازی All The LEGO Games

لیست بازی‌های مشارکتی ایکس باکس وان را با بازی‌های Lego به پایان رساندیم، پس چرا اینجا همین کار را نکنیم؟ به نظر می‌رسد TT Games دست بر هر چیز قابل‌تصوری می‌گذارند، زیرا بازی‌های LEGO بر اساس بازی‌های مختلفی ساخته می‌شوند. فرقی نمی‌کند فرزند شما طرفدار چه چیزی باشد، این شانس وجود دارد که یک بازی LEGO درباره آن وجود داشته باشد، حتی اگر کودکتان طرفدار یک فیلم باشد.

با توجه به سازگاری رو به عقب و انتشار مجدد بازی، بازی‌های LEGO برای فیلم‌های Harry Potter، Pirates of the Caribbean، Star Wars، The Incredibles، Marvel، DC، Jurassic World و Indiana Jones وجود دارد. اگر کودکتان تمایل به انجام بازی‌های خلاقانه‌تر دارد، دنیای LEGO به بازیکنان اجازه می‌دهد تخیلات خود را اجرا کنند.

 

منبع:‌ cultured Vultures

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =