مشکل شارژ نشدن کنترلر پلی استیشن ۵

مشکل شارژ نشدن کنترلر پی اس فور

اگر شما هم مثل ما باشید، یکی از مواردی که سریعا شما را به فکر فرو خواهد برد، این موضوع است که «مشکل شارژ نشدن کنترلر پی اس فور چیست؟». به تدریج تکنولوژی به سوی استفاده از اتصالات USB-C پیش رفته و کنترلر USB-C نیز از همین پورت‌ ها استفاده کرده است. با اینکه استفاده از این پورت به معنای شارژ سریع‌ تر کنترلرتان است، که تقریبا با یکبار شارژ کامل کنترلر، حدود ۸ ساعت متوالی می‌ توانید بازی کنید، اما مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

کنترلر PS5 Dualsense کمی با شارژرهای مختلف مشکل دارد. این مشکل مخصوصا در هنگام استفاده از آداپتور شارژر AC بازی مشخص می‌شود. بنابراین ما در اینجا نکات مهمی جهت عیب‌‌یابی مشکلات شارژ کنترلر PS5 را برایتان جمع‌آوری کرده ‌ایم.

کنترلر را از طریق خود کنسول PS5 شارژ کنید

اول از همه، اگر با شارژ کردن کنترلرتان مشکل دارید، آن را مستقیما از طریق خود کنسول PS5تان شارژ کنید. ما جهت آزمایش چندین کابل USB-C را به کنسول PS5 وصل کردیم و با مشکلی مواجه نشدیم. پس اگر با آداپتور شارژرتان مشکل دارید، این مطمئنا ساده‌ترین راه‌حل است.

شارژرهای مختلف USB-C را امتحان کنید

ثانیا، اگر در تلاش هستید تا حتما پد (کنترلر) PS5تان را از طریق آداپتور مخصوص خودش شارژ کنید، پس باید دو چیز را بررسی نمایید:

دو شاخه‌ای که از آن استفاده می‌کنید.

سیم متصل به آن

اگرچه احتمالا این موارد بسیار بدیهی هستند، اما طبق آزمایش ما ترکیب یک دو شاخه با یک سیم کار می‌کرد. اما ترکیب همان دو شاخه با سیم دیگر جواب نمی‌داد. همه این‌ها به توان مورد نیاز برای تغذیه یک دستگاه USB-C بستگی دارد. زیرا دوشاخه این دستگاه نسبت به دوشاخه‌های USB معمولی از ولتاژ بالاتری استفاده می‌کند. به دوشاخه‌تان نگاهی بیاندازید و چک کنید که ولتاژ آن بیشتر از ۲.۵V باشد.

در ادامه با مواردی که با استفاده از آن‌ها توانستیم کنترلرمان را شارژ کنیم آشنا خواهید شد.

  • شارژر USB-C اصلی گوشی هوشمند (هم شارژرهای USB-C to USB-C و هم شارژرهای USB-C to USB)
  • آداپتور شارژر AC کنسول Nintendo Switch
  • شارژر USB-C اصلی گوشی هوشمند به همراه یک کابل USB-C متفاوت
  • شارژر USB-C مک‌بوک

مشکل شارژ نشدن کنترلر پی اس فور

اساسا فقط کافی است که کابل‌های USB-C مختلف را امتحان کرده و میزان شارژ باتری را از طریق بخش Control Centre رابط کاربری کنسول PS5تان بررسی کنید. هنگامی ‌که کنترلر در حال شارژ شدن است، یک آیکون کوچک به نمایش در می‌آید.

از ایستگاه شارژر کنترلر DualSense استفاده کنید

در نهایت، اگر تمام گزینه‌های دیگر کار نکردند و یا اگر همانند ما خیلی طرفدار کابل‌ها نیستید، می‌توانید از ایستگاه شارژ کنترلر (DualSense Charging Station) استفاده کنید. این ایستگاه شارژ شبیه به یک PS5 کوچک است. این دستگاه زیبا و مقرون به صرفه می‌تواند به ‌طور همزمان دو کنترلر را شارژ کند. این بدان معنا است که اگر دو کنترلر داشته باشید و بخواهید به یکی از آن‌ها استراحت بدهید، می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر جایگزین نمایید.

 

منبع: GamesRadar

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =