بهترین دوربین برای استریم کردن

دوربین استریم

برای استریم کردن دنبال بهترین دوربین می‌گردید؟ شاید بخواهید کیفیت کانال بازی Twitch خود را بالا ببرید، ویدیوهای زنده بیشتری با دنبال‌ کنندگان Facebook خود به اشتراک بگذارید، یا برای مشترکین YouTube خود به صورت زنده استریم داشته باشید. هر پلتفرمی با هر هدفی برای استریم کردن در نظر داشته باشید، جای درستی آمده‌ اید.

ما این راهنما را ارائه کرده‌ ایم تا به شما در تشخیص بهترین دوربین برای استریم خود کمک کنیم. چه قصد برقراری یک کانال بزرگ YouTube را داشته باشید و چه بخواهید از دوربین خود فقط برای داشتن تصویری بهتر در تماس‌های تصویری استفاده کنید، در اینجا دوربینی برای شما در نظر گرفته شده است. از آنجایی که امروزه کار در خانه یک امر عادی است، سرمایه‌گذاری برای خرید یک دوربین مناسب به منظور ارتقاء کیفیت کنفرانس ویدیویی خود کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

البته استریم کردن بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه‌ای، امکان‌پذیر است. با وب‌کم‌های معمولی می‌توانید یک استریم کاملاً معمولی برای دنبال‌ کنندگان خود داشته باشید. اما با انتخاب بهترین دوربین‌ها، می‌توانید پیشرفت قابل توجهی داشته باشید، همچنین یکی از بهترین میکروفن‌های اکسترنال را برای بهبود کیفیت صدا و در نتیجه تولید فیلم‌های بسیار بهتر اضافه نمایید.

اگر می‌خواهید به گروه استریمرها بپیوندید، داشتن وسایل مناسب و با کیفیت برای این کار، یک نقطه شروع عالی است. در ادامه، لیستی از بهترین دوربین‌ها برای استریم آورده شده است که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. داشتن یک رینگ لایت در کنار بعضی از این دوربین‌ها نیز می‌تواند تصویر بهتری از شما ارائه دهد.

دوربین استریم Logitech C922 Pro

دوربین استریم

این وب‌کم همه جانبه، بهترین دوربین برای استریم است.

وضوح تصویر: ضبط ۱۰۸۰p، پخش زنده ۷۲۰p

نرخ فریم: ۳۰fps در ۱۰۸۰p، ۶۰fps در ۷۲۰p

میدان دید: ۷۸ درجه

اندازه: ۷۱×۹۵×۴۴ میلی‌متر

  • قابل جای‌گیری بر روی مانیتور یا سه پایه
  • امکان حذف پس‌زمینه به صورت اختیاری
  • استریم با کیفیت Full-HD
  • میکروفن‌های استریو
  • عدم پشتیبانی از میکروفن اکسترنال
  • نسبتاً گران

به نظر ما در حال حاضر بهترین دوربین برای استریم Logitech C922 است. این دوربین، هم برای افرادی که تازه وارد عرصه استریم شده‌ اند و هم برای کسانی که می‌خواهند وب‌کم بهتری داشته باشند، گزینه بسیار مناسبی است. این دوربین به خوبی در بالای تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر شما قرار می‌گیرد.

همچنین در صورت تمایل به داشتن یک زاویه و قاب منحصر به فرد، می‌توانید آن را به یک سه پایه متصل نمایید. این دوربین، با کیفیت ۱۰۸۰p Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تصویربرداری و استریم می‌کند. همچنین یک حالت «فوق سریع» برای استریم با وضوح ۷۲۰p در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه دارد.

میکروفن‌های دوتایی، صدای استریو ایجاد می‌کنند، بنابراین دیگر نیازی به داشتن میکروفن جداگانه ندارید و خود دوربین نیز با یک سه پایه ۱۸.۵ سانتی‌متری همراه است. این لنز، دید وسیع ۷۸ درجه‌ای ارائه می‌دهد و برای نرم افزار استریم Xsplit دارای مجوز سه ماهه رایگان می‌باشد.

دوربین استریم Razer Kiyo

دوربین استریم

بهترین وب‌کم با نور یکپارچه، برای ضبط ویدیوهای Full HD و افزایش روشنایی

وضوح تصویر: ۱۰۸۰p یا ۷۲۰p

نرخ فریم: ۳۰fps در ۱۰۸۰p، ۶۰fps در ۷۲۰p

میدان دید: ۹۰ درجه 

اندازه: ۴۸×۶۹×۶۹ میلی‌متر|

وزن: ۲۰۰ گرم

  • وضوح تصویر Full HD در سرعت ۳۰fps
  • حلقه نور یکپارچه LED
  • عدم پشتیبانی از سیستم صوتی اکسترنال
  • در بسیاری از مناطق، کمیاب است

توجه: این یکی از بهترین وب‌کم‌ها و یکی از گزینه‌های مورد علاقه ما برای استریم است. اما متأسفانه در ماه‌های اخیر بسیار کمیاب شده است.

نور، بخش مهمی از تولید ویدیو می‌باشد و شما هنگام استریم باید مطمئن باشید که نور به درستی و یکنواختی چهره شما را روشن کرده است. به همین خاطر می‌توانید برای یک نورپردازی مستقل سرمایه‌گذاری کنید، اما اگر بودجه کافی برای این کار نداشتید، می‌توانید از Razer Kiyo که دارای یک حلقه نوری یکپارچه منحصر به فرد با دوازده LED می‌باشد، استفاده کنید.

این حلقه نوری، دور تا دور لنز قرار گرفته و روشنایی آن قابل تنظیم می‌باشد. چراغ‌ها تا ۱۰ لوکس روشنایی را در فاصله یک متر با دمای رنگ ۵۶۰۰K ارائه می‌دهند. این نورها، علاوه بر روشن کردن صورت شما، باید مانع از انعکاس نور بازی از روی صفحه نمایشگر به صورت شما شوند و ظاهر حرفه‌ای‌تری ایجاد کنند.

در رابطه با خود دوربین، باید بگوییم که Razer Kiyo با کیفیت ۱۰۸۰p Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه استریم می‌کند (استاندارد طلایی برای استریم کردن با این رنج قیمت) و گزینه ۶۰fps با ۷۲۰p نیز موجود است. اگرچه Kiyo کمی بزرگ‌تر از برخی دوربین‌های استریم است، اما به خوبی در بالای مانیتور کامپیوتر شما قرار خواهد گرفت.

دوربین Logitech Brio Ultra HD Pro

دوربین استریم

وضوح تصویر Ultra HD و میکروفن نویزگیر این وب‌کم، آن را تبدیل به یکی از بهترین‌ها کرده است، اما بسیار گران قیمت خواهد بود.

وضوح تصویر: ۴K Ultra HD، ۱۰۸۰p یا ۷۲۰p

نرخ فریم: حداکثر ۳۰fps در ۴K، ۶۰fps در ۱۰۸۰p، ۹۰fps در ۷۲۰p

میدان دید: ۹۰ درجه

اندازه: ۱۹× ۳۶× ۶۳ میلی‌متر|

وزن: ۴۴ گرم

  • کیفیت فیلم Ultra HD با قابلیت HDR
  • حداکثر ۹۰ فریم بر ثانیه
  • گران قیمت
  • ممکن است برای عده‌ای بیشتر از حد نیاز باشد.

Logitech Brio Ultra HD Pro یکی از بهترین وب‌کم‌ها برای استریم است، اما چنین مشخصات سطح بالایی ارزان به دست نمی‌آیند. این دوربین می‌تواند با کیفیت ۴K ضبط کند، با کیفیت ۱۰۸۰p Full HD و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه استریم ‌کند و یک دیجیتال زوم ۵x ارائه دهد که می‌تواند یک تصویر ۴K را به ۱۰۸۰p تبدیل کند.

از آنجایی که نمی‌توانید با کیفیت ۴K استریم کنید، اما وضوح تصویر فوق‌العاده این دوربین به صورتی است که می‌توانید تصاویر ۴K را بزرگ کنید بدون اینکه کیفیت آن به زیر ۱۰۸۰p برسد و تمام این‌ها در حالی است که سرعت فریم شما ۶۰fps باقی مانده است. لنز آن دارای گزینه زاویه دید ۶۵، ۷۸ و ۹۰ درجه بوده که به کمک آن می‌توانید مطمئن شوید که همه چیز در داخل کادر قرار گرفته است. همچنین سیستمی به نام Windows Hello در آن تعبیه شده که با شناسایی چهره به شما اجازه ورود می‌دهد.

اگر می‌خواهید ویدیوی روان‌تری داشته باشید، می‌توانید از گزینه ۹۰fps با وضوح تصویر ۷۲۰p استفاده کنید. همچنین برای بهبود کنتراست، ویدیوی HDR ارائه خواهد شد. دو میکروفن قابل گردش به تمام جهات و قابلیت جای‌گیری بر روی مانیتور کامپیوتر نیز این وب‌کم عالی را تکمیل می‌کنند.

دوربین MEVO Start

دوربین استریم

بهترین دوربین گردان برای استریم

وضوح تصویر: ۱۰۸۰p

بزرگنمایی / دیجیتال: دیجیتال زوم

نرخ فریم: ۳۰fps در ۱۰۸۰p

میدان دید: ۸۴ درجه

اندازه: ۸۷× ۷۵× ۳۴ میلی‌متر

اتصالات: Wi-Fi (NDI)، USB-C، میکروفن ۳.۵ میلی‌متری

وزن: ۲۳۲ گرم

  • امکان چرخش در راستای افقی، عمودی و زوم کردن بر روی هدف (PTZ)
  • نرم‌ افزار ساده تلفن‌های هوشمند
  • جمع و جور و قابل حمل
  • برای ۴K به Mevo Plus نیاز دارید

Mevo به همراه یک برنامه اختصاصی برای تلفن‌های هوشمند، به عنوان یکی از دوربین‌های مخصوص استریم ارائه شده است که با استفاده از برنامه آن می‌توانید در حین ضبط به اطراف چرخیده و به نقطه‌ای زوم کنید. این دوربین، از طریق شبکه WiFi، یا هات اسپات تلفن شما کنترل می‌شود و برای استریم‌های در حال اجرا طراحی شده است. در واقع دنباله‌ای برای Mevo Plus 2018 می‌باشد.

از نظر سخت افزاری، دوربین کوچکی با زاویه دید ۸۴ درجه است که حرکات صورت شما را دنبال می‌کند. فیلم‌ها را به صورت همزمان در کارت MicroSD ضبط می‌کند و این یعنی شما برای ویرایش ویدیو یک بک‌آپ در اختیار دارید. می‌توانید صدا را از طریق تلفن همراه خود، میکروفن ۳.۵ میلی‌متری یا سه میکروفن داخلی که از Fraunhofer upHear Spatial Processing استفاده می‌کنند، دریافت نمایید.

از نظر عملکرد، باید بگوییم که برنامه آن نه تنها به راحتی قابل استفاده است و به پلتفرم‌های استریم استانداردی مانند Facebook، Youtube و غیره متصل می‌شود، بلکه تنظیماتی برای ویرایش تصویر نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت، اعم از تنظیمات دستی و تنظیمات از پیش تعیین شده. اگر اشتراک آن را بخرید، می‌‌توانید به صورت همزمان در چندین پلتفرم استریم داشته باشید و به صورت زنده گرافیک اضافه نمایید. اگر می‌خواهید کانال استریم خود را راه‌ اندازی کنید، این دستگاه به شما کمک می‌کند تا به صورت بی‌سیم و با کیفیت صدای بی‌نظیر در هرجایی که می‌خواهید استریم انجام دهید. با یک بار شارژ می‌توانید تا ۶ ساعت با آن کار کنید.

دوربین GoPro Hero9 Black

دوربین استریم

این دوربین اکشن (ورزشی)، ویدیوی ۵K با قابلیت HDR و پخش زنده HD ارائه می‌دهد.

وضوح تصویر: ۵K Ultra HD با قابلیت HDR (استریم آن محدود به ۱۰۸۰p می‌باشد)

نرخ فریم: حداکثر ۶۰fps در ۴K و ۳۰fps در ۵K

میدان دید: حداکثر ۱۲۰ درجه

اندازه:۶×۵۵×۷۱ میلی‌متر

وزن: ۱۵۸ گرم

  • طراحی ناهموار و جمع و جور
  • کنترل صدا
  • دارای نمایشگر
  • فیلم ۵K و ۴K با قابلیت HDR و نرخ فریم بالا
  • اگر آن را فقط برای استریم می‌خواهید و مصرف دیگری ندارید، بسیار گران قیمت است.

ممکن است دوربین اکشن اولین انتخاب شما برای استریم نباشد، اما با ما همراه باشید. ممکن است به ضد آب بودن، طراحی بادوام، یا قابلیت اتصال به فرمان دوچرخه و تخته موج‌سواری GoPro Hero9 Black احتیاج نداشته باشید، اما آنچه که در اینجا برای آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، کیفیت تصویر و سهولت استفاده از دستگاه است.

این دوربین، با داشتن صفحه نمایشگر برای تنظیم کادر تصویر، با کیفیت ۱۰۸۰p استریم می‌کند. با YouTube، Twitch، Facebook Profiles و Facebook Pages کار می‌کند. این دوربین، دارای لرزش‌گیر HyperSmooth 3.0 می‌باشد.

اگر از آن به عنوان یک دوربین ورزشی استفاده کنید، می‌توانید تصاویری با کیفیت ۵K ضبط کنید. در آینده حالتی به نام Max Lens Mod قرار است به آن اضافه شود که میدان دید فوق‌العاده گسترده ۱۵۵ درجه و همچنین برخی حالت‌های جذاب ۳۶۰ درجه می‌باشد که قبلا در GoPro Max شاهد آن بودیم – که به دوربین امکان چرخش ۳۶۰ درجه می‌دهد – و یک میدان دید فوق عریض Max SuperView 155 درجه با کیفیت ۲.۷K و سرعت ۶۰fps.

دوربین Sigma fp

دوربین استریم

یک دوربین فول فریم با قابلیت تعویض لنز از طریق USB!

وضوح تصویر: حداکثر ۴K

نرخ فریم: حداکثر ۶۰fps

میدان دید: N/A

اندازه: ۳× ۶۹.۹×۱۱۲.۶ میلی‌متر

وزن: ۴۲۲ گرم

  • دارای اتصال USB
  • حسگر فول فریم
  • لنزهای قابل تعویض
  • یک وب‌کم ناب بسیار گران‌ قیمت!
  • لنز هزینه اضافی دارد

دوربین Sigma fp به عنوان یک وب‌کم به صورت طبیعی با استفاده از USB کار می‌کند. به این معنی که برای استفاده از آن نیازی به خرید کارت کپچر HDMI اضافه ندارید. البته باید مبلغ بیشتری را برای خرید خود دوربین پس‌انداز کنید، اما ارزشش را دارد. زیرا Sigma fp یک سیستم مدولار قابل تغییر است که می‌تواند وب‌کم شما را تبدیل به یک دوربین فیلمبرداری فوق‌العاده حرفه‌ای کند. بنابراین، اگر علاوه بر استریم، تصویربرداری و فیلمبرداری هم می‌کنید، خرید این دوربین بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد.

البته مزیت اصلی آن می‌تواند حسگر فول‌ فریم و همچنین انتخاب لنز مناسب برای رسیدن به نمای سینمایی در استریم باشد. اگر می‌خواهید برای داشتن بوکه و عملکردی فوق‌العاده در محیط‌های کم نور از لنز f/1.2 استفاده کنید، اکنون زمان آن فرارسیده است و مطمئناً باعث می‌شود که استریم شما سرتر از استریم دیگران باشد. بله، گران قیمت است، اما بازده بسیار خوبی خواهد داشت.

دوربین PlayStation 5 HD Camera

دوربین استریم

PS5 خریده‌ اید؟ پس به این دوربین برای استریم نیاز دارید!

وضوح تصویر: ۱۰۸۰p

اندازه: ۷۰×۱۲۱×۱۹۸ میلی‌متر

وزن: ۵ گرم

  • تنها دوربین مخصوص PlayStation 5
  • خروجی ۱۰۸۰p
  • ابزار داخلی حذف‌کننده پس‌زمینه
  • عدم سازگاری با PlayStation VR

اگر یک گیمر PlayStation 5 مشتاق به استریم هستید،‌ باید نگاهی به دوربین PlayStation 5 HD Camera بیاندازید، زیرا در حال حاضر تنها گزینه موجود برای PlayStation 5 است. البته می‌توانید با استفاده از یک آداپتور از دوربین PS4 هم استفاده کنید، اما کیفیت آن محدود به ۷۲۰p خواهد بود و از ترفندهای جالب دوربین جدید برخوردار نیست.

این دوربین، دارای ابزار داخلی برای حذف پس زمینه است که به کمک آن می‌توانید محیط پشت سر خود را برش داده و یا در صورت استفاده از صفحه سبز (کروماکی)، آن را کاملاً حذف نمایید. PS5 HD Camera به راحتی با کنسول ادغام می‌شود و شما می‌توانید با فشردن دکمه ‘create’ بر روی کنترلر DualSense خود، شروع به ضبط یا پخش استریم خود کنید که در این صورت یک ویدیوی تصویر در تصویر ارائه می‌شود تا بتوانید محتوای خود را بر روی پلتفرم مورد نظر مانند Twitch و YouTube ارائه دهید.

دوربین Microsoft LifeCam HD-3000

دوربین استریم

بهترین دوربین برای استریم در شرایطی که بودجه کمی در اختیار دارید

وضوح تصویر: ۷۲۰p

نرخ فریم: ۳۰fps

میدان دید: ۶۰ درجه

اندازه: ۱۰۹×۳۹×۴۴ میلی‌متر

وزن: ۷ گرم

  • ارزان قیمت
  • نصب و اجرای آسان
  • پخش استریم با کیفیت بالا
  • تنها دارای کیفیت ۷۲۰p می‌باشد
  • اکنون بسیار قدیمی شده است

یک گزینه مقرون به صرفه از جانب شرکت مایکروسافت، یعنی HD-3000 ثابت می‌کند که شما بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین نیز می‌توانید کار استریم خود را شروع کنید. این وب‌کم محدود به کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه می‌شود، اما باز هم از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌‌تواند بر روی تلفن‌های هوشمند به نتیجه مطلوبی برسد. این دوربین، از ردیابی خودکار چهره، تنظیم نور کم و میکروفن داخلی برخوردار است و ادعا می‌کند که می‌تواند به انواع مانیتورهای کامپیوتر متصل شود.

همچنین دارای قابلیت دیجیتال زوم می‌باشد، اما توصیه می‌کنیم که از آن استفاده نکنید، زیرا کیفیت ۷۲۰p اگرچه در حالت عادی خوب به نظر می‌رسد، اما پیکسل کافی برای واضح نگه داشتن تصاویر در هنگام بزرگ‌نمایی ارائه نخواهد داد. اما دارای یک گزینه فوکوس دستی است که می‌توانید به کمک آن از بی‌نقص بودن تصویر خود اطمینان حاصل فرمایید. ما نیز فوکس دستی را ترجیح می‌دهیم، زیرا فوکوس خودکار ممکن است در بعضی شرایط نوری، تنظیمات نادرستی داشته باشد و شما را از فوکوس خارج نماید.

دوربین Panasonic HC-V770

دوربین استریم

این هندیکم جمع و جور Full-HD بسیار مورد توجه یوتیوبرها و استریمرها قرار گرفته است.

وضوح تصویر: ۱۰۸۰p با قابلیت HDR

نرخ فریم: حداکثر ۱۲۰fps در ۱۰۸۰p، یا حداکثر ۲۴۰fps در نرم‌افزار الحاقی (برای اضافه کردن پیکسل بین پیکسل‌های اصلی و ایجاد یک حس کاذب در داشتن وضوح بالاتر) 

میدان دید: N/A (08-81.6 میلی‌متر فاصله کانونی)

اندازه: ۷۳×۱۳۹×۶۵ میلی‌متر 

وزن: ۳۵۴ گرم

  • نمایشگر آن برای راحتی در کادربندی، به طرف شما برمی‌گردد
  • نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه در ۱۰۸۰p
  • قابل اتصال به تلفن هوشمند به عنوان دوربین ثانویه
  • فاقد گزینه ۴K
  • فوکوس دستی آن برای مبتدیان مشکل است

هندیکم Panasonic HC-V770 به خاطر طراحی جمع و جور، سهولت در استفاده و تصویربرداری HDR با کیفیت ۱۰۸۰p Full HD بسیار مورد توجه یوتیوبرها و استریمرها قرار گرفته است. این دوربین، داری بزرگ‌نمایی ۲۰ برابر می‌‌باشد، بنابراین می‌توانی فیلم خود را بدون هیچ گونه افت کیفیتی تنظیم نمایید و وجود یک جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری بر روی آن به این معنی است که شما می‌توانید برای بهبود کیفیت صدا یک میکروفن اکسترنال به آن وصل کنید.

این دوربین، دارای نمایشگر قابل چرخش است، بنابراین می‌توانید در حین فیلمبرداری، خودتان را از طریق آن ببینید. بر روی تمام سه‌پایه‌های استاندارد به خوبی قرار می‌گیرد و ویدیوی Full HD زنده آن از طریق پورت HDMI ارسال می‌شود.

ویژگی هوشمند Panasonic HC-V770 این است که به صورت بی‌سیم به یک تلفن هوشمند متصل می‌شود و از آن به عنوان دوربین دوم استفاده می‌کند. به این ترتیب، شما می‌توانید از این هندیکم به عنوان دوربین اصلی خود استفاده کرده و گوشی هوشمند خود را در زاویه دیگری مثلاً در بالای شانه خود قرار دهید.

دوربین Canon PowerShot G7 X Mark III

دوربین استریم

طراحی یکدست و جمع و جور Canon مورد استقبال یوتیوبرها قرار گرفت.

وضوح تصویر: ۴K UHD در ۳۰p

نرخ فریم: حداکثر ۱۲۰fps در ۱۰۸۰p

میدان دید: N/A (24-100 میلی‌متر فاصله کانونی)

اندازه: ۴۱×۶۱×۱۰۵ میلی‌متر

وزن: ۳۰۴ گرم

  • ویدیو ۴K، بدون برش
  • تنظیم آسان استریم
  • فاقد قابلیت تعویض لنز
  • برای یک دوربین جمع و جور، گران قیمت است

اگر به دنبال ارتقاء سطح کیفیت استریم خود هستید، اما آمادگی رویارویی با پیچیدگی‌های سیستم بدون آینه یا SLR را ندارید، دوربین کامپکت (دوربین جمع و جوری که لنز آن جدا نمی‌شود) گزینه مناسبی برای خرید است. Canon PowerShot G7 X Mark III یکی از محبوب‌ترین دوربین‌ها برای وی‌لاگ (ویدیو بلاگ) است و به لطف معرفی قابلیت پخش زنده در این سری، گزینه بسیار خوبی برای استریم نیز می‌باشد.

G7 X Mark III با کیفیت عالی ۴K و بدون برش، یک دوربین کاملاً پیشرفته برای فیلمبرداری است. لنز ۲۴-۱۰۰ میلی‌متری آن محدوده دید خوبی به شما ارائه می‌دهد (البته باید در نظر داشته باشید که این یک دوربین کامپکت است و تغییری در لنز آن ایجاد نخواهد شد) و پورت میکروفن ۳.۵ میلی‌متری آن باعث می‌شود تا به راحتی یک میکروفن به آن متصل کرده و صدای خود را تقویت نمایید. خبر خوب برای استریمرها این است که بسیاری از نقاط ضعف این دوربین برای شما اهمیتی ندارد. به عنوان مثال، این دوربین فاقد منظره‌یاب است و استریمرها نیازی به منظره‌یاب ندارند.

دوربین Sony A7 III

دوربین استریم

این دوربین بدون آینه پیشرفته، یک گزینه عالی برای استریمرهای حرفه‌ای است.

وضوح تصویر: Ultra HD 4K

نرخ فریم: حداکثر ۱۲۰fps در Full HD

میدان دید: N/A (حسگر ۳۵ میلی‌متری، فقط بدنه)

اندازه: ۷×۹۵.۶×۱۲۶.۹ میلی‌متر

وزن: ۶۵۰ گرم

  • ضبط و استریم (پخش) به صورت همزمان
  • لنز‌های قابل تعویض
  • حسگر ۳۵ میلی‌متری فول فریم
  • بسیار گران قیمت
  • به اضافه هزینه لنز

اگر واقعا می‌خواهید کیفیت استریم خود را افزایش دهید، یک دوربین بدون آینه فول فریم مانند Sony A7 III بسیار مناسب شما خواهد بود. این تصویربردار قدرتمند، می‌تواند به صورت همزمان ویدیوها را ضبط و با کیفیت بالا پخش نماید و به لطف وجود FE، این دوربین با لنزهای بی‌نظیری سازگاری دارد.

این دوربین، به همان اندازه که گران‌ قیمت است، از ویژگی‌های منحصر به فردی برای استریمرها نیز برخوردار است. به عنوان مثال، می‌توانید باتری این دوربین را از طریق USB شارژ کنید و این موضوع باعث می‌شود تا هنگامی که بیرون از منزل هستید، با مشکلات کمتری مواجه شوید.

اشتباه نکنید، پیشرفت از یک وب‌کم معمولی با قابلیت پخش یکپارچه به یک دوربین حرفه‌ای، حرکت بسیار بزرگی است (و شما باید مبلغی بابت لنز نیز در نظر بگیرید). با این حال، کیفیت فیلم‌های شما پیشرفت محسوسی خواهد داشت و امیدواریم که بر روی آمار بازدیدتان نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.

برای استریم باید به دنبال چه چیزی در دوربین‌ها باشیم؟

برای خرید دوربین‌، نورپردازی و تجهیزات صوتی خوب برای استریم، پرداخت هزینه‌های سنگین می‌تواند راحت‌ترین و سریع‌ترین راه باشد. با این حال، برای داشتن بهترین دوربین برای استریم، نیازی به خالی کردن حسابتان نیست. با اینکه داشتن سطح مشخصی از محصولات (که تمام دوربین‌های این لیست واجد شرایط هستند) ضروری است، اما داشتن نورپردازی گران قیمت و پرده‌های پشت صحنه فانتزی، عامل تعیین کننده‌ای برای جلب رضایت مخاطبان شما نخواهد بود و بالاخره آنها آنجا هستند تا عملکرد خود شما را ببینند.

اگر بودجه زیادی ندارید، وب‌کم‌های معمولی مانند Microsoft LifeCam HD-3000 با کیفیت ۷۲۰p HD که مناسب برای نمایش بر روی تلفن‌های همراه است، گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. با این حال، اگر کمی پول بیشتری دارید، بهتر است نگاهی به Logitech C922 Pro بیندازید که یک گزینه‌ عالی برای افرادی است که می‌خواهند با کیفیت ۱۰۸۰p Full HD استریم کنند.

این دوربین استریم چندان گران‌ قیمت نیست، اما ویژگی‌های خوبی درون خود دارد. ممکن است به دنبال دوربین‌های ۴K باشید، دوربین‌هایی با قابلیت بزرگ‌نمایی، نمایش به صورت حرکت آهسته – استاندارد طلایی برای دوربین‌های استریم – و به همراه یک ورودی صوتی. این بدان معنی است که شما می‌توانید یک میکروفن اکسترنال را برای تقویت صدا به آن متصل نمایید. با این وجود، اگر کیفیت تصاویر برای شما اهمیت بالایی دارد و شما بهترین‌ها را برای مخاطبان خود می‌خواهید، پس چرا بر روی یک دوربین بدون آینه یا DSLR سرمایه‌گذاری نکنید.

لنزهای قابل تعویض

تا همین سال گذشته، استریم با استفاده از لنز‌های قابل تعویض کمی پیچیده بود، اما اکنون اکثر تولید کنندگان آپدیت‌هایی در نظر گرفته‌ اند که دوربین‌ها را به وب‌کم‌های USB تبدیل خواهد کرد، از جمله Canon EOS R. دوربین Sigma fp در واقع یکی از اولین دوربین‌های مناسبی بود که می‌توانست به طور طبیعی و بدون نیاز به کارت کپچر HDMI، به عنوان وب‌کم استفاده شود، اما اکنون دنیای استریم در دستان شما است.

گزینه جالب دیگری که ممکن است در نظر داشته باشید، دوربین‌های ورزشی مانند DJI Osmo Action و the GoPro Hero9 Black است. هر دو دوربین دارای نمایشگر جلوی صفحه هستند که به شما کمک می‌کند تا به راحتی کادربندی کنید و آن تصویری که مخاطبان از شما می‌بینند را ببینید. هندیکم‌ها نیز عملکرد مشابهی دارند و با نمایشگرهای مفصل‌دار خود می‌توانند تصویر شما را به خودتان نشان دهند. اگر به دنبال دوربینی برای نصب دائم در مکان‌هایی مانند کلیسا و تئاتر هستید، دوربین‌های PTZ گزینه حرفه‌‌ای‌تری هستند که با موتور داخلی خود می‌توانند عمل بزرگ‌نمایی هدف را انجام دهند.

هنگام سرمایه‌گذاری برای خرید یک دوربین استریم جدید، باید در نظر داشته باشید که بسیاری از دوربین‌ها نمی‌توانند به همان کیفیتی که ضبط می‌کنند، استریم داشته باشند. به  عنوان مثال، بعضی از دوربین‌ها قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت ۴K Ultra HD دارند، اما خروجی آن‌ها هنگامی که برای استریم استفاده می‌شوند، ۱۰۸۰p Full HD خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در نظر داشته باشید، حذف خودکار پس‌ زمینه است. این دقیقاً جایی است که شما می‌توانید تصویر خود را برش داده و آن را بر روی پس‌ زمینه دلخواه خود قرار دهید. نورپردازی نیز بخش مهمی از تصویربرداری استریم محسوب می شود. ممکن است بخواهید مبلغی را برای خرید یک رینگ‌ لایت پس‌ انداز کنید، اما لازم به ذکر است که دوربین Razer Kiyo دارای یک حلقه نوری LED می‌باشد.

در نهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام ویژگی برایتان مهم است و دوست دارید برای به دست آوردن آن چه مقدار هزینه کنید. اگر در ابتدای راه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر برای جذب مخاطب شروع کنید. اما اگر قصد ارتقاء تجهیزات خود را دارید، شاید وقت آن رسیده که یکی از دوربین‌های ورزشی، فیلمبرداری، دوربین بدون آینه یا DSLR را انتخاب کنید تا کنترل خلاقانه بیشتری بر روی استریم خود داشته باشید.

 

منبع: DigitalCameraWorld

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =